סביר להניח שהמפורסמות שצעדו על השטיח האדום בטקס האוסקר שנערך אתמול (ראשון) בהוליווד לא נראות כך כשהן קמות בבוקר. למעשה, מפורסמות כמו ריאנה' קייט בוסוורת', אשלי גראהם, האלי ברי, מישל יאו וקייט בלאנשט, עברו שעות רבות של הכנות, שכללו בין היתר סידור שיער, איפור, מניקור וכמובן – טיפולי עור שגרמו להן לזהור למרחקים. אתמול פרסם ה"דיילי מייל" תמונות וסרטוני וידאו של מפורסמות שונות, בהן ניתן לראות אותן מתכוננות ליום הגדול, בטיפולי ספא מפנקים, שיעורי פילאטיס ועוד.

הקוסמטיקאית קרן ברטוב, בעלת קליניקות בארץ ובלונדון, כבר מורגלת בטיפול בעורן של מפורסמות לפני אירועים נוצצים כאלה. אחרי שביקשנו ממש יפה, היא הסכימה לחשוף בפנינו את כל סודות העור של הסלבס. לדבריה, אחד הטיפולים הפופולרים ביותר שעוזרים לנשים מפורסמות להיראות במיטבן ביום החשוב הוא טיפול זוהר. "טיפול כזה מוכר גם כטיפול יופי, והוא מיועד לאנשים שנמצאים לפני אירועים או צילומים - מחתונה ועד טקס האוסקר. לרוב מבצעים אותו יום לפני האירוע או ממש באותו היום. הטיפול הזה בעצם גורם לעור להיות יותר מוצק וזוהר, וגם מכין אותו לקראת הנחת האיפור".

ברטוב מציינת שהטכנולוגיות המשמשות את המטופלות (או המטופלים) במקרה כזה, הן טכנולוגיות עדינות יחסית כמו גלי רדיו - RF המעודדים יצירת קולגן. "טכנולוגיה כזו ממש מגהצת את העור וכבר בתום הטיפול ניתן לראות תוצאה של מיצוק ומתיחה. פעמים רבות משלבים את ה-RF עם טכנולוגיה רפואית נוספת המכילה קפסולה ייחודית ועשירה בוויטמינים, מינרלים ופפטידים המעניקים לעור לחות וזוהר. את כל החומרים הללו נוהגים להחדיר באמצעות אולטרסאונד", היא מסבירה. 

מישל יאו, אוסקר 2023 (צילום: Kevin Winter/Getty Images)
נראית במיטבה. מישל יאו | צילום: Kevin Winter/Getty Images

לעומת זאת, ברטוב מציינת כי טיפולים המיועדים להענקת זוהר לפני אירוע, לרוב אינם כוללים שימוש בטכנולוגיות אגרסיביות יותר. לכן, לדבריה מפורסמות שסובלות מתופעות כמו: אקנה, פיגמנטציה או רוזציאה (הגורמת לאדמומיות בעור), נדרשות להגיע לטיפול כחצי שנה לפני האירוע, ולחזור עליו בכל שלושה שבועות. "לאחר שהעור נראה חלק ואחיד יותר, ניתן לבצע את טיפול הזוהר סמוך לאירוע".