טרנד המיקרובליידינג ללא ספק כובש את תעשיית היופי. למי מכם שלא שהה על הפלנטה בשנים האחרונ ות ולא שמע על הטיפול, נספר כי הוא כולל הדגשה של אזור הגבות באמצעות טכניקה ייחודית של איפור קבוע. הטכניקה מאפשרת לנשים רבות ליהנות מגבות עבוד ומסודות יותר בין חצי שנה לשנה. הטכנולוגיה למעשה מתבססת על הדמיית שיער באמצעות שימוש בעט ידני (ולא במכשיר חשמלי הנפוץ), אליו מחוברים להבים קטנים, המחדירים פיגמנט על ידי יצירת חריצים קטנים המדמים שערות. אלה מצוירות בכיוון צמיחת השערות הטבעיות, מה שמאפשר להשיג מראה טבעי לחלוטין. 

אבל כמו כל טיפול קוסמטי שדורש שימוש במחטים, גם במקרה הזה ייתכנו סיכונים או פגיעות, בייחוד אם לא מקפידים על מספר כללים חשובים. הנה כמה דברים שיעזרו לשמור על התוצאה לאורך זמן וגם יצמצמו את הסיכונים.

הימנעו מחשיפה ישירה לאור השמש: קרינת UV עלולה לגרום לפיגמנט לדהות או לשנות צבע, לכן חשוב להימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש.

הימנעו משימוש בסאונות, חדרי אדים וג'קוזי: מכיוון שהחום עלול לגרום לפיגמנט לדהות ולהיטשטש. 

 הימנעו משימוש במוצרים עם חומרים פעילים על הגבות: חשוב להקפיד על כך במשך כל זמן תהליך הריפוי הדרוש לגבה לאחר הטיפול. מוצרים אלה כוללים כל סוג של רטינואידים, מוצרי חומצה גליקולית או פילינג - כל אלה עלולים לגרום לעור להתקלף וכך לגרום לפיגמנט לדהות מהר יותר. 

אישה שוטפת פנים (צילום: shutterstock)
"בד"כ ההמלצה היא להשתמש בסבון עדין ולא מבושם" | צילום: shutterstock

הימנעו מגירוד ומשפשוף האיזור: פעולה זו עלולה לגרום להצטלקות ולדהיית הפיגמנט, או בקיצור לפגוע באפקט האסתטי.

עקבו אחר ההוראות: חשוב לעקוב אחר כל הוראות הטיפול שסופק על ידי הקוסמטיקאית. בדרך כלל ההמלצה היא להשתמש בסבון עדין ולא מבושם לניקוי האזור ולמרוח משחה ייעודית שתסייע בריפוי. 

שורה תחתונה: מיקרובליידינג הוא טרנד פופולרי שיכול לספק תוצאות מדהימות. עם זאת, חשוב לעקוב אחר הכללים וההוראות, על מנת להבטיח שהגבות יירפאו כראוי וגם כדי למנוע סיבוכים כלשהם. אם תעשו את זה, תוכלו ליהנות מגבות יפות לאורך זמן רב.

 

 הכותבת  היא דורית ביבי, קוסמטיקאית במרכז ביוטי פלייס