מיכל גלר לא האמינה למראה עיניה, כאשר אתמול (שני), במהלך מדורת ל"ג בעומר שקיימה עם משפחתה, שלחה לה רעיה, בתה חולת הסרטן, תמונה שבה היא נראית מחובקת ומחויכת עם לא אחרת מאשר גל גדות. מיד לאחר מכן, היא פרסמה את התמונה בעמוד הפייסבוק "מאמצחיק", וזכתה לשפע תגובות חמות. בשיחה עם mako בריאות, מיכל מספרת כי רעיה נמצאת בימים אלה בלוס אנג'לס, במסגרת טיול שארגנה עמותת להושיט יד המלווה אותה, עבור ילדים חולי סרטן.

מיכל מספרת שרעיה מתמודדת כבר שנה עם סרטן מסוג אוסטאוסרקומה. "רעיה עברה הרבה בשנה החולפת. זה התחיל מכאבים חזקים ברגל, סדרת בדיקות שכללה הדמיות וביופסיות ובסופו של דבר האבחנה והטיפול הממושך. היא עברה כימו, ניתוח ונאלצה להיפרד מהעצם הפנימית שלה. כיום היא לא יכולה לכופף את הרגל ולכן היא לא יכולה לטוס במחלקת תיירים. לשמחתי, העמותה ואברהם עטר המדהים העומד בראשה, ארגנו טיול מושקע ולקחו מספר ילדים חולים לאולפני יוניברסל בלוס אנג'לס. במהלך הטיול הם פגשו את גל המקסימה שהצטלמה עם כל אחד ואחת מהילדים".

גל ורעיה (צילום: אורי מאירוביץ עבור להושיט יד)
"גל התגלתה כאדם מיוחד ואמפתי" | צילום: אורי מאירוביץ עבור להושיט יד

מה חשבת כשראית את התמונה?

"זה היה אחד הרגעים המרגשים והמאושרים בחיי. ילדים שחולים בסרטן מהסוג הזה מתמודדים עם אתגרים בריאותיים ואורתופדיים לא פשוטים. עברנו רכבת הרים מטלטלת ואין שמחה ממני לראות את הבת שלי מחייכת ואנשים טובים בדרך שתורמים לזה, כמו האנשים מהעמותה וגל שהתגלתה כאדם מיוחד ואמפתי. הטיול עצמו מומן באמצעות תרומות, זה ממש לא מובן מאליו. היו שם ילדים שסובלים מכאבים כרוניים, כאלה שמתמודדים עם הסרטן בפעם השנייה. זהו הטיול הראשון שהעמותה מארגנת מאז תחילת הקורונה, משום שמדובר בילדים שסובלים מכשל חיסוני ולכן טיול כזה לא היה אפשרי בזמן המגיפה".

מה שלום רעיה היום?

"המגמה נראית חיובית. לשמחתי, בזכות ערנות הרופא המאבחן התחלנו את הטיפולים מוקדם ולכן סיכויי ההחלמה טובים. כרגע אנחנו מתמקדים בלהציל חיים, כל השאר זה 'מותרות'. אם נצליח לשפר את תפקוד הרגל זה יהיה נחמד אבל מה שחשוב לנו זה שהסרטן יהיה מאחורינו. מדובר בסוג סרטן שנחשב לאחת המחלות האונקולוגיות האגרסיביות ביותר".