ל"ג בעומר הוא כידוע חג המדורות, וילדים רבים מתכננים ליהנות מהמסורת המגבשת. גם ההורים, שלא תמיד מחבבים את המאורע המעושן, לעתים רבות נאלצים להיגרר אליו כדי לשמור מקרוב על הקטנים בשעה שהם זורקים עוד תפוח אדמה לאש החמה או צולים מרשמלו להנאתם. 

אבל הנה משהו שלא רבים מודעים אליו - מסתבר שבילוי סביב המדורה אינו מומלץ לכאלה שזה עתה עברו טיפול בוטוקס או הזרקות אסתטיות אחרות. מפתיע ככל שזה נשמע, מסתבר שבוטוקס הוא חלבון ביולוגי שעלול להתפרק בטמפרטורות של 60-50 מעלות. כתוצאה מכך, בפועל נוצר קיצור של פעולת החומר ברקמת העור, שלמעשה גורם לו לחזור למצב שהיה לפני ההזרקה – כלומר, ממש כאילו לא עשיתם טיפול או ביקרתם בקליניקה. אגב, לא רק אש יכולה לגרום לכך, גם מקורות חום נוספים כמו: שמש, תנור, מיקרו ואפילו מדיח הכלים שלכם - כל אלה יכולים לגרום לפגיעה בתוצאה האסתטית של ההזרקה.

בוטוקס (צילום:  RossHelen, shutterstock)
אם בדיוק עשית בוטוקס ואת מתקרבת לאש - זה ממש כאילו לא היית במכון | צילום: RossHelen, shutterstock

כאמור, בוטוקס הוא אינו החומר היחיד שלא הולך טוב עם חום. חשוב לדעת שגם הפעילות הביולוגית של חומרים אסתטיים כמו חומצות היאלורונית או חוטים נספגים, עלולה להיפגע בעת החשיפה לחום ולשמש. מעבר לכך, חשוב לדעת שהעור שלנו עור שלנו הופך להיות יותר דק עם השנים באופן משמעותי. עובי האפידרמיס בגיל בוגר ממש דומה לדף A4, לכן שמירה נכונה עליו חשובה ביותר בגיל זה, גם עבור אלה שאינם מבצעים טיפולים אסתטיים.

לסיכום: מנגל או מדורה הן דרכים חברתיות חביבות שמייצרות הנאה, אך הן בהחלט עלולות לפגוע באפקט האסתטי שרוצים להשיג באמצעות טיפולים אסתטיים. לכן, אם אתן מוצאות את עצמכן מבלות סביב חום האש, כדאי שתתפסו מרחק.

הכותבת היא ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואה אסתטית