הקיץ כאן ואיתו מגיעות גם לא מעט סכנות מהשמש. דבר אחד שרבות מאיתנו חוששות ממנו במהלך החודשים שטופי השמש הוא הופעת כתמי פיגמנטציה על העור, בייחוד סביב הפה ובאזור השפם. אם הופיעו לכן כתמי פיגמנטציה שיוצרים מראה של "שפם" ולא בדיוק נעלמים עם קונסילר, כדאי לכן להמשיך לקרוא.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

פיגמנטציה בעור סביב הפה יכולה להיגרם משלוש סיבות, מסבירה ד"ר דניס גרוס, רופאת עור, למגזין "אל". אם מדובר בכתמים כהים שהופיעו באופן ספונטני, הם ככל הנראה נגרמו כתוצאה משינויים הורמונליים, כמו היריון ומנופאוזה. אם כתם כהה הופיע במקום שבו פוצצתם פצעון, זה ככל הנראה היפר-פיגמנטציה כתוצאה מפציעה או דלקתיות באזור. וסוג נוסף של כתמים בעור הם כתמי גיל, שמופיעים אצל אנשים מבוגרים בשל חשיפה ממושכת לשמש.

אלכסה דול (צילום: צילום מסך)
אלכסה דול התמודדה עם זה לאחרונה ב"הישרדות VIP" | צילום: צילום מסך

אז מה עושים?

אם הופיעה לכם לאחרונה פיגמנטציה סביב הפה, סיכוי טוב שתצליחו לטפל בזה בעזרת תכשירי פילינג, שמקלפים את השכבה החיצונית של העור ובכך מסייעים להיפטר מהשכבות הפגומות של העור. אך אם מדובר בפיגמנטציה חמורה יותר, שנמצאת כבר זמן ממושך – ייתכן שתזדקקו לטיפול מעמיק יותר אצל רופא עור או קוסמטיקאי.

עוד ב-mako בריאות:
>> גם לכם יש נקודות אדומות בזרועות? זאת הסיבה
>> סובלים מנשירת שיער? התרחקו מהמאכל הזה
>> שוס: אימון בשעה הזו שורף יותר קלוריות

רופא עור יכול לתת לכם מרשם למשחת רטינול ו/או לספק טיפול פילינג כימי שמסייעים להעלים כתמי פיגמנטציה. כמו כן, למקרים חמורים יותר של פיגמנטציה ניתן לעבור טיפול בלייזר להעלמת הכתמים. חשוב לציין כי לא מומלץ לטפל בפיגמנטציה בחודשי הקיץ, כיוון שרוב הטיפולים הופכים את העור לרגיש יותר לשמש וחשיפה לא מוגנת עלולה אף להוביל לפיגמנטציה חמורה יותר. גם אם אתם עוברים טיפול בחורף – חשוב להקפיד למרוח קרם הגנה בכל פעם שיוצאים מהבית בתקופת הטיפול.