כל מי שיושב שעות ארוכות במהלך היום מכיר את זה: כאבי גב, לרוב גב תחתון, שהולכים וחוזרים - אבל לרוב נשארים. אולי לא תרגישו אותם בזמן הישיבה, אבל ברגע שתקומו מהכיסא ותצטרכו לעמוד קצת יותר ממה שאתם רגילים, כאבי הגב יופיעו שוב. אז אם גם אתם מרגישים שכבר שום דבר לא יעזור לכאב הכרוני, יש לנו חדשות טובות עבורכם – אתם יכולים לנצל את שעות השינה שלכם כדי לשפר את המצב.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

הבעיה בישיבה ממושכת היא שהשרירים שסביב חוט השדרה מתחילים להיחלש ולהתנוון. כלומר, עם הזמן, אתם מאבדים תמיכה ויציבות באזור, מה שבהחלט יכול להוביל גם ליציבה לקויה ובעיקר להמון כאבי גב. יש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית את הנזק שנגרם כתוצאה מישיבה ממושכת, מפעילות גופנית ועד למתיחות והקפדה על עמידה כל כ-20 דקות של ישיבה. אבל מתברר שגם כשאתם ישנים וכלל לא נמצאים בהכרה, זה זמן טוב לשפר את מצב הגב שלכם.

מומחים ממליצים על שינה על הגב, עם כרית קטנה או כרית ארוכה וצרה מתחת לברכיים, שתעזור לברכיים שלכם להיות מעט מכופפות, מה שיתרום ליציבה שלכם. ואם אתם ממש מעדיפים שינה על הצד, זה בסדר, רק הקפידו להניח כרית קטנה בין הרגליים, שתעזור לשמור על מרווח קבוע בין הרגליים.

אישה ישנה עם כרית תמיכה  (צילום: Africa Studio/Shutterstock)
השתמשו בכרית לתמיכה בברכיים | צילום: Africa Studio/Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> המדריך המלא לבריאות הגב
>>
איזו תנוחת שינה הכי בריאה?
>
> על איזה צד עדיף לישון - ימין או שמאל?

אל תשכחו כמובן גם כרית טובה לראש, שתספק תמיכה טובה, שכן אם לא תהיה לכם תמיכה טובה באזור הראש, הצוואר והכתפיים שלכם עלולים להיפגע מזה. ולא פחות חשוב: הימנעו משינה על הבטן, שיכולה להפעיל לחץ על הגב ואתם לא רוצים את זה.

גם איכות השינה משפיעה על הגב שלכם, אז אם לא תשנו כמו שצריך, בין 7-9 שעות שינה בלילה, הגב שלכם גם יסבול מזה. ואם יש לכם מזרן רך – היפטרו ממנו בהקדם והשיגו לעצמכם מזרן קשיח, שיספק תמיכה חזקה לגב שלכם בזמן השינה. מזרן רך רק עלול לגרום לגב שלכם להתעקם, בעוד שמזרן קשיח יעזור לו להתיישר במהלך בזמן שאתם ישנים.

>> כאב גב תחתון: 6 דרכים להקלה