"תסתובב אל תסתכל עליה... לאמא שאמרה את זה לבן שלה בקניון עלי, תדעי שנעלבתי", כך פתחה תאיר זקן, 26, מגבעת זאב את דברי הפוסט שכתבה במאמצחיק.

"הייתי בטוחה שאני מספיק יפה, עד שמישהו מסתכל עלי ב-26 שנותיי, אומרים לו להסתובב. פעם הבאה אני מבטיחה להסביר למה ההליכון שלי כחול ולא ורוד. נ.ב, נראה לי שזה עדיף מגבר שמתחיל איתי ואומר לי: מה קורה ביטוח לאומי?", המשיכה. הפוסט גרר אלפי תגובות ושיתופים.

תאיר סובלת משיתוק מוחין המכונה גם CP. היא אחת משלישייה, האח התאום בריא לחלוטין והתאומה הנוספת לא שרדה את הלידה ונפטרה. "למעשה אני סובלת מפגם במוח שנוצר בלידה וגורם לדרגות שונות של הפרעות בתנועה וביכולת התפקוד של אברים בגוף, אצלי הפגיעה היא ברגליים. אני מרגישה אותן, אבל התנועות הן לא רצוניות", היא מסבירה.

"הייתי בקניון במרכז הארץ, נכנסתי לחנות, ואז ילד בן 7-6 הסתכל על ההליכון שלי, התקרב, נגע בו. ההליכון שלי כחול אז הוא כנראה מושך תשומת לב", היא מספרת ל-mako בריאות. "אמא שלו ניגשה אליו, לקחה אותו ואמרה לו שיסתובב ולא יסתכל עליי. ממש נעלבתי באותו רגע, לא הבנתי למה היא אמרה את זה. זה היה עצוב. אני מאמינה שצריך לחנך לקבלת האחר. רציתי לשאול למה אמרה את זה, אבל ויתרתי והחלטתי במקום זה לכתוב את הפוסט וכך להעביר את מסר לאימהות. אני רגילה לקבל הערות, אחי כבר לא מסתובב איתי. הוא אומר לי בצחוק שהוא מרגיש שהוא מסתובב עם הצגה מהלכת". 

תאיר, אילו תגובות קיבלת לפוסט?

"רוב התגובות היו מחבקות ומכילות והיו כמה שליליות כמובן. אמרו לי שאני מסחטת לייקים, שאני מחפשת תשומת לב. הייתה גם תגובה מביטוח לאומי, שזה היה מאוד מפתיע ובהומור, הם כתבו לי: 'בסוף כולנו ביטוח לאומי, אין לך מה להיעלב'".

מה חשבת?

"למרות הכל בחרתי להמשיך להיות חייכנית ולקחת את הדברים בהומור ובקלילות. אגב, זו הסיבה שההליכון שלי כחול. אמרתי שאם אני כבר מושכת עיניים לפחות שיהיה צבע מעניין".