ההסגר בעקבות הקורונה השאיר רבים מאיתנו בבית, בפיג'מה, בלי צורך להתלבט מה ללבוש לעבודה ואצל רבות מאיתנו – גם בלי הצורך להתאפר בבוקר. אין ספק שהפסקה מדי פעם מאיפור יכולה לעזור לעור שלכן, אבל מה קורה כשאנחנו מפסיקות להתאפר במשך חודשיים? ואיך זה יכול לעזור לעור שלנו? זה מה שיש לרופאות עור להגיד.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

ראשית, חשוב לציין שהתקופה הראשונה ללא איפור עשויה להיות קצת מאתגרת, במיוחד אם אתן רגילות להתאפר מדי יום. העור צריך להתרגל למצב החדש ולכן ייתכן שתחוו בהתחלה מעין תקופת מעבר, שבה עשויים להופיע פצעוני אקנה ונקבוביות, אך זה זמני. מה שיקרה לאחר מכן רק ישפר לכן את העור.

אם אתן חוות תקופת מעבר, ההמלצה הרווחת היא להקפיד על שגרת טיפוח עדינה ככל האפשר, עם סבון עדין לניקוי הפנים וקרם לחות קליל. אתן יכולות לנסות לשלב גם תכשירים המכילים רטינול או חומצה סליצילית, שיעזרו לעור שלכן להיות מאוזן יותר. כדאי להיוועץ ברופא עור או קוסמטיקאי, שימליצו על מוצרים בהתאם לסוג העור שלכן. אז אילו יתרונות נוספים יכולים להיות בתקופה חסרת איפור? הנה כמה מהן:

העור יהיה מאוזן יותר

"הימנעות ממייק-אפ וסומק מאפשרת לעור לחזור לאיזון של השמנים הטבעיים שלו", מסבירה ד"ר נדיה קיהיצק, רופאת עור מניו יורק. בכך שאתן נמנעות ממוצרים אלו, אתן למעשה משיבות את הלחות הטבעית של העור. בנוסף לכך, כשאתן משתמשות באיפור, אתן נאלצות מדי יום להשתמש במסיר איפור, שבשימוש תכוף עשוי להפחית את השמנים הטבעיים של העור ששומרים עליו בריא ומאוזן.

פחות אקנה

ישנן סיבות שונות ומגוונות להופעת אקנה, מתזונה ועד ללחץ נפשי והורמונים. אבל אין ספק שגם איפור יכול להשפיע על כך. "בשונה ממוצרים אחרים שחודרים לתוך העור, איפור יושב על העור – וזה עלול להשפיע על היכולת של העור לייצר סבום (חומר שומני המופרש מבלוטות בעור שעוזר לשמן אותו ולשמור עליו לח), משום שהעור שלנו מתנהג אחרת בהתאם לגורמים חיצוניים כמו לחות", מסבירה ד"ר הדלי קינג, דרמטולוגית. לפי קינג, המחסום שנוצר בעקבות האיפור מגביר את ייצור השומן בעור, אז כשלא שמים איפור זה יכול להפחית סיכון לשומניות יתר בעור, לנקבוביות חסומות ולפצעוני אקנה.

אישה מתאפרת בזמן נהיגה (צילום: spflaum, shutterstock)
העור שלכן זקוק להפסקה מאיפור | צילום: spflaum, shutterstock

עוד על נגיף הקורונה:
>> ה-CDC פרסמו רשימת תסמיני קורונה מעודכנת
>> רופאה בכירה שטיפלה בחולי קורונה בניו יורק התאבדה
>
חוזרים לשופינג: אלה כללי ההיגיינה בקניון

העור פחות חשוף לחיידקים

 זה לא סוד שמברשות האיפור שאתן משתמשות בהן מדי יום יכולות להכיל לא מעט חיידקים, אם לא מקפידים לרחוץ אותן היטב. "כשאתן נמנעות מאיפור, עור הפנים העדין לא נחשף שלא לצורך לחיידקים שיכולים לשגשג במברשות איפור ובפלטות סומק שאתן משתמשות בהן מדי יום", אומרת ד"ר קיהיצק. היא מוסיפה ואומרת שגם כשמנקים את המברשות, יש חיידקים שעלולים להישאר.

בנוסף לכך, רובנו מתאפרות בחדר השירותים, שחושף את המוצרים שאנחנו משתמשות בהן לסוגים שונים של חיידקים, שיכולים לזהם את האיפור. במיוחד מוצרים כמו מסקרה ואיליינר, שעלולים לחשוף אזורים רגישים כמו העפעפיים והעור שמסביב לעיניים לחיידקים שעשויים להוביל לדלקות.

אישה מסתכלת במראה (צילום:  Pressmaster, shutterstock)
מאוזן ובריא יותר | צילום: Pressmaster, shutterstock

הריסים ייראו מלאים יותר

משתמשות הרבה במסקרה? היא אולי מדגישה את העיניים שלכן, אך בטווח הרחוק המסקרה יכולה לדלל את הריסים. אם אתן לא יוצאות מהבית בלי מסקרה, ישנות בלי להסיר אותה או מסירות אותה לא מספיק בעדינות, כל זה יכול בהחלט להוביל לנזק בריסים. לכן אם לאחרונה נגמלתן ממסקרה, ישנו סיכוי גבוה שתבחינו שהריסים שלכן מלאים יותר או אפילו נראים ארוכים יותר.

אישה מתאפרת (צילום:  wavebreakmedia, shutterstock)
מסקרה חושפת את העיניים לחיידקים | צילום: wavebreakmedia, shutterstock

קמטים יהיו פחות בולטים

איפור – ובמיוחד כזה שמבוסס אבקה יכול לשבת על קמטוטים וקמטים בפנים ואף יכול לגרום להם להיות בולטים יותר, במיוחד סביב העיניים. בנוסף לכך, תהליך הסרת האיפור בערב, שבמהלכו אתן עלולות למתוח ולמשוך את העור, עשוי להשפיע על גמישות העור ולפיכך להאיץ סימני הזדקנות, מסבירה ד"ר קיהיצק. אז אם אתן רגילות להתאפר מדי יום, זה בהחלט יכול להשפיע עליכן.