פה מלא שיניים של בחורה מחייכת עם אודם (צילום: nilgun bostanci, Istock)
יתרונות ההלבנה המקצועית הם שאין פגיעה בחומר השן | צילום: nilgun bostanci, Istock
החיוך שלנו אומר עלינו המון, לכן חשוב שהוא ייצג אותנו באופן המחמיא ביותר. ד"ר ערן פרמון וד"ר רונן בורדובסקי, רופאי שיניים ומנהלי מרפאת מאלו קליניק מפרטים את השיטות הקיימות להשגת החיוך המושלם. תקראו ותחייכו. 

1. הלבנת שיניים

הבהרת השיניים תגרום לפיגמנט השן להלבין במידה והשיניים בריאות ובעלות צורה תקינה - ורק צבען אינו מספיק לבן. ניתן לעשות זאת בבית, על ידי שימוש בסד פלסטי דקיק בהתאמה אישית שמקבלים מרופא השיניים. בתוכו שמים חומר הלבנה פעיל, וכמה דקות לאחר מכן יש לכם שיניים לבנות ובוהקות. בנוסף, ניתן לעשות זאת במרפאת השיניים. שם, מלבד חומר ההלבנה יש שימוש בחשיפה של אור LED או לייזר לשעה וחצי, שמעצימה את האפקט המלבין.

יתרונות ההלבנות המקצועיות הם שאין פגיעה בחומר השן, השפעתן מיידית והן יחסית זולות. עם זאת, כתרים או סתימות אינם ניתנים להלבנה ולכן אם יש כאלו, יהיה צורך להחליף אותם לאחר ההלבנה לצבע שיהיה דומה לגוון החדש של השיניים. 

2. כתרי חרסינה

שברים בשיניים, השחרה לאחר חבלה או טיפול שורש, עקמומיות השיניים או גודל לא תקין - כל אלה בעיות שניתן לפתור בקלות על ידי שימוש בכתרי חרסינה. בשיניים הקדמיות שלנו חשוב להשתמש בכתרים שאינם מכילים מתכת אלא חומר לבן הנקרא זירקוניום.

היתרונות שבכתרי חרסינה הם בהשגת מראה של שן מושלמת, גם כאשר השן פגומה, וחיזוק שיניים דקות מידיי שיכולות להישבר. עם זאת, הרכבת כתר מחייבת השחזה של השן ולעיתים אף יש צורך בביצוע טיפול שורש. מלבד התהליך הפולשני, גם העלות של הכתר היא מאוד גבוהה.

חיוך (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
יישור שיניים, ציפוי פלטינה או כתרים - חיוך של מיליון דולר | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

3. יישור שיניים

ישנן כמה דרכים מקובלות ליישור השיניים. ניתן לבצע יישור שיניים עם ברקטים (ריבועים) שקופים או מודבקים בחלק הפנימי של השיניים כך שבקושי ניתן לראותם. בנוסף, קיימות שיטות של הלבשת פלטות שקופות המוחלפות כל 2-3 שבועות וכך לא ניתן להבחין בכך שהאדם עובר טיפול אורתודנטי. בדרך כלל יישור השיניים יתבצע בסוף, רק לאחר שנעשו שאר הצעדים לקבלת חיוך מושלם.

יתרונותיו של יישור השיניים הינם בכך שמדובר בשיטה לא פולשנית שמשפרת את סגירת השיניים ומונעת נזקים עתידיים. מה שכן, מדובר בטיפול לטווח ארוך, הטיפול עצמו לוקח משנה עד שנתיים ועלותו גבוהה יותר מטיפולים רגילים.

4. ציפוי חרסינה

שיטה זו נפוצה בעיקר בארה"בוהיא כוללת הדבקת עלי חרסינה דקיקים על חזית השיניים הקדמיות, כאשר המטרה היא ליצור מראה יפה, אחיד ולבן. בשיטה זו מחספס הרופא את שכבת האמאייל של השןובתהליך מיוחד מדביק את החרסינה לשן. היתרון בשיטה הוא בכך שהרופא כמעט ואינו מוריד מחומר השן.

5. שיטת All-on-4

בשיטה זו מוחדרים ללסת 4 שתלים ייחודיים בזוויות החדרה של עד 45 מעלות. על ארבעת השתלים מונחת השתלה של מערכת שיניים שלמה ביום אחד. ההשתלה מוברגת על גבי השתלים ולא ניתנת לשליפה. הטיפול מתבצע  תחת הרדמה מקומית ובסיומו יוצא המטופל עם שיקום שיניים קבוע ויציב המאפשר לו להשתמש בשיניו באופן רגיל, ללא חשש מכאב או אי נוחות. על פי מחקרים שנעשו על אלפי מקרים נמצא כי בשימוש של שתלים וחלקי שיקום מקוריים, אחוזי ההצלחה הינם מאוד גבוהים (97 אחוזי הצלחה).           

>>  אל תגידו לא ידענו: עובדות מוזרות על גוף האדם

הכתבה נכתבה בשיתוף רופאי מאלו קליניק