מפגש מרגש התקיים השבוע בין שחקן כדורגל אוסטרלי בן 55 שלקה בדום לב במהלך משחקי המכביה בחודש שעבר, לבין חובשי מד"א שהצילו את חייו. ״אני כל כך מתרגשת לראות אותך פה היום עומד על הרגליים", אמרה פראמדיקית מד״א אוריאן לוקץ. כלל צוותי הרפואה הסבירו כי אם לא הטיפול המהיר שהוענק לו במגרש הוא היה מאבד את חייו.


האירוע, שבקלות היה יכול להסתיים בטרגדיה, התרחש בחודש שעבר, בעיצומם של אירועי המכבייה בנתניה, בזמן המשחק מול נבחרת קולומביה. במהלך המשחק, התמוטט שחקן הנבחרת האוסטרלית. צוות מד״א שכלל את חובשי רופאת חירום שובל קצין ויצחק פרץ שאבטחו רפואית את המשחק, זינקו לכיוונו של הכדורגלן, והבחינו מיד שהוא לקה בדום לב.

שני שוקים חשמליים הצילו את חייו של הכדורגלן. הם הזניקו למקום ניידת טיפול נמרץ. במקביל החלו לבצע פעולות החייאה באמצעות דפיברילטור. הם נתנו לשחקן האוסטרלי שני שוקים חשמליים, אז ליבו חזר לפעום. כשהגיע צוות ניידת הטיפול הנמרץ בו הפראמדיקים ישראל דהרי, אוריאן לוקץ ותומר קולברג, הכדורגלן כבר חזר להכרה.


הפראמדיקים בניידת הטיפול הנמרץ פינו אותו במהירות לבית החולים לניאדו כשבדרך הם מעבירים את המידע הרלוונטי לחדר הצנתורים כדי שיהיו מוכנים לבואם. בניידת שכב הכדורגלן האוסטרלי כשהוא בהכרה ובדרך לחדר הצנתורים הבטיחו הפראמדיקים כי הם יתראו שוב.


והשבוע זה קרה. במפגש השתתפו נפגשו צוות מד״א ושחקן הקבוצה האוסטרלית יחד עם אשתו לסגירת מעגל מרגשת במהלכה העניק להם חולצות רשמיות של אירועי המכבייה.
"אני לא זוכר את מה שקרה אבל סיפרו לי דקה אחר דקה איך זכיתי לקבל את החיים שלי בפעם השנייה באמצע מגרש כדורגל", אמר השחקן האוסטרלי. "אתם החזרתם אותי לחיים ואנחנו תמיד נהיה מחוברים. התודה הגדולה ביותר היא לכולכם, אתם מדהימים ותודה רבה לכם."


חובשת רפואת חירום במד״א שובל קצין סיפרה ש״אחרי שהוא התמוטט רצנו לעברו עם כל הציוד. ראינו המולה רצינית מסביב, ותוך כדי שאנחנו מנסים להבין מה קורה אנחנו כבר נכנסים להחייאה ומבינים שמדובר בדום לב. חיברנו אותו לדפיברילטור תוך שניות. הוא קיבל שוק ראשון ושוק שני ופתאום התעורר וחזר להכרה, וזה היה מדהים. בלי המפעם כנראה שהסיפור הזה היה מסתיים אחרת, וזה מה שהחזיר לו את החיים. לפגוש אותו ואת אשתו היום, אחרי שהבטחנו לו שעוד נתראה. אין מרגש מזה".


פראמדיקית מד״א אוריאן לוקץ הוסיפה אמרה במפגש שהיא ״כל כך מתרגשת לראות אותך פה היום עומד על הרגליים. אני זוכרת את הדאגה שהייתה לך בניידת לטיפול נמרץ מכך שכמעט שהמשפחה שלך איבדה אותך. והיום, כשאתה כאן בארץ עם אשתך, והילדים שבבית באוסטרליה מחכים לך. זה הדבר שנותן לנו, צוות הפראמדיקים שטיפל בך, את הכוח להמשיך להציל חיים"


קצין הוסיפה גם שעל פי הנהלים, צוות מד"א לא היה צריך להיות במגרש. אולם, הנהלת המכביה בחרה להחמיר ודרשה צוות כזה במגרש, מה שללא ספק הציל את חייו של האוסטרלי. הנהלת המכביה אף הזמינה גם היא את צוות מד"א שהציל את חיי השחקן ומנכ"ל המכבייה, רואי הסינג, העניק להם מדליות הוקרה. "מה שהיה על מגרש הכדורגל ריגש את כולנו", אמר הסינג.