"רפאליס", סדרת הראליטי החדשה מבית משפחת רפאלי (HOT), מספקת לנו הצצה לאחד הבתים המסקרנים ביותר בישראל. אנחנו אוהבים לאהוב אותם, נהנים לשנוא אותם ובעיקר – נודה בכך או לא - קשה לנו לפרגן להם. הם נראים טוב מידי, הם מוצלחים מידי ואפילו העובדה שהמלכה האם – ציפי רפאלי ריצתה תקופת מאסר בנווה תרצה לא מפריעה לנו לקנא. זה אפילו נשמע די אקזוטי, כשהיא מספרת על התקופה המאתגרת, בחן האופייני לה.

אם כבר מדברים על חן, אי אפשר שלא לתהות מה גורם לאם המשפחה, ציפי שנושקת לגיל 70, להראות כל כך טוב. אם אתם צופים בסדרה, וודאי שמתם לב לכך שלמרות התקופה המאתגרת שעברה לאחרונה, רפאלי האם מעולם לא נראתה כל כך טבעית וקורנת. פניה נראות חיוניות ומתוחות, אבל בקטע טוב, ויש שיגידו שהדמיון בינה לבין בר היפהפייה חד וברור מתמיד.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

אז אם גם אתן חציתן את גיל 60 ואתן מעוניינות להראות זוהרות ומוצקות לפחות כמו ציפי רפאלי, שימו לב למה שיש למומחים לומר בעניין. "בגיל 60 סימני הגיל כבר ניכרים. למרבה השמחה, כיום ישנם פתרונות רבים ומגוונים שמאפשרים לשפר את מראה הפנים באופן משמעותי", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית.

"ניתוח כירורגי מסוג 'מיניליפט' למשל, משפר את נפילת העור ומרים את הפנים. טכניקה נוספת שעוזרת במשימה היא שימוש בחוטים עבים המאפשרים להשיג אפקט הרמה מצוין". ד"ר אלמן מציינת כי גם שילוב של פילינג והזרקות מאפשר להעניק לעור בוגר חיוניות ומראה צעיר יותר. "פילינג תורם למרקם עור אחיד יותר ומסייע לשפר את כתמי הפיגמנטציה השכיחים ככל שאנחנו מתבגרים, והזרקה של חומצה היאלרונית מאפשרת להעניק נפח לפנים באזורים שונים. אחד הטיפולים הפופולריים הוא טיפול למילוי שקעי עיניים המאפשר לרענן מראה עייף שניכר בד"כ בגיל מבוגר. גם הזרקת בוטוקס באזור המצח ובין הגבות יכולה לשפר מאוד מראה פנים עייף ולתרום לעור חלק ויפה".

הלן מירן, 2020 (צילום: Matthias Nareyek/WireImage, Getty Images)
השחקנית הלן מירן, ילידת 1945 | צילום: Matthias Nareyek/WireImage, Getty Images

ד"ר אייל קרמר, מומחה לכירורגיה פלסטית, מציין גם את חשיבות הטיפול באזור הצוואר וקו הלסת. "בגיל מבוגר אנחנו נוטים יותר לסבול מנזקי הגרביטציה, המתבטאים בעור נפול וחסר חיוניות. כיום ישנן טכניקות שונות המאפשרות להרים ולמצק את האזור. אפשר להיעזר בטכניקות של מכשור כמו לייזר או גלי רדיו שתורמים לשימור המראה המוצק והמורם, או בטיפולים מעט פולשניים יותר כמו שימוש בחוטים שמותחים את העור כלפי מעלה ומסייעים להדגיש את קו הלסת שהולך ונעלם עם הגיל. מובן שטיפולי הזרקה תמיד יכולים לתרום לשיפור המראה – בגיל מבוגר ובכל גיל. אחד הטיפולים הפופולריים ביותר הוא הזרקה עדינה לאזור השפתיים, שכידוע - עם הגיל הולכות ונעשות דקות יותר. כאשר מבצעים טיפולים בצורה עדינה ומותאמת למטופלת, אפשר להשיג תוצאה זוהרת ומחמיאה במיוחד".

״חשוב לשלב יחד עם טיפולים מתקדמים בקלינקה גם חומצות להמשך טיפול בבית"', מסבירה הקוסמטיקאית  קרן בר טוב:. "למעשה 70% מהתוצאות מגיעות בזכות עבודה בבית עם חומרים פעילים. החומצות מוכחות קלינית כמצמצות קמטים, מבהירות, דואגות לזוהר העור ומתיחת העור, החומצות גם ימנעו נזקים עתידיים ולכן חשוב לשלב בשגרת הטיפוח. חשוב לדעת שיש המון סוגי חומצות בריכוזים שונים ורק לאחר איבחון עור מדויק של קוסמטקיאת על מנת להתאים את החומצה הנכונה והריכוז הנכון לעור".