בלילה שבין שבת לראשון נעבור לשעון חורף ולמרות שתמיד כיף להרוויח שעה – שעון חורף זה באסה. אף אחד לא אוהב לצאת מהעבודה בחמש כשבחוץ חושך שמדמה שעה מאוחרת הרבה יותר. בפועל מדובר רק בהפרש של שעה אבל לנו זה מרגיש כמו הבדל של שמיים וארץ. אז איך מתגברים על השינוי הזה בלי להרגיש סופר עייפים כל הזמן? הנה כמה טיפים - ושיהיה לכולנו בהצלחה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לישון טוב

אנחנו יודעים שקשה לישון כמו שצריך אחרי שמחליפים שעון, אבל אם חושבים על זה – בסך הכל מדובר בהפרש של שעה אחת בלבד, אז מהר מאוד תוכלו לחזור לשינה הרגילה שלכם. לרוב זה ייקח כיום או יומיים כדי להסתנכרן מחדש. "כמות השינה שאנחנו צריכים משתנה מאדם לאדם. לרובינו, זה בערך 7-8 שעות, אך מחקרים מראים שבני נוער זקוקים ל-9 שעות שינה בממוצע בלילה", מסביר ד"ר גאי לשינזר, נוירולוג מייעץ בבית החולים לונדון ברידג'. אם אתם מקפידים על כמות השעות המומלצת, אין לכם סיבה לדאגה.

via GIPHY

לאכול נכון

שינויים קלים בתזונה שלכם יכולים לעזור לכם משמעותית להתגבר על הבאסה של המעבר לשעון חורף. התזונאית ג'ולייט קלואו ממליצה על ארבעה דברים שכדאי לשלב בתפריט רגע לפני המעבר.

1. שקדים – כשאתם מתחילים להרגיש חשקים האופיינים למזג אוויר סתווי, קל מאוד לפנות לממתקים או לחטיפים מלוחים. תתחילו להרגיל את עצמכם כבר מעכשיו לנשנושים בריאים יותר, כמו שקדים – שהם גם משביעים וגם מלאים בערכים תזונתיים. אך אל תשכחו שגם בשקדים יש לא מעט קלוריות והכמות צריכה להיות מתונה.

2. ביצים – הם מכילים חומצה פולית והם מקור טוב לוויטמין B12 – שניהם חיוניים לתפקוד נפשי בריא. בנוסף, בביצים ויטמין D – שבהחלט יכול לעזור לנו בעונות שבהן יש פחות שעות יום ופחות שמש (מקור נוסף לוויטמין D).

via GIPHY

3. דגנים מלאים – שילוב של דגנים מלאים בתזונה היום-יומית מאזנת את רמות הסוכר בדם, שאלה עוזרות לנו לשלוט בתיאבון. מזונות עמילניים מעודדים שחרור של אינסולין, שבאופן עקיף מסייע לייצור סרוטונין, מוליך עצבי הקשור בתחושת הנאה ומכונה "ההורמון השמח".

4. מים – בשונה מהעונות החמות, יש לנו נטייה לשכוח לשתות מספיק מים כשקריר בחוץ. התייבשות יכולה לגרום לתחושת עייפות וחוסר אנרגיה. ישנם מחקרים שהראו כי גם התייבשות קלה יכולה לשבש את מצב הרוח, לגרום למטלות להיראות קשות יותר ולפגוע בריכוז.

לשמור על אופטימיות

דיכאון עונתי או בעגה המקצועית – הפרעה רגשית עונתית, תוקפת אנשים בתקופת החורף. אם אתם סובלים מזה, כדאי להיוועץ ברופא, אך אם אתם מעוניינים למנוע את זה – יש דרכים לשפר את המצב. ד"ר בקי ספלמן, פסיכולוגית, אומרת כי שמירה על אופטימיות יכולה בהחלט לסייע רבות בעונות הקרות. "תסמינים של הפרעה רגשית עונתית לרוב מתחילים כשעוברים לשעון חורף, לכן כדאי להקל על עצמכם באמצעות הליכות וחשיפה לאור השמש".