אם אתם נוטלים ויטמינים ו/או תוספי תזונה, סביר להניח שאתם לוקחים אותם לרוב בלילה, לפני השינה. אבל מתברר שלא בטוח שאתם עושים את הדבר הנכון. יש כמה פרמטרים שכדאי להביא בחשבון לפני שאתם מחליטים מתי ליטול ויטמינים ותוספי תזונה - הנה מה שאתם צריכים לדעת.

  >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אחד הדברים שחשוב לדעת לפני שאתם מחליטים מתי לקחת ויטמינים - זה כיצד הם משפיעים על המוח. ישנם ויטמינים שיש להם השפעה נוירולוגית מעוררת, שיכולה להפריע לשינה, במיוחד ויטמינים מסוג B-complex. מנגד, ישנם תוספי תזונה מסוימים שדווקא מומלץ לקחת אותם בשעות הערב, כמו מגנזיום. למגנזיום מאפיינים מרגיעים, מה שהופך אותו למתאים יותר לנטילה לפני השינה. 

דבר נוסף שחשוב להביא בחשבון לפני שמתחילים ליטול ויטמינים ותוספי תזונה הוא תזמון הארוחות שלכם. מהבחינה הזאת, מה שאתם צריכים לדעת זה שוויטמינים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: מסיסים במים או מסיסים בשומן. ויטמין B12, ויטמין C, חומצה פולית ו-ויטמיני B נוספים הם מסיסים במים ולכן כדאי לקחת אותם בשעות הבוקר כיוון שהם נספגים טוב יותר על קיבה ריקה.

אישה לוקחת כדור (צילום: wavebreakmedia, Shutterstock)
חשוב לדעת אם הוויטמינים מסיסים במים או בשומן | צילום: wavebreakmedia, Shutterstock
 

עוד ב-mako בריאות:
>> המשקה שמפחית סטרס ומונע ריח רע מהפה
>> מצאנו טריק מושלם לאכול פחות פחמימות
>> התגלתה מוטציה חדשה ומסוכנת יותר עבור צעירים

אך ויטמינים כמו ויטמין A, K, D, E - מסיסים בשומן ולפיכך כדאי לקחת אותם לאחר ארוחות. לכן כדאי לדעת מראש האם תוספי התזונה שלכם מסיסים במים או בשומן ולפי זה לקבוע את השעה המתאימה ביותר עבורכם לקחת אותם. כדאי תמיד לתכנן מראש את הזמנים לנטילת ויטמינים ותוספי תזונה, גם כי זה יעזור לכם להתרגל לשגרה החדשה ויעזור לכם לא לשכוח לקחת אותם. 

ואם אתם חוששים שנטילת תוספי תזונה לפני השינה תפגע בספיגה שלהם, אתם יכולים להיות רגועים - זו לא סיבה לדאגה. הגורמים שמשפיעים הכי הרבה על פירוק וספיגת הוויטמינים/תוספי התזונה הם בעיקר כמות הקלוריות הנצרכות ביום, פעילות גופנית וגיל. כך שאלה הם פקטורים נוספים שכדאי גם להביא בחשבון. ואם אתם לא בטוחים איזו שעה הכי תתאים לתוספי התזונה שאתם נוטלים, מומלץ תמיד להיוועץ בגורם מקצועי שיידע להמליץ לכם על השעה הטובה ביותר עבורכם.