חלקם הם מומים או תסמונות נדירות, אחרים הם שרידים מאבותינו הקדמונים - לחלקינו יש דברים בגוף שאין לאחרים, כמו סט נוסף של ריסים וראיית צבעים יוצאת דופן. הנה חמישה דברים שונים ומשונים שיש לאנשים בגוף:

   >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

שריר הכף הארוך
מתנה מאבות-אבותינו שנהגו לטפס על עצים - ושחסרה בכ-15% מאוכלוסיית הלבנים. כדי לבדוק אם יש לכם אותו, הניחו את היד על משטח אופקי, קרבו את הזרת לאגודל והרימו אותם. אם אתם רואים בליטה - יש לכם את השריר הזה. אם לא, אל דאגה - הוא חסר שימוש בזמנים המודרניים בהם אנו חיים.

שריר הכף הארוך (צילום:  DreamBig, shutterstock)
שריר הכף הארוך | צילום: DreamBig, shutterstock


חור ליד האוזן

שמו הרשמי: congenital auricular fistula. זוהי עוד מזכרת מאבות-אבותינו - מהשלב בו היינו יצורים עם זימים. החור הקטן מופיע אצל כ-5% מהאנשים, ומועבר בדרך כלל בתורשה. אפשר לטפל בו בהליך ניתוחי, אבל התועלת היא אסתטית בלבד.

סט שני של ריסים
התסמונת המאוד נדירה הזו נקראת דיסטיכיאזיס. הסט השני של הריסים יכול לכלול גם רק כמה שערות בודדות, והן בדרך כלל יהיו דקות יותר - ויגדלו קרוב מאוד לגלגל העין. בדרך כלל הן לא יגרמו לבעיות, אם כי במקרים קיצוניים הן יגרמו לגירוי בעין. המקרה הכי ידוע של ״ריסים כפולים״ היה של השחקנית אליזבת טיילור.


עוד ב
-mako בריאות:
>> הטעות שאתם עושים בחדר השינה
>> חוששים כל הזמן שיש לכם ריח פה? אולי זו הסיבה
>> הדבר הזה יכול לגרום לכם לנפוח יותר

צלע צווארית
מום נדיר המופיע אצל פחות מאחוז מהאוכלוסייה הכללית, ושכיח יותר אצל נשים. צלע צווארית היא למעשה צלע נוספת בכלוב הצלעות, לכיוון מעלה. ברוב המקרים היא לא גורמת לבעיות, אבל לפעמים היא מגיעה לגודל בעייתי שגורם לאי נוחות (כלומר, לתסמונת מוצא בית החזה).

היכולת לראות צבעים בלתי נראים
היא מכונה טטרה-כרומטיקה, יש אותה למינים מסוימים של ציפורים, דגים וחרקים, ואצל בני האדם היא נעלמה במהלך האבולוציה. עם זאת, בזכות שינויים בכרומוזום, יש עדיין כאלה שיכולים. בעוד כולנו מסוגלים להבחין במיליון גוונים שונים, המיוחדים יכולים להבחין ב-99 מיליון. מחקר אחד טען של-15% מהנשים יש את היכולת הזו.