מותה הטרגי של אגדת הקולנוע מרילין מונרו, היה אובדן ענק לתעשיית הבידור ולמעריציה הרבים ברחבי העולם. הנסיבות המדויקות סביב מותה בגיל 36 עדיין נתונות לוויכוח, אך הדעה הרווחת היא שהיא נטלה מנת יתר של תרופות הרגעה ושינה. לו רק הייתה בחיים היום, הייתה חוגגת  ב-1 ביוני את יום הולדה ה-97.

אם אתם מנסים לדמיין כיצד הייתה נראית, התמונות הבאות שיצר ארגון המנתחים הפלסטיים האסתטיים בישראל באמצעות בינה מלאכותית, יוכלו לתרום לדמיון. הארגון ניסה לשחזר את המראה של הכוכבת לו הייתה חיה כיום, והבינה מלאכותית למעשה אפשרה לנתח את סימני הגיל ואף להציע דרכים לשיפור המראה שניתנות לביצוע כיום.

"מניתוח המראה של מרילין מונרו כפי ששחזרנו בבינה מלאכותית אני רואה את היופי הבסיסי שנשאר עד גיל 97, אומר ד"ר מאיר כהן, מנתח פלסטי מומחה בכיר העומד בראש ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל. "יופי הוא תוצאה של יחסים מושלמים בין שליש המצח, שליש האף והשליש התחתון של הפנים. במצח שלה, כפי שהוצג בגרסת הבינה המלאכותית, ניתן להבחין בקמטים רוחביים ובין הגבות. בעפעפיים העליונים יש עודף עור ניכר הגורם למראה עייף. גם עצמות הלחיים כביכול איבדו את הנפח שלהן וקו הלסת אינו ישר. כמו כן, יש נפילה בצידי הפנים הגורמת למראה ״בולדוג״, וגם הצוואר רפוי ונראה נפול".

מרלין מונרו בגרסת הבינה המלאכותית (צילום: ארגון המנתחים הפלסטיים)
עוד תמונה של מונרו בגיל 97 לפי הבינה המלאכותית | צילום: ארגון המנתחים הפלסטיים

אגב, לו מונרו הייתה מגיעה אליו לייעוץ בגילה המופלג, היו לו כמה הצעות עבורה. "לדעתי היה מתאים לה ניתוח מיקרוליפט בהרדמה מקומית תחת הרגעה קלה בשילוב ניתוח עפעפיים עליונים והרמת גבות פנימית, ללא חתך חיצוני. שני הניתוחים הללו נעשים באשפוז יום בהרדמה מקומית, והם יכולים ליצור שינוי משמעותי במראה הפנים. התוצאה שיכולה להתקבל היא מראה צעיר ב-20-10 שנים. כדאי להשלים את הניתוחים הזעירים באמצעות טיפולי רפואה אסתטית הכוללים הזרקת בוטוקס לצדי העיניים, מילוי של חומצה היאלרונית בעצמות הלחיים ובחריצי האף - פה.״