זה נכון שהתקף לב, מעצם הגדרתו, מתרחש בפתאומיות ואין ממש זמן "להתכונן" אליו, אבל סימנים לכך שהוא עלול להגיע יש לא מעט, אפילו יותר מחודש לפניו. הנה שמונה מהם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

עייפות – משפיעה על 70 אחוז מהנשים

תשישות בלתי רגילה, שתוקפת בעיקר נשים, ולא נובעת כתוצאה מפעולה פיזית או מנטלית מאומצת. זהו קושי מסוים לבצע פעולות פשוטות יומיומיות כמו להציע את המיטה או להתקלח, ואם התשישות הזו הולכת וגוברת ככל שהיום מתקדם, כדאי לבדוק אותה.

אישה עייפה (צילום: realsimple.com, getty images)
עייפה מתמיד? | צילום: realsimple.com, getty images
 

נדודי שינה – משפיעים על 50 אחוז מהנשים

גם נדודי השינה מקושרים לעיתים עם סיכון להתקף לב או שבץ, וזה שכיח יותר בקרב נשים. זהו סממן לרמות גבוהות מדי של מתח ופיזור נפש, ובדרך כלל משפיע על קשיים בהירדמות ויקיצות מוקדמות מדי.

קוצר נשימה – מאובחן ב-40 אחוז מהמקרים

תחושת מועקה חזקה בשאיפות עמוקות, המתרחשת בקרב גברים ונשים לפעמים כחצי שנה לפני התקף לב שממשמש ובא. זהו סימן אזהרה די חמור, שכולל גם סחרחורות ותחושת מחנק.

כאבי בטן - מאובחנים ב-50 אחוז מהמקרים

תחושות של נפיחות, בחילה על בטן ריקה או מלאה וקשיים בעיכול הם סימפטומים די שכיחים להתקף לב בקרב גברים ונשים. יש להם אופי מקוטע – הם יכולים להופיע, להיעלם ואז לחזור שוב במהלך תקופות קצרות יחסית. כמו כן, מתיחות פיזית עלולה להחריף אותם.

כאב בטן (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
נפיחות, בחילה, קשיי עיכול | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

עוד ב-mako בריאות:

>> שבר את הרשת: האם יש לכם את השריר הזה ביד?
>> 10 סימנים שהתזונה שלכם מקצרת לכם את החיים 
>> המרכיב החשוב במזון שיכול להאריך לכם את החיים  

הזעת יתר

הפרשות זיעה מוגזמות ולא רגילות גם הן סימן אזהרה, בין שבלילה או ביום. זהו סימפטום שמופיע יותר בקרב נשים, שבדרך כלל טועות לחשוב שמדובר בסימנים לגיל הבלות. אם הזיעה מופרשת למרות שלא מבצעים פעילות גופנית או שהאוויר לא חם, והמצעים בבוקר לחים – כדאי לפנות לרופא.

אישה ישנה מזיעה (צילום: Iakov Filimonov, Shutterstock)
הסדינים רטובים? | צילום: Iakov Filimonov, Shutterstock

קצב לב לא סדיר

פעימות חסרות, הפרעות בקצב הלב או פעימות לב מוגברות, המלוות בהתקפי חרדה ופניקה בייחוד בקרב נשים, הם תסמינים בולטים להתקפי לב עתידיים שאסור להתעלם מהם. אם פעימות הלב אינן סדירות במשך יותר מדקה או שתיים, הן עלולות להיות מלוות בסחרחורות ועייפות קיצונית. 

אובדן שיער – משפיע על גברים מעל גיל 50

התקרחות היא סממן די ויזואלי לכך שאדם נמצא בסיכון למחלות לב, שכן אובדן שיער נקשר לרמות גבוהות של הורמון הקורטיזול. כדאי לשם לב במיוחד לאיבוד שיער שמתרחש במרכז הראש.

כאבים בחזה

מן הסתם, זהו הסממן הבולט ביותר שמרחש בעיקר בקרב גברים (ורק כ-30 אחוז מהנשים), אשר חווים גם תחושות לא נעימות בזרועות (לרוב בשמאלית), בלסת התחתונה, בצוואר, בכתפיים או בבטן.