על רב המכר הבינלאומי "איקיגאי – הסוד היפני לחיים ארוכים ומאושרים" כבר סיפרנו לכם. הספר המפציר בנו לגלות את התשוקה שלנו, וליתר דיוק – מה אנחנו אוהבים, מה אנחנו עושים היטב, מה העולם זקוק לו ומה שישלמו לכם עבורו. האדם מחפש משמעות, הגרסה היפנית.

ובכן, כעת הוא יצא גם בעברית (הוצאת כנרת), וזאת סיבה טובה מספיק לשנורר ממנו כמה עצות. "אני מאמינה שהקורא הישראלי ימצא בספר 'איקיגאי' עניין וגם תועלת", אומרת דליה צחור, מתרגמת הספר ומטפלת הוליסטית-אנרגטית. "הרי כולנו רוצים חיים ארוכים, בריאים, מאושרים ומלאי משמעות. סודותיהם של תושבי אוקינאווה בני ה-100 ומעלה, הכלים למציאת ה'איקיגאי' שלנו, כמו גם העצות המעשיות המובאות בספר בנושאי תזונה, תנועה, הפחתת רמות דחק, מיטוּב זמני העבודה והפנאי שלנו ועוד –מוגשים בגובה העיניים ובאופן ידידותי למשתמש. והתלהבותם של מחברי הספר מאורח החיים האוקינאווי ומההשפעה שמחולל האיקיגאי בחייו של מי שמוצא אותו מידבקת.

הספר מסתיים בעשרה כללים שהם תמצית חוכמתם של תושבי אוגימי מאריכי הימים. אוגימי היא עיירה בת 3,000 איש באזור כפרי בקצה הצפוני של אוקינאווה שביפן, שבשל תוחלת החיים בה מכונה "כפר אריכות הימים". מחברי הספר, הקטור גרסיה ופרנססק מיראייס, ערכו מחקר של כשנה בטרם הגיעו לעיירה, ואז ראיינו את תושביה במטרה לחשוף את סודותיהם לחייהם הארוכים ומלאי המשמעות. הנה הם.   

A post shared by Ikigai (@ikigaibook) on

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק? 

הישארו פעילים; אל תצאו לגמלאות

אנשים המוותרים על הדברים שהם עושים היטב ומתוך אהבה מאבדים את תכלית חייהם. לכן חשוב כל כך שתמשיכו לעשות דברים בעלי ערך, להתקדם, להכניס יופי או להביא תועלת לחייהם של אחרים, לעזור ולעצב את העולם הסובב אתכ, גם כשפעילותכם המקצועית ה"רשמית" באה לקִצה.

התנהלו באיטיות

החיפזון עומד ביחס הפוך לאיכות חיים. כמאמר הפתגם הישן,  "לכו לאט ותגיעו רחוק". כשאנחנו מוותרים על הדחיפוּת, החיים והזמן מקבלים משמעות חדשה.

אל תמלאו את בטנכם

פחות זה יותר גם לגבי אכילה התורמת לחיים ארוכים. לפי כלל ה-80 אחוז, כדי להישאר בריאים לאורך זמן, עלינו לאכול פחות ממה שהרעב שלנו דורש ולא לפטם את עצמנו.

A post shared by Do Barro (@do.barro) on

הקיפו את עצמכם בחברים טובים

חברים הם התרופה הטובה ביותר - הם לצדכם כדי לשתף בבעיות האישיות על כוס קפה, לחלוק סיפורים שמאירים את יומכם, להתייעץ, לבלות, לחלום... במילים אחרות, לחיות.

היכנסו לכושר לקראת יום הולדתכם הבא

המים זזים; הם במיטבם כאשר הם זורמים ומתחדשים ואינם מתעפשים. הגוף, שבתוכו אנו נעים כל חיינו, זקוק למעט תחזוקה יומיומית כדי שיוכל להמשיך לתפקד לאורך זמן. נוסף לכך, פעילות גופנית משחררת הורמונים שגורמים לנו לשמוח.

חייכו

גישה חיובית ושמֵחה לחיים לא רק מרגיעה אלא אף עוזרת לרכוש חברים. חשוב להיות מודעים לדברים הפחות טובים, אבל לעולם אסור לשכוח איזו זכות גדולה נפלה בחלקנו מעצם היותנו כאן ועכשיו בעולם שיש בו שפע אפשרויות.

A post shared by Ola Bogdańska (@olabogdanska) on

עוד ב-mako בריאות:

>> לא עושים מספיק סקס? אולי זאת הסיבה
>> שלושת התרגילים הכי יעילים לחיטוב הבטן

התחברו מחדש אל הטבע

אף כי רוב האנשים חיים כיום בערים, בני האדם נועדו להיות חלק מעולם הטבע. רצוי לחזור אל הטבע לעיתים קרובות כדי למלא מצברים.

A post shared by Yumi�� (@refresh_room_kanade) on

הַכּירו תודה

לאבותיכם הקדמונים ,לטבע המעניק לכם את האוויר שאתם נושמים ואת המזון שאתם אוכלים ,לחבריכם ולמשפחתכם, לכל מה שמאיר את ימיכם וגורם לכם להרגיש בני מזל מעצם היותכם בחיים. הקדישו רגע אחד מדי יום ביומו להכרת תודה, ותחזו באושרכם מתעצם לנגד עיניכם.

היו נוכחים ברגע ההווה

הפסיקו להתחרט על העבר ולחשוש מהעתיד. היום הוא הדבר היחיד שקיים. הפיקו ממנו את המרב. הפכו אותו ליום שראוי לזכור.

>> עוד בנושא: סודות האיקיגאי לבוקר מוצלח

דבקו באיקיגאי שלכם

יש בתוככם תשוקה, כישרון ייחודי המעניק משמעות לימיכם ודוחף אתכם לתת את המיטב שבכם עד נשימתכם האחרונה. אם אינכם יודעים עדיין מהו האיקיגאי שלכם, כפי שאומר ויקטור פראנקל, המשימה שלכם היא לגלות אותו.

איקיגאי עטיפה (צילום: יחצ)
צילום: יחצ