אמנם נראה שהסגר הולך ונפתח, אך השלכותיו עדיין ניכרות בחיינו. שינויים רבים קרו בתקופה האחרונה, השגרה שהייתה לנו טרום הקורונה הפכה לשגרה חדשה ולא מוכרת. בין היתר מצאנו את עצמנו נוטשות הרגלים שפעם היו חלק קבוע מסדר היום שלנו – כמו לקום קצת מוקדם יותר בבוקר כדי לסדר את השיער. ואם אתן רגילות לסדר אותו בעזרת מכשירים שונים לעיצוב השיער, ייתכן מאוד ששמתן לב לשינויים במראה השיער. וזו יכולה להיות הזדמנות מעולה עבורכן.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

זה לא סוד שמכשירים לעיצוב השיער (מבוססי חום) יכולים להזיק לו, אבל תקופת הקורונה, שאילצה אתכן "להיגמל" מאותם מכשירים – יכולה לאפשר לחלקיכן לראות לראשונה בדיוק מה יכול לקרות לשיער כשמפסיקים עם המכשירים. הנה מה שיש למעצבי שיער להגיד על ההשפעה של מכשירים לעיצוב השיער על בריאות השערה ומה קורה כשמפסיקים להשתמש בהם.

שבוע בלי מכשירים

אחרי שבוע בלי שימוש במכשירים לעיצוב שיער מבוססי חום, מתחיל להתחדש ייצור השמנים הטבעיים של הקרקפת. אותם שמנים מגיעים לשערה ומתפקדים כמו מעין מרכך טבעי. לפי צ'אד ווד, מעצב שיער, כדאי בשלב הזה להשתמש במוצרים שיוסיפו לחות לשיער שלכן, כמו מסכה לשיער. אתן ככל הנראה תבחינו בכך שהשיער נעשה רך יותר וקל יותר לעיצוב.

אישה מחליקה את השיער (צילום:  Syda Productions, shutterstock)
ייתכן מאוד שהשיער שלכן זקוק להפסקה ממכשירים | צילום: Syda Productions, shutterstock

חודש בלי מכשירים

אם אתן רגילות להשתמש במכשירים לעיצוב השיער ובעקבות הסגר נטשתן את המכשירים והלכתן על המראה הטבעי, עשיתן לעצמכן טובה גדולה. לאחר חודש-חודשיים של הפסקה, השיער צפוי להשתנות לטובה באופן משמעותי. הימנעות משימוש במכשירים מבוססי חום לא רק תשיב את הלחות והשמנים הטבעיים של השיער, אלא גם תחזק את השכבה המגנה של השערה. במילים אחרות, השיער יקבל בוסט רציני ותראו שיפור במרקם שלו, באיכות שלו ובצפיפות השיער. למתולתלות או בעלות שיער גלי, השיער צפוי לתפוס צורה טוב יותר והתלתלים יהיו מוגדרים יותר מהרגיל (מי אמר שצריך מכשירים כדי שהשיער ייראה טוב יותר?).

שיער יפה (צילום:  Ömürden Cengiz on Unsplash)
השיער יהיה חזק ואיכותי יותר מתמיד | צילום: Ömürden Cengiz on Unsplash

עוד על נגיף הקורונה:
>> ה-CDC פרסמו רשימת תסמיני קורונה מעודכנת
>> רופאה בכירה שטיפלה בחולי קורונה בניו יורק התאבדה
>
חוזרים לשופינג: אלה כללי ההיגיינה בקניון

ומה קורה כשנפרדים מהמכשירים לנצח?

"אמרתן לשיער שלכן לעשות משהו שהוא לא רצה לעשות במשך זמן רב, אם תיתנו לו חופש במשך תקופה ממושכת, תראו שהוא ייעשה מתולתל יותר ובעל מרקם טוב יותר", מסביר ברייס סקארלט, מעצב שיער של סלבס בהוליווד, כמו מרגו רובי ונטלי פורטמן. במקום לדאוג שהשיער יהיה "חופשי" מדי (וכולנו יודעות שלשיער שלנו יש רצון משלו), דווקא החופש הזה מהמכשירים יאפשר לו להיות חזק ובריא יותר ובכך גם יעזור לו להיראות טוב יותר. "אם אתן לא משתמשות במכשירים מבוססי חום במשך שלושה חודשים – ומקפידות בזמן הזה למרוח מוצרים שמוסיפים לחות, השיער שלכן לבסוף יסתגל".