אנחנו כבר יודעים שאורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית עוזר למנוע מחלות ובכך יכול גם להאריך לנו את החיים. הבעיה היא, שרבים מאיתנו חוששים משינויים דרסטיים ולא תמיד יודעים ממה להתחיל. אז אם גם אתם לא יודעים בדיוק מה לעשות כדי לשפר את אורח החיים שלכם, הנה כמה טיפים קלים לביצוע (שגם לא דורשים המון זמן) שניתן לשלב בקלות גם בלו"ז הכי עמוס שיש. מלסחוב את השקיות מהסופר, ועד למתיחות בזמן שאתם מרתיחים מים בקומקום – הטריקים האלו יעזרו לכם לשמור על הבריאות ולהאריך את החיים.  

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לשבת ולקום 20 פעמים 

התרגיל הפשוט הזה יעזור לכם לשמור על מותניים וברכיים חזקות וגם ישפר את יכולת התנועה שלכם. הוא מתאים לכל גיל וככל שתתמידו בו, כך תעזרו לעצמם להגיע לגיל מבוגר במצב גופני ובריאותי טוב יותר. מומחים ממליצים לבצע את התרגיל פעמיים ביום (למשל לפני שאתם יוצאים להפסקת צהריים בעבודה ולפני שאתם הולכים הביתה בסוף היום. 

איך לבצע: שבו כשכפות הרגליים שלכם נוגעות ברצפה וקומו מהכיסא מבלי להשתמש בידיים שלכם (אלא אם אתם ממש זקוקים לאיזון). המטרה היא להשתמש בעיקר בשרירי העכוז. 

2. לאכול בננות ירוקות (כמעט)

"בננות מעט ירוקות הן מקור טוב לפרה-ביוטיקה, אך כשהם נעשות בשלות, הסיבים התזונתיים מתפרקים, כלומר יש פחות סיבים בבננות צהובות", מסבירה לורה טילט, דיאטנית קלינית ודוברת איגוד הדיאטנים הבריטים. פרה-ביוטיקה הם למעשה סיבים תזונתיים שמהווים מזון לחיידקים הטובים במעיים שלנו. בנוסף לכך, מחקרים הראו שהם גם תורמים לספיגת סידן ובכך מסייעים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות.

בננות (צילום: Shutterstock)
מתברר שבננות פחות בשלות מכילות יותר סיבים | צילום: Shutterstock

3. לסחוב שקיות

אם אתם רוצים לשמור על עצמות בריאות לאורך זמן, כדאי לעשות אימוני משקולות לפחות פעמיים בשבוע. אם אימוני משקולות נשמעים לכם פחות אפשריים, אתם יכולים במקום זאת לוותר על המשלוח, לפחות פעמיים בשבוע ולסחוב שקיות כבדות מהמכולת אליכם הביתה. 

אישה סוחבת קניות (צילום:  chris_tina, shutterstock)
תתפלאו כמה טוב זה עושה | צילום: chris_tina, shutterstock

4. לעלות במדרגות על קצות האצבעות 

עלייה במדרגות (במקום במעלית) היא כבר בחירה טובה יותר מבחינה בריאותית. ואף יותר אם אתם מטפסים במדרגות על קצות האצבעות. זה יחזק את שריר התאומים, את היציבה שלכם ויפחית כאבים נפוצים בקרב מבוגרים, כמו כאבי מותניים ודלקות מפרקים. 

אישה עולה במדרגות (צילום:  Dean Drobot, shutterstock)
על קצות האצבעות | צילום: Dean Drobot, shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> אתם חייבים לנסות את אתגר התזונה של ג'יי לו
>> נגיף הקורונה: האם מסוכן להזמין חבילות מסין?
>> נשים, הנה 5 דברים שאסור לכן להשתמש בהם

5. שמתם קומקום? נצלו את הזמן למתיחות בצוואר

ההמתנה לקומקום שירתיח היא זמן מעולה בשביל מתיחות בצוואר. פיזיותרפיסטים ממליצים להזיז את הצוואר למעלה ולמטה, שמאלה וימינה ולהצמיד כל אוזן לכל כתף באיטיות כדי לשמור על טווח תנועה. התרגיל הזה יכול למנוע לא רק צוואר תפוס, אלא גם משפר גמישות (שנאבדת עם הגיל) ומונע חסימה של תאי עצב באזור. 

6. לאכול פירות וירקות כחולים

ידעתם שאוכמניות וחצילים יכולים לשמור על בריאות הלב שלכם? מחקרים מראים כי פירות וירקות אדומים וסגולים מכילים נוגד חמצון שנקרא אנתוציאנין (המעניק להם את צבעם הייחודי), שהוכח במחקרים כי הוא עוזר להרחיב את כלי הדם ומונע הצטברות של חומרים (כמו כולסטרול) בכלי הדם. כל אלה תורמים למניעת מחלות לב וכלי דם ובכך מונעים התקף לב, אחד הגורמים המשמעותיים לתמותה בטרם עת. באופן כללי, מומלץ במיוחד לשלב בתפריט המון פירות וירקות (בין 5 ל-7 מנות ביום) וגם דגים כמו טונה, סלמון וסרדינים שעשירים באומגה 3.

אוכמניות (צילום: Brian A Jackson, Shutterstock)
שומרות על כלי הדם | צילום: Brian A Jackson, Shutterstock

7. לאמץ תחביב 

אין ספק ששמירה על בריאות הלב יכולה למנוע מוות מוקדם ובכך להאריך חיים. ואחד הדברים הטובים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על הלב שלכם, זה לאמץ תחביב. מחקרים כבר הוכיחו שתחביבים טובים לנו לבריאות, אחת הסיבות לכך היא שהם עוזרים להפחתת סטרס.

סטרס מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם משום שהוא מעלה את רמת האדרנלין בגוף ומחליש את המערכת החיסונית שלנו. תחביב (לא משנה איזה) יאפשר לכם להקדיש זמן לעצמכם, ירגיע אתכם ויפחית לחץ וסטרס. ואין ספק שזו אחת הדרכים הכי כיפיות לשמירה על הבריאות ולהארכת תוחלת החיים.