אנשים רבים עובדים במשרות שמצריכות עבודה ממושכת מול מסך מחשב. מי שעובד בעבודות כאלה מכיר את התסמינים שמתלווים אליהן: עייפות, כאבי ראש ותחושת מתח באזור העיניים. זה קורה לרבים מאיתנו, אבל זו לא גזירת גורל – יש איך לטפל ולמנוע את זה. הנה שלושה תרגילים יעילים לאנשים שבוהים במסכים כל היום, שיפחיתו את תחושת אי-הנוחות בעיניים ובראש כתוצאה מזה.

כל תרגיל כדאי לעשות פעם-פעמיים ברצף וכל אחד מהם לוקח רק כמה שניות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מתיחות לעיניים

בסדר הבא: הסתכלו קדימה, למעלה, למטה, שמאל וימינה. בכל פוזיציה הישארו במשך נשימה. כלומר, לשאוף פנימה ולהסתכל למעלה, לנשוף החוצה ולהסתכל למטה, וכן הלאה.

בשלב הבא הביטו בתנועות של חצי-עיגול: פעם אחת לכיוון המצח, ולאחר מכן הסתכלו לעבר כפות הרגליים שלכם. בין לבין בצעו נשימות כמו בתרגיל הקודם; להסתכל לעבר המצח ולשאוף, להסתכל לעבר כפות הרגליים ולנשוף.

להביט אל המרחק

יושבים ומסתכלים על מסך של מחשב במשך שעות ארוכות ברצף? זה גורם ללא מעט מתח באזור העיניים. השרירים מתעייפים באזור, מה שיכול להוביל לכאבי ראש. דבר שיכול לעזור הרבה להפחית את המתח בעיניים כשאתם מסתכלים הרבה על מסכים, זה לעשות הפסקות קצרות של הסתכלות על נקודה במרחק.

אם יש חלון בסביבה שלכם, שבו או עמדו מולו ומקדו את העיניים בנקודה במרחק. המטרה היא להפעיל את השרירים בעין שאחראים על הפוקוס. אם אתם מרגישים שהתמקדות על נקודה במרחק גורמת למתח בעיניים, זה הגיוני. אם זה קורה, פשוט אל תתמקדו בנקודה מסוימת, אלא הסתכלו על נוף כללי במרחק. ואם אין חלון בקרבתכם, פשוט התמקדו בנקודה בחדר שרחוקה מכם.

מסתכל מהחלון (צילום:  paul prescott, shutterstock)
אפשר לעשות גם אם הנוף לא וואו וגם אם אין חלון | צילום: paul prescott, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מבחן הסוכר: אלו הפירות הכי משמינים
>> מדהים: זה מה שגווינת' פאלטרו אוכלת ביום
>> האם הבליטות הקטנות על הפנים מסוכנות לנו?

השרירים שבאזור העיניים

תתפלאו, אבל שרירי הפנים שלנו יכולים להיות מתוחים, בעיקר כי מדובר בשרירים שנוטים לאגור מתח רב. הנה כמה מתיחות שיעזרו להקל על השרירים הקטנים (אך משמעותיים) שנמצאים סביב העיניים שלכם.

הניחו את כריות האצבעות שלכם על שתי הרקות ובעדינות משכו את העור אחורה, לכיוון קו השיער. לאחר מכן, בעיניים עצומות, עם כריות האצבעות לחצו מתחת לגבות בעדינות ומשכו לכיוון המצח. לבסוף, לחצו את כריות האצבעות בעור שמתחת לעצמות הלחיים. אופציונלי: לעשות תנועות מעגליות בזמן שאתם לוחצים עם כריות האצבעות – לתחושה מרגיעה.