עצה טובה שהיית נותן לעצמך בגיל ההתבגרות

תפסיד לפחד, אני יודע שזה נראה קלוש - אתה עושה הכל נכון. ותקנה מסרק למען השם.

 

קרייב מושחת שקשה לך להתגבר עליו

אני סאקר של קוסקוס איכותי. לא משנה כמה אני שבע - תמיד יש לו מקום. הרבה זמן חיפשתי קוסקוס אמיתי, כמו של הילדות. לפני כמה חודשים הפשלתי שרוולים, ניפיתי, בישלתי, והכנתי את הקוסקוס הראשון שלי. והנה מאז, ברוך ה, אני שמונים קילו יותר.

 

הארוחה שאתה הכי משקיע בה במהלך היום

ללא ספק ארוחת הערב. אני מבשל כמעט בכל יום וזה ממש טקס - בכל פעם מאלתר משהו חדש ומתנסה בסגנונות שונים. מאותו הרגע שאני נכנס למטבח - אין להשיג אותי עד הבוקר. מומלץ בחום.

 

הרגל טיפוח סודי שמשאיר אותך צעיר

קרם פנים. גברים, אתם לא יודעים מה אתם מפסידים. בתקופה שהייתי פרשן בטלוויזיה האיפור היום-יומי היה מייבש לי את העור עד שהופיעו עליו סדקים, אז התחלתי להימרח אחרי השידורים, ומשם זה הפך להרגל נהדר.

 

ה"שיגעון" הקטן שרק החברים הקרובים שלך מכירים

לא נעים, אבל לעתים יש לי הרגל משונה - להתנתק לזמן מה. אני לוקח את האופנוע ונוסע לכמה ימים למדבר או לצפון. בשבילי זו לא ממש בחירה, העומס של השגרה חונק לפעמים. החברים יודעים לא לכעוס כשאני נעלם. אלו שמעקמים את האף - נותרים עם עף עקום.

אסיף אלקיים (צילום: לזרוח ישראל)
אוהב להתנתק מידי פעם. אלקיים | צילום: לזרוח ישראל

 

אמונה תפלה שאין מצב שאתה מוותר עליה

אני לא מעביר סכין מיד ליד, ולעולם עמוד ברחוב לא מפריד ברחוב ביני לבין מי שצועד לידי. לך תלחם באמונות מרוקאיות.

 

תרופת הסבתא הכי שימושית עבורך

שמן אורגנו. אני שותה בכל בוקר שבו הגוף מרגיש קצת חלש. אני גם מוסיף כפית שטוחה של ג׳ינג׳ר לקפה של הבוקר. אולי זה פסיכוסומטי, אבל עובד כמו קסם.

 

הטריק שלך להתמודדות במצבי לחץ

מדיטציה ונשימות. בשנים האחרונות אני מתעמק יותר ויותר בבודהיזם, ומוצא שם פרקטיקות משנות חיים. מדיטציה זה לא אקט רוחני, אלא אימון ממשי לתודעה. אני מתרגל מדיטציה כמעט בכל בוקר, בין 40-10 דקות, תלוי בעומס. אני ממליץ בחום לכל אדם באשר הוא להתחיל לתרגל, עצה למתחילים: לבצע מדיטציה זה לא אומר שלא צריך לחשוב על כלום, אלא שיש להעדיף מחשבה אחת על פני אחרת. כשחושבים על זה כך - זה הופך לאפשרי הרבה יותר.

 

העצה הכי טובה שאימצת לחיים שלך

חמלה. בתוך המילה הזו מסתתרת תורה שלמה, ואנטיביוטיקה חזקה מאוד לנפש. כל אדם צריך לעבור תהליך ריפוי, והיכולת לתרגל חמלה עצמית ובהמשך גם חיצונית היא המפתח. בקליניקה אני נוהג לומר משפט מהספרות הבודהיסטית שבעיניי צריך להיות כתוב על משכן הכנסת: ״חמלה היא רטט הלב למראה כאב״. בזכות המשפט הזה פתחתי את הקליניקה לאימון רגשי, והיום כבר יש רשימת המתנה של חודשים, ברוך ה.

 

3 פעולות קטנות שאתה עושה בשביל עצמך כל יום

  1. אני מקפיד לסדר את המיטה בכל בוקר ברמה של מלון, עם כיסוי מיטה ועוד כמה אלמנטים מאוד מיותרים. עמידה ביעדים מאפשרת ניצחונות קטנים. גם אם היעדים הם להדק פוך למיטה.
  2. 20 דקות אימון בכל בוקר - מעבר לחיטוב, כל אדם שמתאמן יעיד על ההבדל בין יום עם ובלי אימון. הגוף שלנו לא נועד לרבוץ, ואם רק נקשיב לו יותר - נגלה שהוא מתחנן שנזוז יותר.
  3. כיביתי את כל הפושים בנייד, מהאינסטגרם, דרך חדשות ועד ואטסאפ. כאדם שהיה עמוק בתקשורת זו הייתה כמעט גמילה, אבל הראש שלי הרבה יותר שקט מאז. אני מתעדכן בהכל במרוכז, בזמנים שאני בוחר. רק ככה אפשר לשים לב לכמות הרעש המיותר שהסמארטפון הכניס לחיינו.

 

הדבר הכי חיובי שהביאה איתה הקורונה לחייך

נכון שלפעמים לא מעריכים דבר עד שלא מאבדים אותו? זה עובד גם הפוך: לפעמים לומדים להעריך דבר רק כשמבחינים בו. הקורונה אפשרה לי להרגיש לראשונה איך זה לחיות בלי פומו (חרדת החמצה), לעבוד בחצר, לבשל או לכתוב בלי המחשבה על מקומות אחרים שיכולתי להיות בהם. זה אולי הבאג הכי מיותר במוח האנושי, והשחרור ממנו מרגיש כמו לנשום אוויר לראשונה.