"בין הלוויות רבות שמרסקות את הנפש, פינוי אין-ספור פצועים באמבולנס, שירה ומתן חיזוק לפצועי המלחמה בבתי החולים – אני נתקל גם ברגעים שכאלה", כך כתב החזן הראשי לצה״ל, סא״ל (מיל׳) שי אברמסון, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. לכיתוב המרגש צירף סרטון משעשע שבו רואים אותו תקוע במעלית בית החולים הדסה ביחד עם להקת חיל הרבנות הצבאית. בסרטון ניתן לראות כיצד החבורה המוזיקלית הצליחה להוציא את המיטב גם ברגע הלא סימפתי, כשבניצוחו של אברמסון פצחו בשירה ובניגון לצלילי השיר "אם תרצי" של חנן בן ארי.

"בימים טרופים אלה, אני והחיילים היקרים שלי, נותנים את כל מה שיש לנו לתת, לחיזוק הרוח, לעידוד, לתמיכה ולחיבוק גדול למי שזקוקים ומעל לכל – כדי לשמח את הלבבות השבורים והנפשות הקרועות", אומר ל-mako בריאות אברמסון, המשמש גם כחובש ונהג אמבולנס במד"א. "אנחנו נעים בין הלוויות רבות בצער רב וביגון עמוק, לבין ביקורים לפצועי צה"ל, הופעות לחיילים ולמפקדים בשטחי כינוס ובבסיסי צה"ל וכן בחופות מאולתרות ומרגשות לחיילים".

על הרגע שבו נתקעו במעלית, הוא מספר: "באחד מימי הלחימה חגגו מסיבת בר מצווה מאולתרת בחיק המשפחה הקרובה לבני הצעיר. בין היתר שרנו גם את התפילה לשלום חיילי צה"ל כשכולנו עדיין עטופים בטליתות ותפילין, משם נאלצתי לעזוב מוקדם להלוויה בהר הרצל. כיוון שההלוויות הבאות התרחשו מאוחר יותר, נפתח לי חלון זמנים של שעתיים שאותן ניצלנו לביקור פצועים בהדסה עין כרם. מדובר בחוויה  מדהימה, שנתנה לנו לא מעט כוחות, ולפצועים הרבה אושר ונחת וגם כוח להמשך הדרך. במהלך הביקור עברנו בין המחלקות בבית החולים והצטופפנו במעלית, ולרגע קט היא נתקעה. היה ברור שאם אנחנו צפופים במעלית עם כלי נגינה וזמרים, חייבים לשיר".

לדבריו, אין כמו מוזיקה והומור כדי להפיג את הקושי והמתח, וזו גם הסיבה לשיר שנבחר - "אם תרצי, אני אתן לך מנגינה שתנגן לך את הכל". "בסופו של דבר, צריך לנסות למצוא את נקודות האור בתוך החושך הגדול וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".