מתי בפעם האחרונה ניקיתם את מברשת השיער שלכם? ומה לגבי כרטיס האשראי? יש לא מעט חפצים בבית שאנחנו פשוט לא חושבים שהם זקוקים לניקוי וממשיכים להשתמש בהם, בלי לדעת שהם מסכנים אותנו. אמנם ככל הנראה שלא תידבקו במחלה מסוכנת, אך אתם בהחלט עלולים לקבל הרעלות מזון מחיידקים כמו אי.קולי אם לא תקפידו לנקות גם את הדברים הבאים.  

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. פתחי אוורור

מאחר שפתחי האוורור נמצאים לרוב רחוק מהעין, ככל הנראה שכחתם בכלל מקיומם ומהעובדה שהם צוברים המון אבק ולכלוך וזקוקים גם לניקוי מדי פעם. אם לא תקפידו לנקות את פתחי האוורור, עלול להצטבר שם אבק ואף גם עובש. ואתם לא רוצים שכל הלכלוך הזה יתפזר בבית בכל פעם שתפעילו מזגן. ניתן לנקות את פתחי האוורור באמצעות שואב אבק.

2. כרטיס אשראי

ידוע ששטרות הם סופר מלוכלכים, בעיקר כי הם עוברים לא מעט ידיים. אבל מה לגבי כרטיסי האשראי שלכם? גם הם מועברים מיד ליד ובכל זאת אף אחד לא מעלה בדעתו שאולי כדאי לנקות אותם מדי פעם. לפי מחקר שנעשה על ידי סטודנטים למיקרוביולוגיה בקולג' סיינט פיטרסברג בארה"ב, במחצית מכרטיסי האשראי שנבדקו בקניונים, חנויות ובתי חולים התגלה חיידק מסוג MRSA, בעל עמידות לאנטיביוטיקה. זכרו מדי פעם לנגב את כרטיסי האשראי שלכם במגבון מחטא, או לפחות לשטוף ידיים לאחר השימוש בהם.

3. מברשת שיער

אתם כנראה יודעים שכדאי להחליף את מברשת השיניים אחת לשלושה חודשים, אבל מה לגבי מברשת השיער? רובנו לא חושבים כלל שיש צורך לנקות אותה, אבל גם בה מצטבר לכלוך שיכול להזיק לשיער. השתמשו במעט שמפו כדי לנקות את המברשת, שטפו במים ותנו לה להתייבש.

אישה מסתרקת  (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
גם מברשת השיער מתלכלכת | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

4. אוזניות

האוזניות לא רק נמצאות בתוך האוזניים שלכם, הן גם בתוך התיק או הכיסים של המכנסיים. כתוצאה מכך, הן צוברות לא מעט לכלוך מאוזניכם ובעצם מכל משטח שהן באות איתו במגע. ואם חלקתם אותן לאחרונה עם מישהו – עלולים להיות גם חיידקים שיכולים כך לעבור בקלות מהאדם השני אליכם. השתמש במגבון מחטא או בסמרטוט עם מעט סבון כדי לנקות את האוזניות – רק שימו לב שלא חודרים מים.

תמונת אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לכתבה (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
חלקתם אוזניות עם חבר? עוד סיבה טובה לנקות אותן | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> הטיפ הסודי של קים יעזור לכם לירידה במשקל
>> אחת ולתמיד: כמה כוסות קפה כדאי לשתות ביום?
>> "אם יובל לא היה מגיע בזמן לבי"ח, הוא היה מת"

5. מתקן לקוביות קרח

כבר שמענו על מקרים מזעזעים שבהם התגלו חיידקי אי.קולי בקרח המוגש במסעדות, אבל גם הקרח הביתי יכול לסכן אתכם. למרות שאתם ממלאים את המתקן במים, אל תשכחו שאתם נוגעים במתקן בידיים מלוכלכות בכל פעם שאתם מגישים לעצמכם קרח, ולכן כדאי לנקות אותו כמו כל כלי מטבח אחר.

6. שלט טלוויזיה

בשלט הטלוויזיה יותר חיידקים מבכל חפץ אחר בסלון הבית, מאחר שנוגעים בו כל בני המשפחה וגם אורחים. זה למעשה הופך את האכילה מול הטלוויזיה ללא מומלצת כלל. השתדלו לנקות אותו במגבון מחטא בתדירות גבוהה.

שלט טלוויזיה (צילום: יחסי ציבור, ShutterStock)
החפץ עם הכי הרבה חיידקים בסלון שלכם | צילום: יחסי ציבור, ShutterStock

7. וילון האמבטיה

חדר האמבטיה שלכם הופך חם ולח בכל פעם שאתם מתקלחים – מצע נהדר לחיידקים. אבל מעטים זוכרים לנקות או להחליף את וילון האמבטיה כשהוא בשימוש תקופה ארוכה. זה יכול לגרום לעובש וחיידקים שאתם מאוד לא רוצים קרוב לגופכם בזמן המקלחת.

8. שקיות רב פעמיות

שימוש בשקיות רב-פעמיות במקום בשקיות פלסטיק מסייע המון לשמירה על כדור הארץ ועל הסביבה. אבל יש דבר אחד שאנשים שוכחים: לנקות את השקיות. מומחים טוענים ששקיות אלה, שסוחבות בין היתר בשר ודגים נאים, עלולות להיות קרקע פורייה לחיידקים מסוכנים כמו אי.קולי וקמפילובקטר. חיידקים אלה עלולים לעבור מבשר נא למזון אחר ובכך לגרום להרעלות מזון. כל זה יכול להימנע אם רק תקפידו לנקות את השקית הרב פעמית לאחר השימוש.

שקית קניות רב פעמית (צילום:  Diane Diederich, shutterstock)
צילום: Diane Diederich, shutterstock

9. מעמד למברשת שיניים

לפי מחקר שנעשה ב-2011, המעמד למברשת השיניים הוא המקום השלישי הכי מלוכלך בכל הבית. אנחנו יודעים שאתם לא נוטים להציץ בתוך מעמד מברשת השיניים, אבל אם תעשו זאת תופתעו ממה שתראו שם. הצטברות של שאריות משחת שיניים, אבק ועובש, דברים שכדאי שלא יהיו קרובים למברשת השיניים שאתם משתמשים בה.

10. לנקות את כלי הניקוי

גם הדברים שבעזרתם אתם מנקים את הבית  זקוקים לניקוי בעצמם. המטאטא, המגב, סמרטוט הרצפה וספוגים למיניהם עלולים להיות שורצים חיידקים. כשסיימתם להשתמש בהם, אל תשכחו לנקות אותם היטב.