עם השנים, העור שלנו מאבד מנפחו ומלחותו ונוצרים בו שינויים. מעבר לגיל, גם לגנטיקה שלנו, למידת החשיפה לשמש ולתזוזה המתמדת של שרירי ההבעה, יש קשר ישיר לקמטוטים ולקמטים שנחרצים בפנינו. 

הבוטוקס, המופק מהחלבון הטבעי בוטולינום טוקסין, יכול לסייע במניעת היווצרות קמטים ובטשטוש קמטים קיימים. תכונתו הייחודית נובעת מיכולתו להרפות שרירים שנעים עם הבעות הפנים, והיא מאפשרת לטשטש את קמטי ההבעה הדינמיים המצויים בשליש העליון של הפנים: קמטי ההבעה באזורים שבצדי העיניים, בין הגבות וקמטי המצח הרוחביים. כדי להגיע לתוצאות מיטביות ועל-מנת למנוע קמטים עתידיים, ההמלצה היא להתחיל בטיפולי בוטוקס כבר בעשור השלישי לחיים.

הבוטוקס פרץ לתחום האסתטיקה בתחילת שנות האלפיים והפך לאחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר בעולם לטשטוש קמטי הבעה. אם חשבתם שהוא רק מסוגל לטפל בקמטים, יש לנו חדשות עבורכם. בואו נדבר על כמה דברים שחומר הפלא הזה יודע לעשות.


פועל באופן מהיר במראה העור

הטיפול בקמטים ובקמטוטים בעור באמצעות הזרקת בוטוקס הוא מדויק, פשוט, קל ומהיר במיוחד, והשיפור במראה ניכר תוך ימים ספורים. היתרון הגדול של הזרקת בוטוקס הוא מניעת העמקה של הקמטים, ולכן מהזרקה להזרקה קמטי ההבעה הולכים ומיטשטשים.

אישה מחייכת (צילום: 
shutterstock by Antonio Guillem)
ידעתם שבוטוקס יכול לשפר את מראה החיוך שלכם? | צילום: shutterstock by Antonio Guillem


משפר את מראה האף

כשאתם מחייכים האף שלכם צונח כלפי מטה? הזרקת בוטוקס יכולה למתן את התנועה של השרירים הגורמים לצניחת האף, ולאזן את החיוך באופן מדויק ויפה.


מעדן את מראה החיוך

החיוך שלנו יכול להשפיע על מראה הפנים הכללי. יש אנשים שהחיוך שלהם מתבטא בכיווץ צדי האף (חיוך ארנב), אצל אחרים הוא חושף חניכיים ("חיוך סוס") ויש כאלה שהוא גורם לאף לצנוח שלהם כלפי מטה. השימוש בבוטוקס יכול למתן את התנועה של השרירים ולאזן את החיוך באופן מדויק ויפה.

 
מחליק סנטר גבשושי

ניתן להזריק בוטוקס גם לאזור הסנטר, במקרים של עור מחוספס או גבשושי. השרירים נרפים והסנטר הופך חלק יותר.

הזעת יתר (אילוסטרציה: Shutterstock, מעריב לנוער)
סובלים מהזעת יתר? נסו טיפול בבוטוקס | אילוסטרציה: Shutterstock, מעריב לנוער


מטפל בהזעת יתר

הזעת יתר בבית השחי, בכפות הידיים או בכפות הרגליים עלולה לפגוע באיכות החיים ובקשר הבין-אישי. מצב זה נגרם כתוצאה מפעילות-יתר של בלוטות הזיעה, ובאמצעות הזרקת בוטולינום טוקסין, ניתן להפחית באופן משמעותי את פעילותה באזור ההזרקה, וליהנות מקיץ יבש.

 

הכותב הוא ד"ר מיכאל שוחט ממרפאת לוינגר אסתטיקה