ההתחלה הייתה מתעתעת: כשרם היה בן שנתיים וחצי הוא רץ והשתולל כמו פעוט בן גילו ולסירוגין לפתע היה זוחל ומתלונן על כאבים. יפעת ופרוספר, אביו של רם, לקחו אותו לסניף קופת חולים לאומית, שם הפנו את רם לבית חולים "זיו" בצפת. לאחר שנבדק מספר פעמים הרופאים לא מצאו דבר ושלחו אותו בחזרה לביתו. הם חזרו הביתה, אך ליבה של יפעת לא היה שקט. מתוך רגש אינטואיטיבי, היא החליטה להגיע שוב לבית החולים והתעקשה שרם ייבדק בצורה מקיפה. "החלטתי שעד שלא נקבל תשובות ברורות, לא יוצאים משם. הצעד הזה היה נבון בדיעבד, בגלל שבאותו היום גילו כי לרם יש לוקמיה מסוג ALL במצב מתקדם  ו-90 אחוז ממח העצם היה נגוע בסרטן".

למחלת לוקמיה מסוג ALL יש טיפול שאחוזי ההצלחה שלו מאוד גבוהים, יחד עם זאת, רם נאלץ לעבור טיפולים כימותרפיים לא פשוטים, וסבל מכל תופעות הלוואי: נשירת שיער, פצעים בפה, שלשולים והקאות. כעבור זמן מה, רם הקטן התגבר על המחלה וחזר לביתו.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

החיים חזרו למסלולם, רם יוסף השתלב בגן טרום חובה והשתתף בשיעורי רכיבה טיפולית ושחייה טיפולית, שסייעו לחזק את שריריו, לאחר שנחלשו בעקבות שכיבה ממושכת בבית החולים. כשהגיע האביב הוא חלה, השתעל, הקיא וסבל מחום גבוה. הוא אובחן כסובל מדלקת ריאות, אושפז בשניידר וקיבל טיפול אנטיביוטי. כולם לא ידעו, שבגופו של רם התפשט סרטן אלים ביותר - לימפומה מסוג B. תוך זמן קצר מצבו החמיר, ובטנו התנפחה. הרופאים הניחו שהוא צריך לעבור ניתוח אפנדיציט, ובמהלך הניתוח הזדעזעו לגלות 37 קרעים במעי של רם. מצבו היה אנוש. רם עבר ניתוח ארוך ומסובך, במהלכו תפרו את הקרעים במעי.

בשלב זה, עדיין לא ידעו כי הסרטן ממשיך להתפשט בגופו. במהלך שבוע שלם רם היה בטיפול נמרץ מורדם ומונשם, וחוברה לו סטומה (אביזר עזר חיצוני להתרוקנות המעי). "כשישבתי לידו בלילה ראיתי דם משפריץ מהסטומה. קראתי בהיסטריה לרופאים, שעשו לו בדיקת קולונסקופיה דרך הפה, במהלכה לקחו דגימה. אחרי שבוע קיבלנו תשובה שרם שוב חולה בסרטן, והמצב שלו לא מאפשר לקבל כימותרפיה, בבית החולים אמרו לי: אין טיפול עבורו, מבחינתנו אין מה לעשות איתו", מספרת יפעת חימי.

יפעת חימי ובנה רם יוסף
"עברנו טראומה מאוד קשה". יפעת חימי

פחדנו שכל יום עשוי להיות מאוחר מדי

"זה היה קשה ומפחיד. עדיין לא התאוששנו מהמחלה הראשונה והפעם זה הגיע בעוצמה גדולה יותר. הייתי נוסעת לבית החולים במשך שעתיים וחצי עם דמעות בעיניים, צורחת ומתחננת לאלוהים שישמור לי את רם יוסף", מספרת חימי, אך למרות הכאב והקושי יפעת לא נשברה. "התעשתי ואמרתי שאני לא מוותרת עליו, דרשתי מהרופאה בבית החולים שתחפש תרופה ניסיונית, בכל מקום אפשרי, ואני אשלם כל מחיר. לא הרמתי ידיים ולא הנחתי לרופאה".

