לקנות קרם פנים טוב זו לא בהכרח משימה פשוטה. מדפי הפארם עמוסים בקרמים שונים, שמעליהם מתנוססות הבטחות רבות שאמורות שגרום לכם להשיג עור קורן, צעיר וזוהר יותר. את כל אלה מסכמת מילת הקסם: "אנטיאייג'ינג".

ואכן, ישנם כמה רכיבים חיוניים בקרם הלחות שבהחלט יכולים לתרום למראה העור ולעידון מראה הקמטים, והם אפילו עושים את זה בהצטיינות רבה. כדי לוודא שקרם הלחות שבחרתם נכלל בין המובחרים והיעילים, כל מה שתצטרכו לעשות זה לוודא שהוא באמת מכיל חלק מהרכיבים המפורטים ברשימה הבאה. רק אל תשכחו לקחת אותה אתכם בפעם הבאה שאתם קופצים לשופינג, כן?

גליצרין

ככלל, קרם טוב הוא כזה שיודע לאגור את הלחות בתוך העור. תרכובות שונות ממשפחת הגליצרין, מעניקות לקרם הפנים את התכונה החיונית הזאת ולכן חשוב שהוא יוזכר בין הרכיבים הבולטים. אגב, עודף גליצרין עלול לגרום דווקא לייבוש העור, ולכן קרם טוב הוא כזה שמכיל בדיוק את המינון הנכון. איך יודעים? פשוט מנסים.

חומצה היאלורונית

כיום כמעט כל אחד ואחת מכירים את יתרונותיה של החומצה ההיאלורונית, המשמשת בין היתר גם להזרקות קוסמטיות. מדובר בחומצה המיוצרת באופן טבעי בגוף, האחראית על שמירת הלחות שבו ומעניקה לו את מראהו המוצק. החומצה נספגת בעור ותורמת להרמת הקמטים ולמראה מוצק יותר.

מורחת קרם ידיים (צילום:  itakdalee, shutterstock)
שימוש תדיר בקרם תורם לשיקום העור | צילום: itakdalee, shutterstock

אמנם, אפקט המריחה נמשך מספר שעות בודדות, אך חשוב לציין כי שימוש תדיר בקרם שמכיל חומצה היאלרונית, תורם לתהליכי השיקום בעור ומשפר את מראהו גם לטווח הארוך. הריכוז המקסימלי של חומצה היאלורונית, אותו נהוג לשלב במוצרי קוסמטיקה, הוא אחוז אחד בלבד. כמות גדולה יותר, תגרום לכך שהחומצה תהפוך את הקרם למוצק וכך לבלתי רלוונטי לשימוש.

סקוולן (SQUALANE)

הסקוולן הוא שומן טבעי המהווה חלק מהנוזל השומני של העור (הסבום). מדובר בחומר שמסייע בהחדרת חומרים חיוניים לתוך העור, ותורם לשמירת הלחות הטבעית שלו, אשר הולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים.  

ריר חלזונות

אין ספק שמדובר באחד מחומרי האנטיאייג'ינג המובילים ביותר במוצרים הקוסמטיים. לחלזונות, כך מסתבר, יש תכונה טבעית המאפשרת להם לשקם את גופם לנוכח הפציעות שהם חווים בעת זחילתם על הקרקע המחוספסת. חברות הקוסמטיקה הבינו שלמעשה מדובר באוצר טבע אמיתי, והחליטו לבחון את האפקט על העור האנושי. ואכן, נמצא כי מה שטוב לחלזונות טוב גם לנו – הריר שלהם מייצר רכיב חיוני בעל תכונות ריפוי ושיקום, שמסייע בשיפור תהליכי ההתחדשות בעור וכך בשיפורו. בשורה התחתונה, שימוש תדיר בקרם שמכיל ריר חלזונות יעניק לעור שלכם מראה חיוני ויעדן גם את מראה הקמטים.

ריר חלזונות (צילום: יח"צ)
סדרת המוצרים TIMELESS FERMENT SNAIL | צילום: יח"צ

כדי שלא תתאמצו יותר מידי בקריאת האותיות הקטנות במהלך החיפושים, נגלה לכם שאנחנו כבר איתרנו את הרכיב הזה בסדרת המוצרים "TIMELESS FERMENT SNAIL" של TONYMOLY. הסדרה - המוצלחת והחשובה לשיקום ולהזנה אינטנסיבית של העור - כוללת קרם לחות, קרם עיניים וסרום.

סידן (קלציום)

לא רבים מודעים לכך, אך למעשה סידן הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר לעור. פעילות תאי הגוף שלנו למעשה מושפעת ממעבר של סידן ונתרן. את הנתרן - רובינו מקבלים די והותר מהמזון, אך סידן לעומת זאת הוא רכיב שלא תמיד נצרך במידה מספקת.

היום ניתן למצוא קרמים נפלאים שמכילים סידן אורגני המופק מקליפות של ביצים. בזכות הרכיב החיוני הזה, העור מתפקד טוב יותר, והאפקט שמתקבל הוא מראה מתוח וקורן. סדרת הEGG”-“PORE של TONYMOLY, מכילה סידן המיוצר מאבקת קליפות ביצים, והיא כוללת פריימר וקרם לחות.

מיצוי עגבנייה

כן, זו לא טעות. הידעתם? עגבניות מכילות נוגד חמצון חיוני בשם "ליקופן", שמסייע בין היתר להאטת הזדקנות העור. מוצרים שמכילים את הרכיב הזה מסייעים במשימת האנטיאייג'ינג ובאותה הזדמנות, גם תורמים להבהרת העור ולגוון אחיד יותר.

View this post on Instagram

A tomato a day keeps the doctor away המתכון המושלם לעור בהיר וזוהר כולל מרכיב אחד בלבד - מסכת העגבנייה שלנו, עשירה בנוגדי חמצון ורכיבים בוטניים.

A post shared by TonyMoly | טונימולי (@tonymoly_il) on

ייעוץ מקצועי לכתבה: הרמן וייס, רוקח ראשי ב-TONYMOLY ישראל.