לפני כשנתיים נרצחו בפיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, יעל יקותיאל, שיר חג'אג', שירה צור וארז אורבך. קצינה, שתי צוערות וצוער ששהו במקום במסגרת סיור שקיים בית הספר לקצינים בצה"ל.
המחבל שדרס את קבוצת החיילים שצעדו בשכונה, הרג את הארבעה ופצע 13 מחבריהם אשר פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה בירושלים.

אחת ממחלקות בית החולים אליה הגיעו הפצועים, הייתה מחלקת הטראומה האורטופדית בהובלתו של פרופ' רמי מושיוב, המתמחה בטיפול בפציעות מורכבות בגפיים ובעמוד השדרה.
במחלקה נאבקו הרופאים במקצועיות ונחישות והצליחו להציל הרבה יותר מרק את חיי הנפגעים, אלא גם גפיים, תנועה ויכולות מוטוריות שיאפשרו להם לשקם את חייהם בעתיד.

אולם, מחלקתו של פרופ׳ מושיוב לא ידועה רק בשל יכולות הטיפול פורצות הדרך, ייחודיות המחלקה נובע בעיקר מהמרקם של הצוות הרפואי המרכיב אותה: רופאים ערבים מוסלמים, ערבים נוצרים ויהודים, שמצאו עצמם בחוד החנית של הטיפול בפצועים בפיגועים שהתרחשו בירושלים כחלק מאינתיפאדת הסכינים.

בימים אלה, כשנתיים לאחר הפיגוע בארמון הנציב, מפרסמות היוצרות, דר׳ רות בכר ושירה כהן אליאס, אם ובת, את סרטן 'כולם מבפנים אותו דבר', אשר עקב במשך כחצי שני אחר המתרחש במחלקת הטראומה בבית החולים הדסה בימי האינתיפאדה. זהו הפרויקט המשותף הראשון של בכר וכהן אליאס, והן מביאות בסרט נקודת מבט חדשה על יחסי יהודים ערבים כפי שמתבטא בקשר של הצוות הרפואי במחלקה.

"הסרט מציג את המסירות של הרופאים למען הצלת חיים, ללא מחלוקות של דת ופוליטיקה" אומרת בכר, "יש סיטואציה בה רופאים יהודים וערבים נלחמים על חייה של חיילת צה"ל שנפצעה בפיגוע על ידי מחבל מוסלמי דבר שלדעתי ממחיש יותר מכל את החיים המשותפים שלנו כאן והמורכבויות איתן מתמודדים אנשים פשוטים מידי יום"

הסרט 'כולם מבפנים אותו דבר' יוקרן ב 23.2.19 בשעה 19:00 במרכז 'טארג' בעין כרם. כרטיסים בשליחת sms: 054-4639367

הסרט הופק במסגרת פרוייקט הטלויזיה הקהילתית של עמותת עידן ירושלים
תסריט הפקה ובימוי: ד״ר רות בכר
ליווי יעוץ והדרכה: שירה (בכר) כהן אליאס
צלם: שמואל ברעם
עריכה: שירה (בכר) כהן אליאס
איריס רוזנברג