נראה שמאז ומעולם השתמשו בני האדם באלוורה להרגעת העור. כולנו יודעים שאם חזרנו שרופים מהים, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה למרוח אלוורה על העור. גם במקרה של כוויות ועקיצות יתושים, כולם יודעים לגשת לקרם האלוורה שנמצא קבוע בארון התרופות בבית. אבל מתברר שיש לאלוורה עוד לא מעט שימושים, שרובכם לא מכירים. מטיפוח עור הפנים ועד להפחתת נפיחות בעיניים ושיכוך כאבי הנקה, הנה כמה שימושים מעניינים לאלוורה שככל הנראה לא הכרתם:

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

קרם לחות לעור הפנים

ד"ר ליאן מאק, דרמטולוגית, מסבירה כי בעלי האלוורה יש המון מים וגם תרכובות הנקראות פחמימות מורכבות. השילוב הזה הופך את האלוורה לקרם לחות מעולה לעור הפנים. זאת גם הסיבה שלא מעט קרמי לחות הנמכרים בחנויות מכילים אלוורה ברשימת המרכיבים שלהם. כיוון שהיא גם מרגיעה את העור ומשאירה תחושה רעננה, האלוורה תהיה מעולה במיוחד כקרם לחות לחודשי הקיץ.

טיפול נגד חצ'קונים

אלוורה יכולה לעזור לכם עם התפרצויות של אקנה, אבל ד"ר מאק מדגישה שזה רק במקרה של אקנה שטחית ולא אקנה ציסטית או אקנה חמורה יותר. אז אם יצא לכם חצ'קון סורר מאמצע שום מקום ואתם צריכים לטפל בו, נסו למרוח קצת אלוורה להפחתת הדלקת באזור.

אישה מורחת קרם (צילום:  YAKOBCHUK VIACHESLAV, shutterstock)
מעולה כקרם לחות לעור הפנים | צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, shutterstock

מסיר איפור

ד"ר מאק ממליצה על אלוורה בתור מסיר איפור כאלטרנטיבה למסירי איפור מבוססי שמן. "עור הפנים שלנו, בייחוד העור שמסביב לעיניים, נחשב לאחד האזורים העדינים ביותר בגוף", היא מסבירה. "בגלל הלחות שבה, אלוורה מסוגלת להסיר איפור בעדינות ובקלות".

מקל כאבי הנקה

כבר ניסיתן אלוורה לכאבים בפטמות כתוצאה מהנקה? ד"ר מאק ממליצה בחום, מניסיון. ישנם גם תכשירי ספריי המכילים אלוורה שנועדו לפטמות כואבות, כך שאתן כלל לא צריכות לגעת בשד כדי למרוח, מה שיכול לחסוך לא מעט כאב.

הנקה (צילום: Pixel-Shot, shutterstock)
פתרון מצוין לכאבים שלאחר הנקה | צילום: Pixel-Shot, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> "הכיתי באגרופים וברגליים על המכשיר"
>> רופאת עור: אלה 3 האזורים שאתם חייבים לסבן
>> פיתוח ישראלי: עגבנייה שנאבקת במחלות

מפחית נפיחות בעיניים

עלי האלוורה יכולים לא רק להפחית דלקת, אלא גם יש להם לא מעט נוגדי חמצון שהופכים אותו לאופציה מעולה לנפיחות בעור שבאזור העיניים. מרחו בעדינות ג'ל אלוורה מתחת לעיניים כדי לשפר את זרימת הדם, לטפל בהצטברות של נוזלים ולהפחית נפיחות באזור. ואם תזכרו לשים את ג'ל האלוורה במקרר בלילה שלפני, תקבלו אקסטרה תחושת רעננות כשתמרחו אותו בבוקר.

עיניים (צילום: jc-gellidon-unsplash)
יכול להפחית נפיחות מתחת לעיניים | צילום: jc-gellidon-unsplash

עוזר לבעיות בעור

אם אתם סובלים ממחלות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה, אלוורה יכולה לעזור לכם. מחלות אלו יכולות להתפרץ מסיבות שונות, ביניהן מזג אוויר קר, זיהומים בעור ופציעות. כיוון שמחלות אלו פוגעות בלחות של העור, מריחת אלוורה יכולה בהחלט לעזור.

להרגעת העור לאחר גילוח

אפקט ההרגעה שיש לאלוורה על העור יכול לעזור במקרים רבים, כמו לאחר חשיפה לשמש, או בשל כוויות במיוחד לאחר הגילוח, כשהעור נותר מגורה. ניתן למרוח אלוורה בכל אזור בגוף לאחר הגילוח, אך הוא יסייע במיוחד להרגיע את העור הרגיש באזור קו הביקיני.