עוד ב-mako בריאות:
>> שיטת שרמן: כך תשלטי במחזור שלך ולא ההיפך
>> רוצים לאכול בריא ולא יודעים איך? 50 המאכלים הבריאים
>> די לגלולות? המתג שימנע מהזרע שלך להפרות את האישה

ובאמת, כעבור חודש נמצאה תרופה ניסיונית בניו יורק, המורכבת מתרומת רקמות תאים זהים שהתאימה לרם, הוא היה למעשה הראשון בארץ שקיבל אותה. חימי ופרוספר גייסו תרומות, הפעילו לחץ על משרד הבריאות, וניסו לקדם את התהליך. "היו עיכובים וישבנו ליד המיטה של רם, רועדים מפחד שכל יום עשוי להיות מאוחר מדי. לאורך כל הזמן שימחנו את רם, והבאנו כל אומן שרצה לראות: יובל המבולבל, רינת, קופיקו, משה דץ והכבשה שושנה, וליאור נרקיס". באותה תקופה יפעת התפטרה מעבודתה כסוכנת מכירות, ופרוספר נעדר מעבודתו כשוטר במשך שנה וחצי, אך קיבל סיוע כספי מהרווחה של המשטרה. בתקופה זו הם נתמכו כלכלית על ידי ההורים. בשל העובדה שיש לרם אחות קטנה, יפעת ופרוספר התחלפו ביניהם במשמרות בבית החולים ובבית.

הרגשנו מחובקים

לאורך כל התקופה, ליווה הצוות הרפואי והניהולי מקופת חולים לאומית, סניף קריית שמונה את יפעת ופרוספר. חימי מספרת שד"ר טיליס אינסה, רופאת הילדים של רם, עקבה מקרוב אחרי מצבו, נפגשה עם רם ואף עזרה להשיג במהירות תרופות שנזקק להן. "היא היתה שם לאורך כל הדרך, הקשיבה, נתנה פתרונות, וסייעה לנו. הרגשנו בלאומית כמו בבית עם המשפחה, כולם מחבקים, מחזקים ומעודדים, עוזרים מקצועית, נפשית ורגשית. מנהלת הסניף, לילך ירמיהו הגיעה לבית החולים להיות עם רם, התקשרה כל שבוע להתעדכן ולברר אם אנו צריכים עזרה". אומרת חימי ומספרת שטרם התגלה הסרטן בפעם השנייה, בשלב האבחונים, הרופאים בשניידר אמרו כי יש לרם פטרייה נדירה בריאות, וביקשו כי ההורים ירכשו לו תרופה מיוחדת, יקרה וקשה מאוד להשגה. "לילך, מנהלת הסניף, הפכה עולמות כדי למצוא את התרופה, להביא אותה לקופה ולדאוג שנקבל החזר בעבורה, זה ממש ריגש אותי".

רם יוסף ידע שהוא חולה, אך לאורך כל הדרך לא ידע במה. הכאב היה חלק בלתי נפרד מחייו, והוא למד לחיות איתו. באחד הימים, אמר לאימו: "אני בולע את הכאב". "בפנים היינו שבורים וכואבים את הסבל הרב שרם עבר, זה לא אנושי לעבור כל כך הרבה בגיל כה צעיר", אומרת חימי, "אבל לא היה לנו זמן לעצור, להתבונן, לדאוג לעצמנו, היינו עסוקים בלשמח את רם ולהרים את המורל". רם מצידו תמיד היה שמח וחיוני, אימו מציינת שלאמונה ולשמחה שלו יש חלק בריפוי שלו.

רם יוסף (צילום: באדיבות משפחת חימי)
ניצח פעמיים. רם יוסף | צילום: באדיבות משפחת חימי

התרופה הניסיונית אמנם עזרה למגר את הסרטן בגוף בצורה מהירה ויעילה, אך ביום שבו רם יוסף עמד להשתחרר הביתה, גילו בצילום סיטי כי הסרטן עבר לראש. הוא עבר ניתוח להסרת הגידול ושוב טיפולי כימותרפיה. ביולי האחרון התבשרה משפחת חימי כי רם יוסף ניצח את הסרטן, והוא השתחרר הביתה לאחר 7 חודשים רצופים ב"שניידר". "רם החמיץ את הילדות שלו, הוא התגעגע לגן ולחברים, אבל הוא קיבל במתנה חיים וזה מה שחשוב, הוא הבריא כנגד כל הסיכויים, וחיזק לא מעט חולים בדרך שבה הוא נלחם", מספרת חימי. 

במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, יפעת נתנה למנהלת הסניף לילך ולנציגות קשרי לקוחות בסניף ציון 100.

מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ.

לחצו כאן כדי לראות מה הדרוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>

>> רוצים להיות טיפוסים של בוקר? הנה 8 טריקים שיעזרו לכם