כולנו כבר יודעים שעור הפנים שלנו זקוק לטיפול מסור בכל ימות השנה. בחורף, עם כל הקור והיובש, אנחנו צריכים לנהוג אחרת בעור שלנו שזקוק לאקסטרה טיפול והמון לחות. אחד הקשיים שכולנו נאלצים להתמודד איתם בעונה הקרה זה לשטוף פנים בבוקר. רבים אף מדליקים את הדוד מבעוד מועד כדי לוודא שעור הפנים שלהם חלילה לא יפגוש בזרם מים קר וקשה מנשוא. אבל מתברר שמדובר בטעות גדולה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

האמת (הקשה) היא שמים חמים יכולים לייבש לנו את העור. נכון שבאותו רגע זה ירגיש חמים ונעים, אבל בטווח הרחוק מדובר בהחלטה שעלולה לפגוע בעור שלכם, במיוחד אם יש לכם הרגל קבוע של שטיפת הפנים (ו/או להתקלח) במים חמים. חשוב לציין שגם אנשים בעלי עור שומני יכולים להיות בסיכון ליובש בעור, אז לא משנה מה סוג העור שלכם – הטיפ הזה תקף לכולכם.

אישה מתקלחת (צילום: carol.anne, Shutterstock)
עדיף מים פושרים | צילום: carol.anne, Shutterstock

מים פושרים הם האופציה הטובה ביותר

"אם המים חמים מדי, זה יזיק לעור; אם הם קרים מדי, זה לא ימוסס מספיק טוב את סבון הפנים וישאיר שאריות על עור הפנים. טמפרטורות קיצוניות יכולות להוביל לקריעת נימים אצל אנשים בעלי עור רגיש או עור דק במיוחד", מסבירה קימברלי יאפ-טאן, מומחית לאסתטיקה הוליסטית ל-mindbodygreen.

עוד ב-mako בריאות:
>> אתם חייבים לנסות את אתגר התזונה של ג'יי לו
>> נגיף הקורונה: האם מסוכן להזמין חבילות מסין?
>> נשים, הנה 5 דברים שאסור לכן להשתמש בהם

אל תשכחו שבחורף, העור שלנו נחשף יומיומית לשינויים משמעותיים בטמפרטורה; הקור שבחוץ לעומת החום והיובש של המזגן או הרדיאטור בבית ובעבודה. כל אלה יכולים להשפיע על בריאות העור שלנו ולכן חשוב להקפיד על שגרת טיפוח, גם כשעייפים אחרי יום עבודה וכל מה שאנחנו רוצים זה לשכב מתחת לפוך.

>> והנה עוד 10 טעויות שאתם עושים במקלחת

במקום לחזור הביתה וישר להיכנס למקלחת במים רותחים, ההמלצה היא קודם כל לדאוג לחמם את עצמכם; לשתות כוס תה, להתאמן קצת או להתחמם חמש דקות מתחת לסדין – ורק אז להיכנס למקלחת. כך פחות תרגישו צורך להתקלח במים רותחים שמייבשים את העור ותוכלו לפחות להתקלח במים פושרים, שישמרו טוב יותר על העור.