הסנדק הלוחם: קצין שנפגע ב-7 באוקטובר בזמן שהיה בין החיילים הראשונים שיצאו להילחם בכפר עזה, הובל אמש ממיטת אשפוזו שבאיכילוב כדי לשמש סנדק בטקס בברית של אחיינו שהתקיים בבית הכנסת של בית החולים. בני המשפחה מספרים כי כיוון שהוא עדיין מרותק למיטתו, הם לא רצו שיפספס את הברית, ולכן ביקשו להפתיעו. כך, בשיתוף פעולה עם בית החולים, הם פנו לרב של איכילוב, שהסכים לנדב בשמחה את בית הכנסת לטובת האירוע המרגש. הקצין הובל לבית הכנסת כשהוא שכוב על מיטת בית החולים. שם הוא נעטף בטלית ועל בטנו הונחה כרית בריתות מהודרת, שעליה נימולו שושלת בני המשפחה במהלך 150 השנים האחרונות. הטקס הועבר בזום לבני המשפחה שמהם הנבצר לנכוח באירוע.

ענבר, גיסתו של הקצין, מספרת שבתחילה מצבו הוגדר קשה והוא הובהל לסורוקה, שם עבר מספר ניתוחים. רק בשלב מאוחר יותר, הוא הועבר להמשך טיפול באיכילוב והמשפחה מקווה שבקרוב יוכל להתחיל בסדרת השיקום.

עוד היא מספרת שבמהלך הברית הם שרו לו את השיר 'מודה אני' של מאיר אריאל. "זה היה שיר החופה שלנו ובחרנו אותו בזכות מילותיו – 'מודה אני לפניך ולך על כל החסד והאמת, והטובה והרעה והטובה, שעשית עמדי ועל האדם אשר בראת'. זכינו לחגוג את ברית בננו האהוב, שהצטרף אלינו לעולם והביא איתו אור גדול בתקופה הקשה אשר פוקדת אותנו בשבועות האחרונים...גיסי אשר נפצע בלחימה התרגש מאוד להיות הסנדק".

ענבר, מזל טוב. איך גיסך הגיב להפתעה שארגנתם לו?

"הוא התרגש מאוד, ושמח לקבל על עצמו את התפקיד. ארגנו לו סדין לבן במקום הסדין של בית החולים וכרית שעוברת כבר דורות במשפחה. הכנו ברכה לכבוד המאורע ובהתחלה לא הצלחתי לדבר מרוב התרגשות".

מה שלומו?

"הוא משתפר, הרופאים אופטימיים וגם אנחנו".

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של בית החולים, הסבירו בני הזוג את הסיבה לשם שבחרו לרך הנולד - "השם מסמל עבורנו את הטהור והיפה בעולם המופלא הזה, כחלק מהיותנו בני אנוש. פשטות, ראשוניות הבריאה, אשר מזכירות לנו את החן והטוב שבמין האנושי. האדם, שמקור שמו הוא באדמה שממנה נברא, מזכיר לנו את החיבור שלנו לטבע ולמקום שבו בננו הראשון זוכה להתחיל את מסעו על הארץ".