מדי שנה עורך בית הספר לחינוך מיוחד קורצ'אק שבפתח תקווה, אירוע בר מצווה מרגש לנערים ונערות עם צרכים מיוחדים. "זו יוזמה מרגשת מאוד. צוות המורים החינוכי עובד מסביב לשעון כדי לשמח את הנערים והנערות המקסימים", מספרת מירי לייבנר - אקנין, מנהלת בית הספר."חלק מתפיסת בית הספר היא לקדם את הזכות לשוויון, בייחוד כשמדובר באירוע כל כך משמעותי עבור החברה הישראלית".

דיוויד בצילומי הבוק (צילום: אורי שדה וגדי סיארה)
מצילומי הבוק | צילום: אורי שדה וגדי סיארה

לייבנר אקנין מספרת כי הצוות פועל במרץ במשך שנה שלמה כשבשיאה מתקיים המאורע המשמח. לדבריה, במהלך שנת ההכנות מתנסים הנערים בפעילויות שונות כגון: ארגון פעילות חווייתית לתלמידי השכבה הצעירה, ארגון טקס בבית הספר, הכנת משלוחי מנות שבבתי חולים ועוד.

אפרוז בצילומי הבוק (צילום: אורי שדה וגדי סיארה)
מצילומי הבוקר | צילום: אורי שדה וגדי סיארה

יחד עם הצוות החינוכי, דואגת עדי גולן, מנהלת המועדונית של בית הספר מטעם עמותת עמיחי, לכל הפרטים הנדרשים. הם עושים להם 'בוק' ומצגת, מקשטים את האולם ודואגים לקייטרינג.

רוני בצילומי הבוק (צילום: איה ואבי צלמים )
מצילומי הבוק | צילום: איה ואבי צלמים

_OBJ


"היום היה יום מרגש במיוחד שבו צילמנו את הנערים והנערות לבוק. הגיעו למקום צלמים מהשורה הראשונה ומאפרת בשם איילה ליס – כולם פועלים בהתנדבות מלאה", מספרת גולן. "הצלמת אמרה לי שהיא כל כך נהנתה. לפעמים אנשים פוחדים לשמוע את המילים 'צרכים מיוחדים', אבל הם לא יודעים מה הם מפסידים. כל האירוע מאורגן מתרומות וזו תחושה נפלאה לדעת שיש אנשים שהלב שלהם נמצא במקום הנכון".