בגילו הצעיר, בר אולי בן ה-17 כבר הספיק לעבור הרבה. בזמן שהיה בן 14, בשבוע האחרון של טיול בקנדה עם נפגעי פעולות איבה, הוא התעלף. בבית החולים התגלה שהוא סובל מזן נדיר של לוקמיה. הוא החל טיפולים בישראל, ועבר השתלת מח עצם, תרומה של אחיו הגדול.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

במארס של השנה שעברה הסרטן תקף שוב. אחרי סדרת טיפולים נדמה שהסרטן נוצח, אלא שעכשיו הוא שב לגופו. בפעם הזו, אמרו הרופאים, השתלה לא תעזור. התקווה היחידה נמצאת בסיאטל, שם ניתן טיפול מיוחד, ויקר, שיכול להציל את חייו.

במהלך ההתמודדות שלו עם המחלה, אולי הצליח לא להפסיק את שגרת חייו. "בפעם הראשונה שהמחלה התפרצה לא הלכתי לבית הספר", הוא מספר. "אבל בפעם השנייה והשלישית כבר למדתי כרגיל, ועשיתי את רוב הבגרויות".

את חברתו, אורי, פגש בר במחנה של ילדים חולי סרטן וכבר שנתיים הם ביחד. "בתור אחת שהייתה בשני הצדדים, קשה להיות לחוות את אוזלת היד כשאתה רואה את חבר שלך סובל", היא אומרת.

>> עוד בmako בריאות:
נמאס מכפיפות בטן? 10 תרגילים יעילים יותר
איך מנצחים את הסרטן בלי רופאים?
מה ישיבה מול המחשב עושה לעיניים שלכם?

למאמץ עבור בר הצטרפה הדוגמנית והשחקנית לירן כוהנר, שהכירה אותו בטיול חלומות של עמותת "להושיט יד". "במחנה כזה, המחלה היא הדבר האחרון שאתה מדבר עליו. לקראת הסוף נפתחה בינינו שיחה, והוא סיפר לי על הטיפול שהוא צריך לעבור. מיד אמרתי שאני בפנים".

לרכישת כרטיסים לערב ההתרמה לבר בתיאטרון היהלום ברמת גן ביום ראשון 14.6: משרדי "לאן" - 8780*
משתתפים: קובי אפללו, נתן גושן, שלישיית מה קשור, מאיה בוסקילה, לירן דנינו

תרומות נוספות אפשר לתת באתר של עמותת להושיט יד