יש לא מעט דברים שיכולים לגרום ליובש בשפתיים, ממזג אוויר יבש ועד לשימוש תכוף באודמים או ליפסטיקים שמייבשים את עור השפתיים. אבל יש דבר נוסף שיכול להשפיע על השפתיים שלכם – קפה. קראתם נכון, יש קשר מעניין בין צריכת הקפה שלכם לשפתיים והנה כל מה שאתם צריכים לדעת על זה:

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מתברר שהשפתיים שלנו מושפעות במיוחד מכל דבר שיכול לגרום להן להתייבש וקפה בהחלט יכול לגרום ליובש. הסיבה לכך היא שקפאין הוא חומר מייבש שיכול להוביל ליובש בשפתיים וגם ליובש בחלל הפה. ואם אתם צרכנים כבדים של קפה, ייתכן מאוד שהשפתיים היבשות שלכם הן בשל החיבה העמוקה שלכם למשקה הנפוץ. ד"ר וויל בלסוויץ', גסטרואנטרולוג, אף שיתף בפודקאסט לאחרונה כי שפתיים יבשות עשויות להיות אינדיקציה לצריכה מוגזמת של קפה.

אם קמתם בבוקר ושמתם לב שהשפתיים שלכם יבשות, ייתכן שאתם לא צורכים מספיק נוזלים. מלבד שימוש בשפתונים להשבת הלחות לעור השפתיים, חשוב גם להקפיד על שתיית מים ואם אתם שותים קצת יותר מדי כוסות קפה ביום, כדאי גם להפחית בזה. "אם אני שם לב שהשפתיים שלי מתחילות להתייבש, זה אומר לי שאני מגזים קצת עם הקפה", שיתף ד"ר בלסוויץ'.

שפתיים יבשות (צילום:  sruilk, shutterstock)
יכול להיות סימן לצריכה מוגזמת של קפה | צילום: sruilk, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מה קורה כשלא מחליפים מסכה? רופאה מסבירה
>> רופא איטלקי: "החודש התמונה השתנתה לחלוטין"
>> הגיעה למיון, שוחררה עם משככי כאבים - ומתה

הטעות שאתם עושים בבוקר

בזמן השינה, אתם לא שותים בכלל במשך כשמונה שעות. ואז כשאתם מתעוררים, במקום להשיב לגוף את הלחות שהוא זקוק לה – אתם למעשה מייבשים אותו, על ידי שתיית קפה. "כשאתם מיובשים והדבר הראשון שאתם עושים זה לשתות קפה, זה מייבש אתכם אף יותר", מסביר ד"ר בלסוויץ'. אבל אל דאגה, זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים לוותר לחלוטין על המשקה האהוב עליכם.

ד"ר בלסוויץ' ממליץ רגע לפני שאתם מכינים לעצמכם את הקפה של הבוקר (כי מי יכול בלעדיו?) – מזגו לעצמכם שתי כוסות מים. תוכלו לעשות את זה בזמן שהקומקום פועל ואתם ממתינים למים שירתחו. ואחרי שסיימתם את כוס הקפה? שתו כוס מים נוספת. זה מומלץ בכל מצב אבל במיוחד אם קמתם בבוקר עם שפתיים יבשות וסדוקות. ואם אתם שותים יותר מ-3-4 כוסות קפה ביום ובמקביל שמתם לב שהשפתיים שלכם יבשות – מומלץ להפחית את הצריכה, במקביל לשתיית מים מרובה, כמובן.