מחקרים רבים טוענים שמערכות יחסים תורמות לבריאותכם, לא ניתן להתעלם מרמות הלחץ והחרדה שהן גורמות לנו להרגיש. הנה 5 דרכים בהן זוגיות לא תומכת עלולה דווקא לפגוע בגוף שלכם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. החלשת המערכת החיסונית

פרופ' טימותי לובינג חקר את התופעות השליליות של זוגיות על המערכת החיסונית. המחקר התמקד במה שקורה בגופם של בני הזוג כאשר אינם מסכימים על משהו. "זה קורה באופן ביולוגי", הוא אומר לחדשות יאהו, "אנשים שנמצאים במערכות יחסים עוינות יותר נעשים חולים לעיתים תדירות יותר מכאלה שנמצאים במערכת יחסים בריאה יותר".

2. אכילה רגשית

אנשים רבים מתמודדים עם המערבולת הרגשית של הזוגיות שלהם בעזרת אכילה רגשית. לרוב, כשאנשים מתחילים להשמין ולהזניח את הבריאות שלהם, זה יכול להעיד על בעיה במערכת היחסים. אנשים מתחילים לאכול אוכל משמין ולא בריא כדרך פאסיבית-אגרסיבית להתמודד עם בני זוג בעיתיים.

גבר ישן במיטה (צילום: realsimple.com, getty images)
לא ישן טוב? זה בגלל הזוגיות | צילום: realsimple.com, getty images
עוד בmako בריאות:
>> האם שתיית מים יכולה להרזות?
>> שנסו מותניים וכווצו ישבן: תרגילים לישבן פלדה
>> יצאתם אבי נעלבי? 7 סימנים שאתם מתים מעייפות

3. דפוסים של ויתור

כשאנשים לא מרגישים מספיק בטוחים בעצמם, הם נוטים לאפשר התנהגות פוגענית מצד בני הזוג, בדרך כלל מדובר באלימות מילולית או אפילו פיזית. הדפוסים הללו של ויתור על מה שחשוב לכם כבני אדם יכולים להיות מאוד הרסניים, ובעיקר להקשות עליכם לעשות שינוי בחיים.

4. הפרעות בשינה

מומחים לשינה מגלים כי אנשים אשר נמצאים בקונפליקט ברוב שעות היום, חווים רמות מתח שמתבטאות גם בדפוסי השינה שלהם. כאשר יש חוסר ביטחון במערכת היחסים, לרוב המתח יתבטא גם באיכות השינה שלכם.

5. סיכון מוגבר לדיכאון וחרדה

אנשים שנמצאים בזוגיות מלאת מתחים סובלים יותר מדיכאונות וחרדה מאשר כאלה שנמצאים במערכות יחסים תומכות. מערכת יחסים הרסנית יכולה לגרום נזקים להערכה העצמית, שבתורה גורמת לדיכאונות וחרדות. אם אתם נמצאים בזוגיות שלא עובדת, במקום להאשים את עצמכם, פשוט תעשו מעשה.   

>> עיניים שלי: למה באמת יש לנו שקיות שחורות מתחת לעיניים?