בראד פיט הוא אחד השחקנים המוכרים והלוהטים ביותר בהוליווד כבר שנים. לאחרונה גילו מעריציו פרט מוזר שאולי אפילו עשוי להפחית מעט מהסקס-אפיל שלו. בראיון לתוכנית הבוקר של קלי ריפה, סיפר חברו השחקן ג'ייסון פריסטלי, כי כשהיה פיט שותפו לדירה, היה לו הרגל מעט מגונה. בפריסטלי סיפר כי השניים גרו בדירה מעופשת בלוס אנג'לס, אי אז בסוף שנות ה-80, כשני רווקים שמנסים להצליח בתעשיית הוליווד, ועל הדרך חשף כי בראד לא היה מתקלח במשך ימים שלמים. "נהגנו לשחק את המשחק הזה כדי לראות מי יכול לחיות בלי מקלחת". עוד הוסיף פריסטלי: "אני חושב על זה עכשיו, ואומר לעצמי, 'אחי, איזה מגעיל. מה חשבת לעצמך?'".

כשהוא נשאל על ידי המנחה קלי מי מהם הצליח להחזיק הכי הרבה זמן בלי מקלחת, פריסטלי ענה בלי להסס: "בראד. תמיד בראד. אני לא חושב שהוא עושה את זה יותר כיום, אבל אז הוא יכול היה להעביר ימים שלמים בלי להתקלח". אגב, הוא לא היחיד. בעבר הודו גם בני הזוג מילה קוניס ואשטון קוצ'ר כי הם נמנעים מלרחוץ את ילדיהם במשך ימים. מי יודע, אולי אנשי הוליווד יודעים משהו שאנחנו פשוטי העם טרם גילו.

מקלחת יומית - חיונית או לא בהכרח?

נשים בצד רגע את עניין הריח, אבל האם בראד בעצם עלה על משהו שאנחנו לא יודעים, ואולי מקלחת היא פעולה פחות חיונית ממה שחשבנו? "העור שלנו הוא המעטפת הגדולה בגוף. זו מערכת המווסתת את חילוף החומרים, הגנת העור ופינוי דרך העור של תאים שמסלול חייהם נגמר", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור והמנהלת הרפואית של רשת מכבי אסתטיקה. לדבריה, תחזוקה נכונה של העור כוללת מקלחת יומית. "רחצה אחת ליום מועילה בשיפור זרימת הדם. כאשר גופנו נחשף לטמפרטורה נעימה, המים משרים תחושת רוגע ורעננות והגוף משחרר הורמונים חיוניים לשיפור הערנות".

מתקלחת, אישה במקלחת  (צילום: VGstockstudio, shutterstock )
למים יש אפקט מרגיע | צילום: VGstockstudio, shutterstock

עם זאת היא מדגישה כי יש להתרחץ פעם ביום, אך לא יותר מכך. "חשוב להשתמש בסבון עדין שאינו מייבש את העור. "העור שלנו מוגן על ידי שכבת שמן טבעית המכונה סבום. הוא למעשה עוזר לשמור על הלחות בעור, להגן מפני זיהומים ולספק לעור מראה בריא. כאשר אנו מתרחצים, אנו מסירים את הסבום מהעור. אם אנחנו מתרחצים יותר מדי, העור עלול להתייבש. עור יבש הוא עור פגוע, וקשה לו יותר להגן על עצמו מפני זיהומים".

כמו כן היא מציינת כי בזמן המקלחת חשוב שלא לשפשף את העור. "אין צורך במברשת או בספוג קשיח כדי לגרום לפילינג המסיר את התאים בעדינות. רצוי להשתמש בסבון נוזלי לקראת סוף המקלחת ולעבור על הגוף עם זרם מים יותר קריר לשיפור הניקוז הלימפתי. אם עושים אמבטיה, חשוב לשים במים מעט מלחים או לרכך את העור ע"י שמן גוף כ-10 דקות לפני הרחצה. חשוב לזכור כי השמן הוא אינו תחליף סבון ולאחר מכן יש לשטוף אותו היטב".

כמו כן, ממליצה הד"ר להימנע משפשוף העור עם המגבת, להתנגב בתנועות של טפיחה קלה ולא לשכוח למרוח קרם לחות בסיום המקלחת.