כולנו כבר יכולים להסכים שלעשות קקי זה הכי בריא, ועדיף כמה שיותר. אבל בחיים אי אפשר כל הזמן להיות באווירה המתאימה, לפעמים יש שירותי יוניסקס במשרד, לפעמים לא נעים מהשותפים החתיכים ולפעמים פשוט אין זמן להקדיש לישיבה החשובה ביותר ביום. כולנו התאפקנו מתישהו בחיים, אפילו למשך 3 הימים של הטיול בצופים, ואתם בטח תוהים עד כמה זה באמת בריא?

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מה שחשוב לדעת לגבי קקי זה שמדובר בפסולת וחיידקים שצריכים להתפנות מהגוף שלנו. תהליך העיכול אורך בין 16-53 שעות בממוצע, ולאחר מכן המוח שולח לנו אותות שהגיע הזמן להתפנות. התדירות של זה משתנה מאדם לאדם, ויש גם רכיב פסיכולוגי בכל הסיפור הזה. יש אנשים שצריכים להתפנות פעמיים ביום, וכאלה שעושים זאת רק פעם ביומיים.  

הבעיה מתחילה מתי שמתאפקים עם זה יותר מדי. התאפקות יכולה לשבש את הדפוסים שלכם ולגרום לכך שלא יצא לכם לאיזו תקופה. הפרעה לתנועת המעיים יכולה ממש לשבש אותה, ואפילו לגרום למצבי עצירות מיותרים. אתם אולי שלמים עם זה עכשיו, אבל אתם הולכים להתחרט על זה אחר כך, לא חבל? פשוט תלכו לשירותים כשהטבע קורא לכם לעשות זאת, זה יחסוך לכם עוגמת נפש וייאוש מאוחר יותר. זה לא מזיק להתאפק מדי פעם, לכמה שעות, אבל אם באופן קבוע אתם מחכים ואז לא מבינים למה יש לכם עצירות - הנה התשובה.

בחור מסריח (צילום: istockphoto)
אחי, לא מתאים מה שעשית במעלית | צילום: istockphoto

אבל אכלנו חמין בשבת

כשזה מגיע לגזים, היות ומדובר במטרד ציבורי ויש יאמרו אף מקור לזיהום אוויר, אנחנו ממליצים לכם להתאפק איתם עד שאתם מגיעים למקום מבודד, בו אף אחד לא יוכל להיפגע מהצחנה. מה שכן, התאפקות ממושכת בשחרור הגזים שלכם גם לא טובה - הדבר יכול לגרום להצטברות לחצים בבטן, מה שיגרור תחושת נפיחות ואי נוחות.

מה שמומלץ לעשות זה לשחרר מתי שאתם צריכים, אם זה מתאים לסיטואציה כמובן. אל תפליצו במעלית למשל, כי זה פשע שדינו נידוי חברתי. אבל קצת אחרי שאתם יוצאים מהמעלית זה ממש בסדר. כל עוד יש לכם אפשרות שלא להתערב בתנועות המעיים שלכם, עדיף פשוט לתת לזה לקרות.

(מקור)

עוד ב-mako בריאות:
>> זוגיות: למה בני זוג נראים אותו הדבר?
>> בסוף זה יעבור: 11 דרכים לשחרר עצירות
>> איך מתחילים להתאמן? הנה 10 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לזה