מאז שהחלה המערכה בדרום, חרדה ותחושות קשות מתעוררות אצל רבים מאתנו באופן טבעי. גם העור שלנו נתון להשפעת הלחצים, מה שיכול להתבטא בבעיות שונות כמו אקנה או אלרגיות. החדשות הטובות הן שניתן להרגיע את העור ולשפר את מצבו. בתקופה הנוכחית, חשוב לדעת לבחור ברכיבים שיתרמו לבריאותו ולמראה העור, שגם יוכלו לשמש כמקור הרגעה ונחמה נוסף – גם לנפש וגם לעור.

שמנים אתריים: שמן לבנדר, תמצית קמומיל ושמן ורדים למשל, ידועים בריחות המרגיעים שלהם. בשימוש בקוסמטיקה הם פולטים ניחוחות שיכולים לעורר תגובת הרפיה, וכך עוזרים להפחית מתח וחרדה, בייחוד לבנדר שידוע בתכונותיו מעוררות השינה והפחתת מתחים.

תמצית תה ירוק ו-CBD – שני רכיבים המכילים נוגדי חמצון ותרכובות אנטי-דלקתיות. הם עוזרים להגן על העור מפני ההשפעות המזיקות של הרדיקלים החופשיים, ועשויים להפחית מתח הנובע מחששות הקשורות לבריאות העור ומראהו.

אלוורה וחמאת שיאה – האלוורה, בעלת תכונות הקירור והלחות, יכולה לספק הקלה מיידית לעור מגורה. חמאת שיאה עשירה בוויטמינים וחומצות שומן, והיא מזינה ומעניקה לחות לעור. מוצרי קוסמטיקה המכילים רכיבים אלה, מעניקים תחושת רווחה ומקלים על מתח.

אלוורה (צילום: Nikolay Litov, Shutterstock)
פועל כמו קסם בהרגעת העור - צמח האלוורה | צילום: Nikolay Litov, Shutterstock

ויטמין E – נוגד חמצון עוצמתי, המגן על העור מפני מתח חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים, שומר על בריאות העור ומונע סימני הזדקנות מוקדמת.

חומצה היאלרונית – המטרה המרכזית של שימוש בחומצה הילארונית היא שמירה על לחות. עור בעל לחות מאוזנת נוטה פחות לסבול מיובש ומאי-נוחות.

סרמידים – מדובר בליפידים הממלאים תפקיד מכריע ביצירת מחסום ההגנה הטבעי של העור. חיזוק מחסום זה תורם לספיחת הלחות לעור ומונע חדירת חומרים לא רצויים לתוכו.

תמצית קלנדולה – בעלת תכונות אנטי-דלקתיות, שבשימוש במריחה על העור יכולה לעזור להפחית אדמומיות וגירוי, אשר קשורים לעתים קרובות למצבי עור הנגרמים על ידי מתח. כמו כן, לריח הנעים של הקלנדולה יש השפעות ארומתרפיות מרגיעות.

שמנים אתריים (צילום: SHUTTERSTOCK)
שמנים אתריים תורמים למראה העור ובריאותו | צילום: SHUTTERSTOCK

פנטנול (פרו-ויטמין B5) - חומר לחות רב-עוצמה, השומר על הלחות בעור, מה שתורם למראה יפה יותר ופחות יבש. הפנטנול מסייע גם בשיפור תפקוד העור כחסם, החיוני במניעת אובדן לחות ובהגנה על העור מפני גורמי לחץ חיצוניים. כמו כן, לפנתנול תכונות מרגיעות שיכולות להקל על אדמומיות ודלקות.

כל המרכיבים שצוינו יכולים לתרום לשמירה על עור בריא ונינוח. חשוב לזכור שהטיפול במתח דורש בדרך כלל גישה מקיפה, הכוללת שילוב שינויים באורח החיים, טכניקות הרפיה ותרגולי טיפול עצמי. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הטיפול לשם קקבלת המלצות ופרוטוקולים טיפוליים המותאמים אישית לרגישויות ספציפיות.

 

הכותבת היא קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור ובעלת קליניקות בתל אביב ובלונדון