אחרי כמה וכמה ניתוחים לשיפור המראה שכללו בין היתר הזרקות בפנים וניתוח ליצירת קוביות בבטן, אביבית בר זוהר שוב מתייצבת על שולחן הניתוחים – הפעם כדי לעבור הקטנת חזה. ההחלטה התקבלה כשלושה שבועות לאחר שהתארסה לבן זוגה קווין צרפתי, כשהעידה שהיא רוצה להיות נסיכה בחתונה שלה, ו"לא פרובוקטיבית".

ההחלטה של אביבית אינה תלושה מהמציאות הסובבת אותנו. המראה הטבעי חזר להיות הטרנד הכי חם היום. איפור טבעי ואופנה לא מתאמצת צברו תאוצה בשנים האחרונות, ואיתם נולדו שיטות חדשות להזרקות בשפתיים המעניקות מראה טבעי. נשים רבות שעברו הגדלת חזה, חוזרות לבצע ניתוח להוצאת השתלים. 

מה כולל ההליך?

הקטנת החזה שעברה אביבית מתבצעת באמצעות הוצאת שתלים והחלפתם בקטנים יותר. באופן כללי, ניתוח להקטנת חזה, נועד להקטין את גודל ומשקל השדיים. אם מדובר במטרות קוסמטיות, הניתוח מבצע גם שיפור ברפיון החזה. בנוסף להקטנת גודל השד, הניתוח ירים את הפטמות ואת תלולית השד גבוה יותר ובדרך כלל ישפר את צורת השד. בניתוח עצמו מסירים רקמה בנפח מסוים של השד. מעטפת העור העוטפת את השד מכווצת למידה שתחזיק את השד בצורה יפה וטובה.

לא רק בגלל סיבות אסתטיות: למה נשים עוברות הקטנת חזה?

הסיבות לביצוע ניתוח הקטנת חזה, כוללות לרוב גם היבטים רפואיים ולא רק קוסמטיים. אי נוחות כללית לצד כאבים שונים כמו כאבי גב, כאבי חזה בפעילות גופנית, פריחות עוריות באזור השדיים, שפשפת וגרד באזורי החיכוך, הן רק חלק מבעיות רפואיות הנלוות לשדיים גדולים. לצד הסיבות האסתטיות כמובן, שכוללות לעתים מראה לא פרופורציונלי, בעיות שנוצרות בלבוש ועוד. בנוסף, הקטנת חזה עשויה להקל על מצוקה רגשית שעלולה להתרחש עם שדיים גדולים עקב אי נוחות פיזית וגם עקב תגובות הסביבה. שיקולים כאלה מובילים לשיפור באיכות החיים הכוללת. אגב, כאבי גב כרוניים הם הסיבה השכיחה ביותר בגללה נשים בוחרות להגיע לניתוח הקטנת חזה.

אביבית בר זוהר אחרי ניתוח הבארבי פייס (צילום: פרטי)
בר זוהר. חובבת שינויים אסתטיים ידועה | צילום: פרטי

למי מיועד הניתוח?

ניתוח להקטנת חזה מיועד לנשים שמבנה ונפח החזה שלהן גדול מהמוצע או מפריע להן בחיי היום-יום, כלומר - מכביד, גורם לכאבי גב, מקשה עליהן למצוא בגדים, יוצר שקע בכתף באזור כתפיות החזייה, גורם לפריחות בקיץ ועוד. חלק מהנשים פשוט מבקשות להשיג מראה אסתטי שונה. גם בנות נוער עשויות להיות מועמדות ראויות להקטנת חזה, במקרה שהן חוות אי-נוחות משמעותית או מסיבות חברתיות. 

איזו החלמה נדרשת לאחר ניתוח כזה?

ההחלמה יחסית פשוטה. לפעמים יהיה צורך בנקזים, ובמידת הצורך יש לבצע מדידות שלהם. במהלך תקופת ההחלמה רצוי לבצע אימוני הליכה, ללא מאמץ גופני מוגבר. ניתן לחזור לפעילות גופנית מאומצת לאחר 6-4 שבועות מהניתוח. רוב הרופאים משתמשים בחזיות ייעודיות לאחר הניתוח, אותן יש ללבוש 24 שעות ביממה למשך חודש שלם - יש מומחים שאפילו ימליצו על זמן רב יותר. ההחלמה אינה קשה, אבל בדרך כלל רצוי להצטייד במשככי כאבים בהם ניתן להשתמש אם קיים צורך. במהלך השבועיים הראשונים של ההחלמה יש לישון בלילה על הגב בלבד. למתקשים להירדם כך ניתן להיעזר בכדורי שינה לאחר התייעצות עם הרופא. עישון אסור כחודש לפני וגם לאחר הניתוח, כיוון שהפעולה עלולה לפגוע בתוצאות הניתוח ובחיות הפטמה והעטרה. לרוב מסירים את התחבושות לאחר כשלושה שבועות, וכבר אז ניתן לראות את השינוי ואת השיפור במראה החזה. 

מה לגבי תופעות לוואי או סיכונים?

כמו בכל ניתוח, הקטנת חזה עלולה להוביל לתופעות כמו: זיהום, צלקות קלואידיות ודימום. תופעות לוואי נוספות יכולות להופיע בעקבות ההרדמה, כמו למשל: בחילות, יובש בפה או כאב גרון. סיכונים ותופעות לוואי הספציפיים לניתוח הקטנת חזה כוללים: חוסר תחושה בפטמות, צלקות, היוצרות מרקם גבשושי, שינוי בצורת הפיטמה, קושי בהנקה, תפרים שאינם מחלימים כראוי או א-סימטריה של השדיים.

 

הכותב הוא ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית