אנחנו לא רוצים להיות נוסטלגיים מדי, אבל תמיד כיף להסתכל אחורה ולראות מה עניין אותנו בשנה החולפת. מהדברים שקורים לגוף כשלא עושים סקס הרבה זמן ועד להרגלי ההיגיינה שכולם עושים וטועים - אלה הכתבות שעשו לכם את 2018. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. מה קורה לגוף כשלא מקיימים יחסי מין?

לכולנו יש לפעמים "תקופות יובש", שבהן לא יוצא לנו לשכב עם אף אחד. השאלה היא, האם זה יכול להשפיע לנו על הבריאות? מאמר של הסאן הבריטי חושף את כל ההשפעות השונות והמשונות של מחסור במין, מאובדן הליבידו ועד לכאבי מחזור מוגברים. אבל יש גם הפתעה חיובית: פחות דלקות שתן בקרב נשים. השפעות נוספות בכתבה.

כאב בטן (צילום: Shutterstock)
כאבי מחזור מוגברים | צילום: Shutterstock

2. מה באמת הרג את שרית פפטא?

שרית פפטא בת ה-23 נפטרה בפתאומיות במהלך טיול בהודו. למשפחה נמסר כי מותה נגרם כתוצאה מחנק, במהלך ארוחת ערב. אך לפי ממצאים נוספים, לא בטוח שזה היה הגורם למוות. האדם היחיד שהיה עם שרית כשהתמוטטה היה בן זוגה, שניתק כל קשר עם המשפחה. תחקיר מגזין מאקו מעלה שאלות קשות בנוגע לסיבת מותה ומעורבות החבר. הוריה, עדיין מחכים שהרשויות יפעלו בנושא.

3. מתאפקים עם הפלוץ? זה מה שיקרה לכם

אנחנו יודעים שגם אתם הייתם לא פעם במצב שבו כמעט ברחה לכם נפיחה במקום ציבורי ונאלצתם לנסות למנוע מזה לקרות. אז החלטנו לבדוק אחת ולתמיד: מה קורה לגוף כשאנחנו מנסים לעצור פלוץ? החדשות הרעות הן, שהגזים תמיד ימצאו דרך מילוט. החדשות הטובות הן – שיש פתרון אחר.

4. בת 17 הגיעה לעשות החלקה וגוונים - ויצאה עם צלקת וקרחת

תביעה שנדונה בבית משפט השלום בראשון לציון חושפת רשלנות קשה: נערה בת 16 הגיעה למספרה כדי לבצע החלקה וגוונים, לכבוד יום הולדתה. בעקבות רשלנות המספרה, נותרה הנערה עם כוויות כימיות, צלקות ואף הקרחה. לאחר תביעה, היא תפוצה ב-85 אלף שקל. קראו את הכתבה המלאה.  

5. מומחים מזהירים מפני עופות עם "פסים לבנים"

שמתם לב לפסים לבנים על גבי העוף שקניתם? אולי כדאי לוותר עליו. סרטון שפורסם על ידי ארגון Compassion in World Farming מבקש ללמד את הציבור על "פסים לבנים" בעוף, שעלולים להיות סימן לבעיה בשרירים ובכך יכולים להשפיע באופן שלילי על איכות העוף. אבל אל דאגה, זה קורה רק באחוז נמוך מבשר העוף.

עוף ללא אנטיביוטיקה (צילום: Shutterstock)
רק באחוז נמוך מבשר העוף | צילום: Shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> אזהרת מאכל: זה המזון הכי מסוכן בעולם
>> לפחות אדם אחד מתאבד מדי יום בישראל
>> חוקרים: 2 מילות הקסם שיעזרו לכם בדיאטה

6. דיאטה: התפריט שעזר לאנה מריה לרדת 16 קילו

אנה מריה קליס הצליחה לעשות את מה שרבים מנסים ונכשלים: לרדת במשקל, לשמור עליו – וכל זה בזמן שהיא מגדלת שלושה ילדים. בעזרת חוק ה-90/10, היא אכלה 90 אחוז מזון בריא ו-10 אחוז מזון שהיא אוהבת (בריא, או פחות) והצליחה להוריד 16 ק"ג סך הכל. הנה התפריט שלה וטיפים נוספים.

View this post on Instagram

A post shared by Ana-Maria Klizs (@bluebirdkisses) on


7. מוגלה, נפיחות וצלקות לכל החיים: הנזקים שעלולים להיגרם מקעקוע

שוקלים לעשות קעקוע? יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני. אנשים מספרים על פציעות, צלקות ואף אחוזי נכות שנגרמו להם כתוצאה מרשלנות של מקעקעים. וגם: מומחה מסביר על כל הסיכונים – וכיצד ניתן להימנע מהם.

סכנות הקעקועים (צילום: max-rovensky-on-unsplash)
תקראו את זה לפני שתעשו קעקוע | צילום: max-rovensky-on-unsplash

8. דיאטה: שבעת החוקים שיעזרו לכם להגיע לבטן שטוחה

קאס היינס, בלוגרית שכותבת על כושר ותזונה משתפת באינסטגרם את שבעת הטיפים החשובים ביותר לבטן שטוחה. באופן מפתיע, רובם מתמקדים באיך אוכלים ולאו דווקא מה אוכלים. תתחילו בלהיגמל מהטלפון בזמן הארוחה.

9. היגיינה: הרגלים שאתם חייבים להיפטר מהם

מקלון אוזניים שומר על היגיינה בחלל האוזן או פוגע בו? האם חפיפת השיער מדי יום הורסת אותו או משפרת אותו? כשזה נוגע להיגיינה, נראה שיש לא מעט תפיסות מוטעות שממשיכות לעבור מדור לדור. אלו ההרגלים שרופאים ממליצים להיפטר מהם בדחיפות.

וזה הסרטון שהכי עניין אתכם ב-MakoFit:

10. הערכות על מצבו של צביקה פיק: "חלון ההזדמנויות לטיפול קריטי"

במהלך חודש אפריל, צביקה פיק אושפז לאחר שהתמוטט במהלך טיסה – ומדינה שלמה דאגה לשלומו. בכתבה מומחים מסבירים כל מה שצריך לדעת על אירוע מוחי והשלכותיו. מאז, אגב, שמחנו לשמוע שהמצב הבריאותי שלו השתפר ואנו מאחלים לו לשנה החדשה רפואה שלמה.

>> נעים להיזכר: ואלה 10 הכתבות שעשו לכם את 2017