על פי האגודה האסתטית בארה"ב, האמריקאים הוציאו יותר מ-9 מיליארד דולר על פרוצדורות קוסמטיות בשנת 2020, כאשר ההערכות הן שבשנת 2021 המספרים רק זינקו. מה עומד מאחורי המספרים הגדולים ולאן פנינו מועדות בשנה הנוכחית?

לדברי המומחים, שלוש מגמות עיקריות ישפיעו על השוק בשנים הקרובות. ראשית, מגפת הקורונה ששינתה את הדרך שבה אנשים עבדו, למדו ועשו עסקים ומיקדה את הצרכים הפלסטיים בטיפולים ספציפיים שפעם היו פחות פופולריים, זאת לצד ההתפתחות הטכנולוגית והיכולת לבצע שינויים אסתטיים במהירות יחסית.

גורם מרכזי נוסף הוא קצב החיים המהיר שגורם למטפלים רבים להציע חיסכון בזמן וגם בכסף על ידי טיפול מאקרו שמשלב הכול בהכול. כך למשל, אפשר למצוא יותר ויותר שילובים של השתלת שומן, לייזר או פילינג כימי בטיפול אחד או שאיבת שומן עם תהליך של הידוק העור לגוף.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

הרבה יותר טיפולי פנים

תופעת ה"זום-בום" שגרמה לפגיעה בראייה ולהשפעות פסיכולוגיות אחרות (בעיקר שליליות) הובילה גם לשינויי מגמות משמעותיים בעולם הפלסטיקה. לדברי המומחים, עוד ועוד אנשים הגיעו ומגיעים לניתוחי עפעפיים, הרמות צוואר, ניתוחי אף ולכל מה שקשור לאזור הפנים שנחשף על המסך למשך שעות ארוכות. יהיה מעניין לראות אם הסרת המסכות תשפיע בכל מה שקשור לטיפולי שפתיים.

את השינוי הבולט ביותר אפשר לראות בעובדה שגם 2020 וגם 2021 היו שנים שהייתה בהן עלייה בשיעורי הניתוחים פלסטיים באזור הפנים. שלושה מתוך חמשת הניתוחים המובילים ביותר שבוצעו היו בפנים, כך על פי נתונים מהאגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים. ניתוחי אף, ניתוחי עפעפיים ומתיחות פנים היו בראש הרשימה, וכבשו את הפרוצדורה הראשונה והוותיקה לאורך שנים: הגדלת חזה.

ניתוח אף  (צילום: Elnur, shutterstock)
ניתוח אף | צילום: Elnur, shutterstock

שאיבת שומן

כעת, אחרי שנדמה שאנחנו חוזרים לשגרה, ההתמקדות מתרחבת ויורדת מאזור הפנים לעוד חלקים בגוף. אחת ההשפעות המיידיות של המגפה הייתה עלייה במשקל, כך מחקר חדש שפורסם בכתב העת של אוניברסיטת הרווארד, מצא כי בשנתיים האחרונות חלה בממוצע עלייה במשקל של עד 12 קילו. המחקר, שהתבסס על ניתוח מידע רפואי בארה"ב, בחן 150 אלף נבדקים לפני הקורונה, בתקופת הקורונה ואחריה. 

המומחים מעריכים כי ככל שנחזור לשגרה מלאה כך יתגברו הטיפולים המהירים למזעור נזקים כמו תהליכים של שאיבת שומן. "בסוף 2021 חלה עלייה בהליכי שאיבת שומן. אנשים שוב לובשים מכנסיים, והם מבינים, אלוהים, המכנסיים שלי יושבים עלי קצת אחרת", תיאר ד"ר טרוי פיטמן, מנתח פלסטי מוושינגטון.

אישה עם מסכה (צילום: Vasyl Rohan, shutterstock)
אישה עם מסכה | צילום: Vasyl Rohan, shutterstock

ניתוחי הצמדת אוזניים

ניתוחי אוטופלסטי, או הצמדת אוזניים, מבוצעות בדרך כלל בילדים, לרוב מגיל 12, בקרב אלו שהאוזניים שלהם רחוקות יחסית מהראש ובולטות לצדדים.

מנתחים פלסטיים מעידים שבשנה האחרונה חלה עלייה במספרי הניתוחים ולא רק בקרב גילאים צעירים. ההערכה היא שהמסכות הן שאחראיות לבולטות של האוזניים. ככל הנראה שום מסכה עדיין לא הרחיקה באופן אקטיבי את האוזניים מהראש אך הדחיפה הקלה של האוזניים החוצה, הדגישה ככל הנראה את קיומן וגרמה לרבים להרהר על מיקומן האידיאלי של האוזניים.

חזה גברי ניתוח פלסטי (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
חזה גברי ניתוח פלסטי | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

מניעת גיל

במקומות מסויימים בארה"ב מתיחת פנים בגילאים צעירים הופכת יותר ויותר לנורמה. עם שיפור הטכניקות הכירורגיות והופעתם של טכנולוגיות חדשות מגמה זו צפויה רק ​​לגדול.

"מניעת גיל היא מגמה גדולה מאוד שלדעתי הולכת להיות גדולה עוד יותר בשנת 2022", מציין ד"ר קונסטנטין וסיוקביץ', מנתח פנים פלסטי מניו יורק. "יותר ויותר מטופלים מחפשים דרכים להישאר בקדמת העקומה ולנסות לעצור את תהליך הזדקנות הפנים. דור צעיר יותר של אנשים מתחיל להשתמש בבוטוקס לפחות עשור מוקדם יותר מהוריהם. הם משתמשים בחומרי מילוי ויש להם אפס סובלנות לצניחה".

הצורך להישאר צעירים בכל מחיר קשור בין היתר לשוק העבודה הלוחץ. כך מנתחים רבים מעידים על ביקוש גובר לניתוחי פנים של גברים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם באזור עמק הסיליקון, עקב הצורך להתחרות עם הצעירים יותר. "בטכנולוגיה, החשש הוא שתזדקן, ולכן אתה צריך לעמוד בקצב של הילדים שבאים לעבודה בקפוצ'ונים", צוטט אחד מהם.