אם תשאלו מה נשים רוצות, כנראה התשובה בגדול תהיה "חופש ושחרור". עכשיו תשאלו, איך זה בדיוק מסתדר עם העובדה שרובנו בוחרות ללבוש חזייה? הרי אין דבר יותר משחרר מלסיים יום עבודה, להגיע הביתה ולעלות על מדי נוחות, שלא כוללים שום אביזר צמוד.

"ישנם גורמים רבים המשפיעים על יציבות השדיים", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית. "מבנה הגוף של האישה, כמות רקמת השומן באזור, הגיל, הגנטיקה, איכות שרירי החזה התומכים ברקמת השד ואפילו דיאטות שונות עלולות לגרום לצניחתו. חזייה אמנם אינה מונעת את צניחת השדיים הטבעית, אך מאחר שכוח הגרביטציה מהווה גורם משמעותי המשפיע על העניין, שימוש תדיר בה בהחלט עוזר לצמצם את נזקי השפעתו. לכן, אפשר לומר שלטווח ארוך חזייה עשויה לתרום באופן מסוים למראה שדיים זקור יותר ולעכב את צניחתם".

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

>> האם לחזייה יש השפעה על הבריאות?

אגב, אם מידת החזייה שלכן מעל קאפ C, תקשיבו לזה: "לעתים רבות, נשים בעלות חזה גדול סובלות מכאבי גב, שנגרמים כתוצאה מכיפוף קדימה, הנובע ממסת השדיים המטה את הגוף קדימה. כשזה קורה, איזון הגוף מופר, מה שגורם להטיה בלתי רצונית של הגב לאחור וכך גם לכאבי גב. במקרים כאלה, החזייה מהווה אביזר תומך נהדר, המסייע לצמצם את כובד המשקל ומאפשר יציבה נכונה ונוחה יותר.

האם קיימת חשיבות לסוג החזייה? "בהחלט", אומרת ד"ר אלמן. "בייחוד לסוג הבד הנבחר ובעיקר בימי הקיץ החמים, שבהם נוטים להזיע יותר. מאחר שהכפל התחתון של השד הוא אזור שיחסית נוטה לצבור זיעה, חשוב לבחור בחזייה מבד כותנה, ולא מבדים סינתטיים העלולים לגרום לגירוי ולגרד".

לגבי חזיות ספורט, ד"ר אלמן מסבירה כי למרות הנטייה להעדיף אותן צמודות לגוף, חזייה פחות לוחצת תאפשר לאוורר טוב יותר את האזור, וכך תמנע גירויי עור שנובעים מהזעה מוגברת, המתרחשת בשעת אימון גופני".

אישה מתאמנת על ספסל (צילום: shutterstock:  gpointstudio)
בחרו בחזיית ספורט שאינה לוחצת | צילום: shutterstock: gpointstudio

גם ד"ר יואב ברנע, מנהל היחידה לכירורגייה פלסטית ומשחזרת של השד באיכילוב, מחזק את כל הטענות לגבי יתרונה של החזייה במניעת כאבי גב אצל נשים עם שדיים גדולים, וגם את הנאמר לגבי החומר שממנו עשויה החזייה, והוא אף מוסיף "חזייה מהווה אביזר חיוני לאחר ניתוחים שונים בשד, כגון הרמה/הקטנה/הגדלה. במקרה הזה, יש לה אפקט חיובי בהפחתת הבצקת והכאב, וגם מבחינה אסתטית (מניעת תזונה של השתל). לאחר ניתוח ההנחייה היא בדרך כלל ללבוש חזייה 24 שעות ביממה בימים שלאחר הניתוח".

>> זה אפשרי: כך תשפרי מראה של שדיים נפולים

גם ספורט יכול לתרום

אחרי שתתחדשו בחזיית ספורט מאווררת יותר, כדאי לנצל את ההזדמנות לבצע כמה סטים של פוש אפ לחיזוק שרירי החזה, וכדאי לחזק גם את איזור השכמות והכתפיים. גלית ברנר, פיזיותרפיסטית ומאמנת כושר, מסבירה שאמנם שריר מחוטב יותר לא ימנע את צניחת השדיים, אך הוא ישפר את היציבה, וגם יתמוך טוב יותר בחזה. הקפידו לבצע אותו באופן קבוע, ותראו שגם המראה האסתטי של החזה ישתפר ולו במעט. וכדי שתשאירו את התירוצים מאחור, ברנר מציעה שתי דרגות קושי ללשכיבות השמיכה.

אישה מתאמנת (צילום: Alliance, shutterstock)
חשוב לחזק את שרירי החזה והשכמות | צילום: Alliance, shutterstock

דרגת מתחילים: פוש אפ כנגד קיר

עמדו בפישוק קל, במרחק שתי פסיעות מהקיר. הניחו את כפות הידיים על הקיר כשכפות הידיים שלכם מסובבות מעט כלפי פנים והמרפקים מורמים. כעת, הישענו לכיוון הקיר כשבית החזה כמעט נוגע בכפות הידיים. הקפידו לשמור על גב זקוף לאורך כל התרגיל. הרחיקו בחזרה את הגוף מהקיר ובצעו חזרה נוספת.

מתקדמים: פוש אפ כנגד רצפה

התרגיל זהה לדרגת הקשי של המתחילים אבל שימו לב למנח השונה: עמדו עמידת שש והניחו כפות ידיים על הרצפה, כשגופכם פונה לכיוון הרצפה, כופפו את המרפקים כשראשכם פונה לכיוון הרצפה, אך מעבר לכפות הידיים. אם קשה לכם, תוכלו להניח ברכיים על הרצפה ולהמשיך בביצוע התרגיל כשהראש פונה מעבר לכפות הידיים.

בצעו בכל יום 3 סטים של 12-10 חזרות, והקפידו על מנוחה של 40 שניות בין כל סט.

>> חג החירות: יש לי חזה גדול והלכתי שבוע בלי חזייה