משבר הקורונה בארץ ובעולם הוביל לרבים מאיתנו לסבול מרמות גבוהות יותר מהרגיל של סטרס. עוד לפני הקורונה, סטרס וחרדה נחשבו למגפות של ממש שמשפיעות על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אבל עכשיו כשרבים מאיתנו חוששים לבריאותם ולמצבם הכלכלי, הסטרס רק הולך וגובר. לסטרס יש לא מעט תופעות לוואי שמשפיעות על הבריאות שלנו, אחת מהן היא בעיות בשינה. אז אם גם אתם התקשיתם להירדם בתקופה האחרונה, אתם לא היחידים.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אמנם אנחנו כבר יודעים שיש מאכלים מסוימים שתורמים לשינה טובה יותר, אבל עכשיו מצאנו מאכל נוסף שהוא אופציה מעולה לנשנוש טעים לפני השינה שהוא גם בריא וגם יכול לעזור לכם להירדם – חמאת בוטנים.

חמאת בוטנים (בעיקר הסוג הטבעי ללא תוספת סוכר) נחשבת בריאה מאוד. ערכה התזונתי גבוה והיא בין השאר עוזרת לתחושת שובע לאורך זמן (בעיקר בגלל שהיא מכילה חלבונים ושומנים בריאים). היא גם תורמת לבניית שרירים ולשימור אנרגיה והיא בהחלט עוזרת לכם לקום פחות רעבים בבוקר. מה שיכול לעזור לכם לא לפנות למאכלים פחות בריאים, כמו מאפים עתירי סוכר.

חמאת בוטנים (צילום: inewsfoto, Shutterstock)
מעולה לפני השינה. רק תבחרו בגרסה טבעית וללא תוספת סוכר | צילום: inewsfoto, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> רופאים חושפים: זה המקרה הכי מדהים שנתקלתי בו השנה
>> מודל קנדי מגלה: מה עדיף - סגר כללי או סגרים מקומיים?
>> בעקבות מירית הררי: אלה התסמינים של סרטן הלבלב 

אבל הדבר שהופך את חמאת הבוטנים לנשנוש מעולה לפני השינה הוא למעשה חומצת אמינו שנקראת טריפטופן, התורמת להרפיית מתח ומעודדת שינה. הטריפטופן מתפרק למולקולה המשמשת לייצור סרוטונין ומלטונין, שני חומרים כימיים המעודדים הירדמות. לפי אתר Healthline, "סרוטונין משפיע על כל חלק בגוף, מהרגשות ועד ליכולות מוטוריות. סרוטונין נחשב למאזן מצב רוח טבעי". כמו כן, סרוטונין תורם להפחתת דיכאון ואיזון חרדה – שני גורמים שפוגעים בשינה. הוא עוזר להרגיע אותנו, גם במצבי מתח וזה לחלוטין מסייע להירדמות ולאיכות שינה גבוהה יותר.

גבר אוכל יוגורט (צילום: ALPA PROD, shutterstock)
גם יוגורט יכול לעזור לכם להירדם | צילום: ALPA PROD, shutterstock

כיוון שלחמאת בוטנים ערך קלורי גבוה, אנחנו כמובן ממליצים לצרוך אותה במתינות. ואם אתם פחות אוהבים חמאת בוטנים, תוכלו במקום לאכול מזונות אחרים שעשירים בחלבון ויכולים להתאים כנשנוש לפני השינה, כמו ביצה, אגוזי קשיו או יוגורט.