אלישיה האלוק, 35, מטקסס, שיתפה לאחרונה את עוקביה אודות הסיבה שבגללה אושפזה: "חוויתי סיבוך נדיר מהזרקות הבוטוקס שאני עושה לטיפול במיגרנות שמהן אני סובלת", כתבה בעמוד האינסטגרם שלה. "זה התפשט לשרירים בצוואר שלי, וגרם לבעיות רבות. העפעפיים שלי צנחו, הראייה שלי מטושטשת ויש לי סחרחורות. השרירים שלי בצוואר למעשה משותקים, אז אני לא מצליחה לייצב אותו בכוחות עצמי, ולכן אני חייבת להשתמש בתומך צוואר".

הרגע המפחיד ביותר, לפי התיאור של האלוק, אירע בעקבות דיספאגיה - הפרעת בליעה שפיתחה בגלל מצבה. "היו רגעים שבהם נחנקתי מלגימות מים ואפילו מהרוק שלי. אני מחוברת לצינורות שאמורים לנקות את הליחה בריאות ובגרון שלי, ואני בקושי יכולה לדבר. קלינאית תקשורת מנסה לעזור לי לאמן מחדש את השרירים ואת מיתרי הקול". 

כמה ימים לאחר מכן, מצבה של האלוק המשיך להיות חמור, והיא שוב עדכנה את עוקביה: "כמות גדולה מאוד של ליחה נתקעה לי בריאות ובגרון וממש לא הצלחתי לנשום לכמה רגעים. הרופאים היו צריכים לבצע אינטובציה (להכניס צינור לקנה) כדי שיצליח לעבור אוויר מהריאות. זה היה כל כך מפחיד, עכשיו נותנים לי טיפול בחמצן, ומזינים אותי דרך צינור".

האם יש ממה לחשוש בעקבות הסיפור? ד"ר חגי בצר, רופא שיניים וטיפולים אסתטיים, ומרכז תחום האסתטיקה באוניברסיטת תל אביב, מסביר כי טיפול בבוטוקוס עבור המתמודדים עם כאבי ראש ומיגרנות, אושר על ידי ה-FDA כבר בשנת 2010, לאחר שהסתבר כי מלבד הטיפול האסתטי, החומר יעיל גם עבור כאבי ראש. "הבוטוקס למעשה משפיע על נקודת החיבור שבין השריר לעצב. בקצה העצב ישנו חומר כימי, אצטילכולין, שמעודד את השריר להתכווץ. התהליך של הפרשת האצטילכולין כרוך בחיבור של חלבונים האחד לשני, ממש כמו מנגנון של מנעול עם מפתח. הבוטוקוס למעשה פוגע במנגנון הזה, מונע את הפרשת החומר, ובעקבות כך את התכווצות השריר", הוא מסביר. עם זאת, הוא מציין כי למרות סברות שונות בנושא, עדיין לא ברור באופן מובהק כיצד הטיפול בבוטוקס עשוי להשפיע לטובה על מיגרנות". לדבריו, טיפול כזה מומלץ רק במקרים חמורים, לאחר ששום טיפול אחר לא הועיל, וכי "כמות החומר שבה משתמשים לצורך הטיפול במיגרנות, גדולה בהרבה מזו שבה נהוג להשתמש בטיפולי האסתטיקה. החומר מוזרק לאזורים שונים, החל מאזור המצח, דרך הרקות, העורף, הצוואר ואפילו הכתפיים".

View this post on Instagram

A post shared by a l ι н a l l o c ĸ (@alihallock)

ד"ר בצר, שמנהל גם מרפאות העוסקות בסיבוכים כתוצאה מטיפולי אסתטיקה, מעריך כי המקרה הנדיר של האלוק, נגרם מכמות חומר גדולה מדי שהוזרקה, או לחלופין מזליגת החומר משרירי הצוואר לשרירים אחרים שהושפעו בעקבות כך. "ישנם מקרים שבהם זליגת בוטוקוס יכולה להוביל לכבדות ולכאבי ראש, ובמצבים חמורים יותר, ונדירים יש לומר, הפגיעה יכולה להוביל לפזילה, עיוורון, או כאמור כמו במקרה של האלוק – לשיתוק זמני". למרות המסר המלחיץ, הוא מרגיע ומציין שמצב כזה הוא הפיך. "גם במקרה של האליק – תוך כמה שבועות מנגנון הכיווץ של השריר חוזר לפעולה, והמצב צפוי להשתפר".  

בהמשך, האלוק גם ציינה כי קיבלה חומר נגד הרעלן בוטולינום, שאמור לעצור את הידרדרות המצב. באחד מהסרטונים היא מתייחסת גם להשלכות הנפשיות של האירוע "אני כל כך מתוסכלת, יש רגעים שאני אומרת לבעלי בריאן שאני פשוט לא יודעת איך להתמודד עם המצב ואם אני בכלל מסוגלת לעמוד בזה". עם הזמן, מצבה השתפר אט-אט, ולאחר כמעט שלושה שבועות השתחררה מבית החולים. בריאיון למגזין People, מספר בעלה: "היא תמשיך לקבל מזון ותרופות דרך צינור האכלה במשך 8 שבועות לפחות, או עד שהסימפטומים יחלפו באופן שהיא תוכל לאכול בעצמה". לדבריו – היא עדיין צריכה להיעזר באנשי מקצוע - דיאטנית, קלינאית תקשורת ופיזיותרפיסט, עד שתשוב לשגרה מלאה.

"מצפה לי עוד דרך ארוכה אבל אני כל כך מאושרת לחזור הביתה", סיכמה האלוק בפוסט מרגש שבו גם הודתה לעוקבים על התמיכה והאהבה שהפגינו.