כשדניאל טויטו עלה למסלול "נינג'ה ישראל" ביום חמישי האחרון, הוא לא תיאר לעצמו שיגרור דיון שלם לגבי הרגלי צחצוח השיניים של מנחי התוכנית והפרשנים. טויטו סיפר שהוא מצחצח שיניים במשך שש דקות כל יום, מנקה את הלשון ובסוף "מפנש" עם מי פה וחוט דנטלי. בתגובה, ענתה לו סלע: "יש לי 'דפקה של שיניים, אני לא מסוגלת שיהיה לי טעם של אוכל בפה". מי שהתנדב לפרט מעט יותר פרטים לגבי אותה שריטה של הכוכבת, היה המנחה שלצדה – אסי עזר, שהסביר כי היא "מצחצחת שיניים אחרי כל ארוחה".

בשלב זה, נכנסו לדיון גם הרגלי היגיינת הפה של ירדן ג'רבי ויובל שמלא. ג'רבי שיתפה שהיא מצחצחת "אחרי כל קפה", ואילו שמלא התוודה כי על אף שהוא נוהג לצחצח את שיניו פעמיים ביום, הוא מתקשה לעמוד במשימת החוט הדנטלי.

"צחצוח אגרסיבי מידי עלול להוביל לנסיגת חניכיים ולשחיקת האמייל"

אנחנו חושבים שמה שעושה לרותם סלע טוב זה נהדר, אבל נשאלת השאלה - האם מומלץ לאמץ את ההרגל גם בבית. ד"ר שרה אבלו, מנהלת רפואית בכללית סמייל תל מונד, מסבירה שכמו כל הרגל היגייני אחר - כל עוד עושים אותו באופן מתון הוא יכול להועיל. "באופן כללי, ההנחיה היא לצחצח שיניים פעמיים ביום - בבוקר לאחר ארוחת הבוקר, ובערב לפני השינה. עם זאת, אנשים מסוימים מעוניינים לחוש רעננים לאחר כל ארוחה, ובמקרה כזה אין בעיה להמשיך בהרגל. עם זאת, חשוב לדעת כי צחצוח אגרסיבי מידי עלול להוביל לנסיגת חניכיים ולשחיקת האמייל, ולכן כדאי שמי שמצחצח את שיניו לאחר כל ארוחה יביא בחשבון גם את ההשלכות ויפעל בהתאם".

רותם סלע ב"נינג'ה ישראל"  (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת 12)
גם אתם מצחצחים אחרי כל ארוחה? רותם, עם אסי עזר שהסגיר את השריטה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת 12

לגבי ההרגל של ירדן ג'רבי שכולל צחצוח שיניים לאחר שתית קפה, מסבירה ד"ר אבלו כי "גם במקרה הזה, חשוב להימנע משפשוף מוגזם של השיניים, ואם מצחצחים אותן רצוי שהפעולה תהיה קצרה ותמציתית". אגב, היא מציינת שאפשר פשוט להשתמש במי פה שיכולים לתרום לאותה תחושת רעננות ללא חשש פגיעה באמייל. אימצנו.

הערב אחרי החדשות ישודר בקשת 12 פרק חדש של "נינג'ה ישראל" – האם ייחשפו בו עוד הרגלים שונים ומשונים? לא יודעים מה אתכם, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.