לפני כשנתיים וחצי, סימי מזרחי, 31, הייתה עסוקה בהכנות לחתונה שלה: בעוד היא מתרוצצת בין מדידות שמלת כלה לבין בחינת התפריט לאורחים, החלה לסבול מדימומים וסתיים חזקים. היא ניגשה לגינקולוג בקהילה והוא הפנה אותה למיון נשים. סימי ניגשה למרכז הרפואי הלל יפה,  שם, לאחר סדרת בדיקות אובחן בגופה סרטן ברירית הרחם בשלב מוקדם של המחלה. "זה נפל עליי בהפתעה. בין רגע החיים שלי השתנו. כל ההתרגשות לקראת החתונה הוחלפה בגיוס הכוחות הנפשיים והפיזיים שלי להתמודדות עם המחלה", משחזרת סימי.

היא טופלה ביחידה לגינקולוגיה-אונקולוגית בבית החולים, קיבלה טיפול תרופתי והייתה תחת מעקב מתמשך, שבמסגרתו עברה בדיקות MRI ולקיחת ביופסיות מרירית הרחם.

כעבור שנה, למרבה השמחה - הביופסיה יצאה תקינה. סימי החלה במסע השני והחשוב בחייה - הבאת ילד לעולם. היא החלה תהליך IVF ביחידה להפריה חוץ גופית בהלל יפה, שם אובחנה גם עם רזרבה שחלתית נמוכה. למרבה המזל, כבר מהטיפול הראשון נקלט היריון ברחמה. אלא שגם אז הדברים לא עבדו באופן חלק, ולהיסטוריה הרפואית שלה הצטרפה גם סוכרת היריון, מה שהוביל להגדרת היריונה בסיכון גבוה.  

לקראת סוף ההיריון אושפזה סימי במחלקת אם ועובר בשל חשד לרעלת הריון. פרופ' רינת גבאי בן זיו, מנהלת המחלקה, מספרת כי ההחלטה לאשפזה נבעה מחשש לרעלת היריון. "בשל ההיסטוריה הרפואית שלה ובפרט לנוכח הסימנים המחשידים לרעלת היריון, החלטנו לאשפזה לצורך מעקב צמוד עד הלידה".

"חששתי מאוד כי ידעתי שאני לא יכולה לקבל אפידורל"

בזמן שהותה במחלקה, סילבי אקרמן, מיילדת בהכשרתה ואחות מוסמכת במחלקה, בנתה יחד איתה תוכנית לידה אישית בהתאם למצבה הרפואי ולרקע המורכב שלה. "אנו מעודדות כל אישה לפני לידה להכין מראש תוכנית לידה אישית עם מיילדת מוסמכת כדי שתגיע מוכנה ונינוחה יותר ללידה. במקרה של סימי, תוכנית כזאת הייתה הכרחית ביותר שכן הבאנו בחשבון את ההיסטוריה הרפואית שלה, לרבות הסוכרת ומחסור ברכיב חיוני לקרישת הדם שלא אפשר לה בפועל לקבל אפידורל".

טיפולי פוריות (צילום: N12)
ההיריון נקלט מהר | צילום: N12

כעבור 10 ימים, כשהיא בשבוע 38 להריון, סימי החלה בתהליך הלידה. "חששתי מאוד כי ידעתי שאני לא יכולה לקבל אפידורל. למזלי הייתי מוקפת בצוות מסור ומקצועי שתמך בי לפני ולאורך הלידה. הופתעתי לראות שהרופאה שקיבלה אותי ללידה הייתה לא אחרת מאשר ד"ר טרשנדגן, אותה רופאה שקיבלה אותי כשהגעתי למיון נשים. יחד עם המיילדת אלונה סלומונוב, הן היו לצדי ברגע הכי משמעותי בחיי - הבאת חיים חדשים לעולם. בסופו של דבר, הייתה לי חווית לידה טבעית נעימה וטובה", מספרת סימי.

כעת כשהיא אוחזת בזרועותיה את בנה הקטן, היא מודה לכל הצוות של הלל יפה, שליווה אותה לאורך השנתיים וחצי האחרונות - החל ממיון נשים, היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית, יחידת IVF, ועד למחלקת אם ועובר, חדר לידה, יולדות ומחלקת יילודים. "התחלתי את המסע שלי פה כאשר אובחנתי כחולה בסרטן רירית הרחם וכיום אני יוצאת מפה עם המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל - בן בריא ושלם".