רובנו פיתחנו שגרת מקלחת די קבועה, אם בתזמון מסוים ביום ואם במנגנון של ניקוי הגוף. חלקנו אוהבים לשרוץ במקלחת זמן ממושך, חלקנו מעדיפים כמה דקות וגמרנו. אחרים שרים שם, מדברים לעצמם בקול רם, מהרהרים על החיים או עושים פעולות אישיות אחרות. אבל תוך כדי כל זה, רובנו לא מקדישים מספיק זמן או מחשבה לבריאות העור שלנו. הנה חמישה דברים שכדאי להביא בחשבון בפעם הבאה שאתם מתחת לזרם.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לא חייבים לשטוף את כל הגוף בכל מקלחת

זה אכן מפתה לקרצף את כל הגוף בכל פעם שנכנסים למקלחת וכאמור, לרובנו כבר יש רוטינה קבועה שפשוט מתגלגלת מעצמה. אבל אם אתם נוהגים להתקלח מדי יום ביומו, כדאי לחשוב על זה שוב. הדרמטולוגית ד"ר סנדי סקוטניקי ממליצה במקרים כאלה "לשטוף רק את מה שחשוב או מסריח. למה להתעכב על הזרועות אם הן לא מלוכלכות? זה רק פוגם בעור וביכולת שלו למלא את תפקידו". תחשבו על זה כמו על לשטוף כלים שכבר נקיים על המדף – למה, בעצם?

>> כך תשמרו על העור שלכם במקלחת

לא, ג'ל רחצה וסבון זה לא אותו הדבר

תרחיץ ניקוי למקלחת שמגדיר את עצמו כמו ג'ל רחצה, או כזה יוצא בצורה של קצף, גורם לנו לעתים להגזים בשימוש בו כדי להרגיש נקיים יותר. הבעיה היא שהוא לרוב מסיר מהעור שמנים טבעיים ובכך גורם לו להרגיש יבש ומעקצץ. סבונים רווי לחות, לעומת זאת, נוטים להשאיר שכבה שמנונית על העור שיותר בריאה לו. "חפשו תרחיצים שיש להם פורמולה חדשה יחסית", מציעה הדרמטולוגית  ד"ר מלני פאלם, "וכאלו המכילים סרמידים, שהם זהים לשומנים שנוצרים על העור. תכשירים שמכילים אותם הם גם מזינים וגם מחטאים באופן בטוח".

כדאי להתמרח בקרם לחות מיד לאחר המקלחת

ברגע שיוצאים מהמקלחת והמים על הגוף מתחילים להתייבש, העור מתחיל לאבד לחות ולכן חשוב לתגבר אותה כמה שיותר מהר. הדרמטולוגית ד"ר סג'אל שה ממליצה למרוח על העור קרם לחות תוך 3 דקות מהרגע שיוצאים מהמקלחת – "יבשו את עור בליטופים עדינים, השאירו עליו מעט טיפות של מים ואז מרחו קרם לחות בצורה נדיבה".

אישה במקלחת (צילום: valentin-lacoste, unsplash)
חכי עם האיפור אחרי | צילום: valentin-lacoste, unsplash

לא להשתמש בתכשירים קוסמטיים אחרי המקלחת

בניגוד לקרם לחות, רצוי להימנע משימוש בתכשירים קוסמטיים אחרים כמו מייק אפ או מטשטשי קמטים מיד כשיוצאים מהמקלחת. הסיבה לכך היא שעור לח סופג חלקלקים בקלות רבה יותר, אומרת דוקטור פאלם, ולכן שימוש בתכשירים שיש בהם מרכיבים כמו רטינואיד או רטין A יכולים להיספג מהר מדי בעור ולגרום לאדמומיות, גירויים וקילופים.

עוד ב-mako בריאות: 

>> אזהרת מאכל: זה המזון הכי מסוכן בעולם
>> חוקרים: 2 מילות הקסם שיעזרו לכם בדיאטה

>> 10 טעויות שאתם עושים במקלחת

אפשר בקלות לחטוף מחלות גם במקלחת

בייחוד אם אתם מתקלחים במקלחות ציבוריות כמו במכון הכושר, בבריכה או בצבא. אבל גם במקלחת הביתית אפשר להיחשף ללא מעט זיהומים, ומספיק שבני הזוג שלכם או שאחד הילדים נכנס למקלחת עם דלקת או זיהום כלשהוא בכף הרגל, הוא בקלות יכול למצוא את דרכו אליכם. "חיידקים פטרייתיים אוהבים מאוד לשרוץ במקלחת, כך שכדאי מאוד לשקול להתרחץ עם כפכפים, בייחוד כאשר חולקים מקלחת עם עוד אנשים", אומרת ד"ר פאלם.

>> והנה 5 דברים שלא ידעתם על הלשון שלכם