עיני העולם כולו נישאו אתמול (שבת) לממלכה הבריטית, בשעה שנערך טקס ההכתרה הממלכתי של המלך צ'ארלס. גם האישה שלצדו, קמילה, בת ה-75 זכתה לזמן מסך משמעותי. למרות הביגוד המושקע, השיער המוקפד, התכשיטים והאיפור, קמילה התבלטה במראה פנים מבוגר שחשף קמטים רבים, מה שהעלה תהיות לגבי טיפולי האסתטיקה שעברה או לא עברה.

 "קמילה נראית בדיוק בגילה", קובעת ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואה אסתטית. "היא אומנם משקיעה בלבוש ובשיער ובשאר אלמנטים של טיפוח שנדרשים לאור מעמדה, אך נראה שמדובר באישה שלא מתחברת כלל לטיפולים אסתטיים".

להערכתה של ד"ר אלמן, קמילה לא עברה מעולם טיפולי הזרקה. "אני חושבת שהיא לא עושה כלום מעבר למריחת קרם לחות. יש לה המון קמטים, בעיקר באזור השפתיים והעיניים, העפעפיים שלה נפולים ורואים את נזקי השמש הרבים שנגרמו לה, ככל הנראה עקב שנים של רכיבה על סוסים. אגב, גם פעולת הרכיבה עצמה היא ספורט שעלול לגרום למראה פנים נפול יותר, מפני שהוא פועל בעוצמה יחסית גבוהה נגד הגרביטציה. גם זה עשוי להסביר את המראה הנפול של הלסת ואת עצמות הלחיים השקועות".

המלכה קמילה (צילום: Chris Jackson, getty images)
מבסוטים ומקומטים - קמילה והמלך צ'ארלס | צילום: Chris Jackson, getty images

אילו טיפולים מתאימים לסוג עור כזה?

"עור מהסוג הזה שכאמור נחשף הרבה לשמש, זקוק קודם כל להרבה טיפולים טכנולוגיים כמו לייזר או גליי רדיו שיעזרו לשקם אותו במידה מסוימת. מנגד, לא הייתי מעמיסה עליה הזרקות רבות, כיוון שהעור שלה דק מאוד ויש גם אובדן של נפח ושל שומן תת עורי. כלומר, ה'תשתית' לא טובה ולכן במצב כזה דווקא הזרקות מסיביות יכולות לגרום לתוצאה לא יפה".

מה גרם לה לבחור במראה הטבעי להערכתך?

"אני חושבת שמדובר באישה שיש לה גישה לכל טיפול שבו הייתה חפצה. אנגליה היא אחד ממרכזי האופנה והאסתטיקה הגדולים והמובילים בעולם ומן הסתם לא חסרה לה גישה לטיפולים שמשפרים את מראה הפנים. אבל כידוע, על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, ואם היא מרוצה מהמראה שלה, זה העיקר"

.