החיוך שלכם הוא הדבר הכי חשוב לרושם ראשוני ובשביל חיוך מושלם, צריך שיניים מושלמות. אם אתם רוצים חיוך שתוכלו להתגאות בו יש לכם שתי אופציות – לעשות הלבנת שיניים, או להימנע ממאכלים שמכתימים את השיניים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. אוכמניות

הגוון הסגול העמוק הזה אולי נראה מפתה, אבל יש פה קאץ'. זה לא משנה אם אתה אוכלים אותן בשלמותן, בתור מיץ או ריבה – אם תשאירו אותם יותר מדי זמן בפה שלכם, אתם מסתכנים בהכתמת השיניים שלכם. לעומת זאת, לא כולם נגדכם, תותים דווקא יכולים לעזור להלבין את השיניים, משום שהם מכילים חומצה מאלית.

2. קפה

הוא הסיבה שאנחנו מצליחים לתפקד בבוקר ושאנחנו לא נרדמים אחרי ארוחת הצהריים, קפה הוא מרכיב חשוב בתפריט היומי של רובנו. הבעיה עם המשקה האהוב הוא שהוא גורם להופעת כתמים כהים על השיניים בשל תכולת התאנין שלו, ובנוסף הוא גם מאוד חומצי ולכן עלול לפגוע בשכבת האמייל של השיניים. אגב, גם תה לא חף מפשע, עדיף פשוט לצמצם את צריכת המשקאות האלה ככל הניתן, פעם ביום זה לא נורא בכלל.

3. יין אדום

רומנטיקה זה חשוב, אבל לא בכל מחיר. ככל שתשתו יותר יין אדום, כך אתם מסכנים את המראה של השיניים שלכם. הבעיה ביין היא שהוא חומצי והוא מרכך את שכבת האמייל של השיניים. מה שזה אומר בעיקר זה שלא כדאי לצחצח את השיניים מיד לאחר שתיית יין כדי להימנע מכתמים, עדיף לגרגר מים, ולמנוע שהות ממושכת של יין בחלל הפה.

 

4. קארי

אוכל הודי זה סבבה והכל, אבל הוא גם אחראי על שינוי צבע השיניים. אז גם אם כרגע חזרתם מהודו, ולמדתם לבשל אצל ריטה, עדיין לא כדאי לאכול כל כך הרבה תבלינים בכל יום. תגבילו את האוכל ההודי שלכם למספר מצומצם של פעמים בשבוע, ואל  תשכחו לשטוף את הפה במים מיד לאחר האכילה.

עוד ב-mako בריאות:
>>  המאכלים שיעזור לכם למנוע סרטן
>> לא רק בפורים: איך להרגיש שוב כמו ילד?

>> לגליזציה של קנאביס? לא מתחת לגיל 25

5. חומץ בלסמי

החומץ הבלסמי קיבל את צבעו השחור העמוק מענבים שחורים, והצבע הנפלא הזה יכול להכתים לכם את השיניים. לא רק שהוא יכול להכתים את השיניים שלכם בשל צבעו העז, הוא גם מאוד חומצי. מה שאתם כן יכולים לעשות כדי לשפר את סיכויי השיניים שלכם מול הבלסמי הוא להשתמש בו בסלטי חסה – לעיסת החסה תמנע את יצירת הכתמים.

6. ממתקים

ממתקים צבעוניים העמוסים בצבעי מאכל זרחניים הם בערך הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לשיניים שלכם. הסוכר, החומציות, הצבעים המשונים – כל אלה מתאגדים נגדכם ונגד החיוך שלכם. למזלכם, אתם כנראה לא בני 5, ולכן אתם יכולים להתנגד לפיתוי העז ולשים את הממתקים בצד. תאכלו שוקולד מריר במקום, זה מה שמבוגרים עושים.

7. משקאות מוגזים

בדומה לממתקים, מדובר בעוד רעה חולה שפוגעת גם בגוף וגם בחיוך. כמויות כאלה של סוכר יכולות לפגוע בשיניים ולעודד עששת, ובשילוב עם הצבע שמוסיפים לרוב המשקאות, מדובר בשילוב קטלני לשיניים. ושלא נתחיל להטיף לכם על הסכנה לפתח סוכרת בעקבות צריכת המשקאות האלה. בקיצור, היות ועברתם את הגיל, כדאי לכם להילחם בדחף ופשוט לוותר על המשקאות האלה, ולעבור לסודה.

8. סלק

השורש הצבעוני, הבריא והנפלא הזה מכתים כל דבר שנקרה בדרכו, אפילו את השיניים שלכם. הפתרון לחובבי הסלק המושבעים הוא לשלב אותו עם מאכלים נוספים עם חומציות נמוכה יותר כמו ירקות אחרים או גבינה. סלק זה מעולה, אבל כדאי לאכול אותו במידה.

9. רוטב עגבניות

עגבניות הן בריאות, מזינות וטעימות, אך גם חומציות מאוד, מה שאומר שלאחר שאוכלים אותן, השיניים שלכם נהיות פגיעות יותר לכתמים. כדי למנוע את הפגיעה נסו לא לאכול מאכלים עם פוטנציאל הכתמה לשיניים ביחד עם עגבניות. אתם כן יכולים לאכול ירקות ירודים וסיביים שיגנו על השיניים שלכם מפני החומציות של העגבניות.

>> שיער ערווה: לגלח או לא לגלח, זאת השאלה