מרים פרץ-רוטנברג, 28, היא אם חד הורית, שבשלוש השנים האחרונות משמשת כאחות במחלקה האורתופדית בבי"ח שערי צדק. מרים מספרת שבעבודתה היא נתקלת באנשים לפני ניתוחים, במבוגרים שנופלים, במטופלים עם פריצות דיסק, באופנוענים שנפלו. "לפעמים מגיעים אלינו גם מחבלים או פצועי ירי מהפרות הסדר", היא מציינת.

לאחרונה החלה לסחוף אחריה מאות אלפי צופים, כאשר פרסמה סרטונים בהם היא מתארת את תנאי עבודתה השוטפת. הסרטון הראשון שפרסמה גרף 200,000 צפיות בתוך 3 שעות. היא צילמה אותו במהלך משמרת לילה ודיברה בו על שכר האחיות. "ציינתי שאחות מתחילה מרוויחה 52 ₪ לשעה ושאני חייבת להשלים הכנסה עם משמרות לילה שמקבלים בהן 150%, כי אחרת אי אפשר לגמור את החודש".

מאישה חרדית לכוכבת רשת

מרים גדלה כחרדית בשכונת רמות בירושלים, בת שביעית מתוך 13 ילדים. בגיל 19 כבר התחתנה והביאה לעולם שני ילדים. לפני כ-3 שנים החליטה לחזור בשאלה. היא חוותה חיי נישואים לא קלים, ובשלב מסוים  ביקשה להתגרש. "הבנתי שהמסגרת החרדית לא מתאימה לי. רציתי להיות אדם שבוחר את החיים שלו, רציתי להשפיע". מרים החליטה לגשת ללימודי סיעוד וסיימה בהצטיינות. כיום היא גם עוסקת מדי פעם בדוגמנות וחולמת לכבוש את המסך.

כבר במהלך הלימודים החלה מרים לעבוד בבית החולים שערי צדק. "העבודה כאחות מעניינת מאוד ולכן מצאתי לנכון לספר עליה ברשת. אני עושה המון דברים מרתקים במהלך יום העבודה: מכינה לניתוח, מטפלת בפצעים, בנקזים, בפצעי ירי, עירויי דם, החייאות - יש הכול מהכול", היא מספרת."אני חושבת שחשוב שאנשים יכירו גם את הדברים הטובים וגם את הדברים הפחות נעימים. בחו"ל זה ממש מקובל לתעד את העבודה. אני נתקלת במקצוע הזה באין-ספור סיפורים מרגשים כמו זוגות מבוגרים שמתאשפזים יחד, אבל גם בדברים פחות נעימים ובאלימות".

@miryamnurse הייתם מוכנים לעבוד בלילות? ___ #האחותמרים #משמרתלילה #אחות #כסף#עייפות #הצצהלמחלקה #nurslife #foryou ♬ original sound - miryamrottenberg

מה המסר שהכי חשוב לך להעביר?

"חשוב לי להעלות את המודעות, גם כדי לשפר את התנאים של האחיות שעושות הכל עבור המטופלים. אני רוצה שיהיו לי כוחות לתת למטופל את המקום שהוא צריך, להיות עבורו אוזן קשבת אמיתית. צריך להבין שהאחיות הן אלה שמתווכות ביו המטופלים לבין כל הגורמים: הרופאים, המשפחה, ביטוח לאומי. אם אין מספיק תקנים, אני לא יכולה להעניק את היחס הראוי. אני לא מבינה איך זה לא מטריד את אזרחי ישראל מספיק, בסוף זה ההורים שלהם, אחים שלהם, ילדים שלהם שמטופלים שם".

איך היו התגובות לסרטונים?

"היו המון צפיות. אנשים ממש אהבו. אמרו לי שאני מעלה את המודעות למקצוע ושאני עושה משהו ממש חשוב. היו גם אנשים שלא האמינו כמה מרוויחה אחות בישראל. בבית החולים פחות אהבו את העובדה שאני מצלמת. אני מבינה אותם, ובכל זאת באתי ברוח וכוונה טובה. בכל מקרה פרסמתי את הסרטונים בערוץ פרטי שלי".

איך היית מציעה לשפר את התנאים של עבודת האחים והאחיות?

"זו בעיה ארצית. היא לא קשורה רק לבית החולים שבו אני עובדת. חייבים להגדיל את כוח האדם, את כמות התקנים. האחיות צריכות להשתכר יותר. עם כל ההערכה, מחיאות הכפיים אחרי הקורונה לא עזרו לנו בסופו של דבר. גם כשפחדנו להידבק עשינו את עבודתנו, כי זו שליחות. כמו שנלחמו על שכר המורים, ככה צריך להילחם גם על שכר האחיות".

 

בית החולים שערי צדק בחרו שלא להגיב לדברים.