הגוף האנושי מסוגל לעשות דברים מדהימים ולכם אין שום מושג מזה. כן, ממש בזמן שאתם סתם יושבים וקוראים את הכתבה הזאת קורים מלא דברים מתחת לאף שלכם. הנה חלק ממה שהגוף שלנו עושה אפילו בלי להודיע לנו:

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

צחוק הורג את הכאב

תחשבו על הפעם האחרונה שנתקעתם עם הזרת הקטנה של הרגל בפינה, איך קיללתם וצעקתם. אם רק הייתם צוחקים מזה, זה היה כואב הרבה פחות. למה זה קורה? כי הגוף שלנו משחרר אנדורפינים בזמן צחוק, שאחראיים על התחושה הטובה שלנו והם אפילו מעלים את סף הכאב שלנו. בשביל ליהנות מהאפקט הזה, כדאי לכם לצחוק בקבוצה, או מסדרה מצחיקה, או מסטנאדפ. צחוק הוא לא רק התרופה הטובה ביותר, הוא גם יכול גם למנוע כאב מראש. תרשמו לעצמכם איזה צחוק טוב אחד ביום, ותהיו לנו בריאים.

למה אנחנו מסמיקים בעצם?

כשאנחנו נבוכים או לחוצים ממשהו אפשר לראות את זה על הלחיים שלנו. זה עדיין לא ממש ברור למה הלחיים שלנו מאדימות, אבל אנחנו יודעים שיש שם כלי הדם המתרחבים כדי להביא יותר דם לאזור, ובשל הקרבה של כלי הדם באזור הלחיים, רואים את זה כלפי חוץ. איך אמר דרויין? "זוהי ללא ספק הבעת הפנים הכי מוזרה והכי אנושית מכולן".

שעוות אוזניים זה נקי

זה אולי נראה מגעיל ומלוכלך כשיש לכם שעווה באוזן, אבל מסתבר שזה ממש בריא. מחקר שנעשה בשנת 2009 מצא ששעוות אוזניים היא יעילה נגד חיידקים, פטריות ווירוסים. אבל חכו שנייה עם שיקוי שעוות האוזניים שירפא אתכם, אם יש יותר מדי ממנה, זה יכול להיות ממש מסוכן, והיא אפילו יכולה לגרום לאובדן השמיעה. בכל מקרה, במידה הנכונה, השעווה שלכם מגנה על האוזניים שלכם מכל מיני זיהומים, שזה דיי מדהים.

המוח לא תמיד שולט בעניינים

במיוחד כשמדברים על שינת REM, כאשר חולמים בזמן שינה, זהו הזמן בו פעולות הגוף הבסיסיות כמו נשימה, קצב הלב, טמפרטורת הגוף ולחץ הדם הופכים להיות פחות צפויים. מה שקורה זה שהמוח שלנו מאבד שליטה והגוף עושה בגדול מה שהוא רוצה. טוב, לא לגמרי מה שהוא רוצה, אבל הגוף בהחלט מפצה על חוסר השליטה המוחלטת של המוח. כך קורה שלפעמים הגוף רועד בלילה בכדי לשמר את הטמפרטורה שלו.

עוד ב-mako בריאות:
>> הדיאטה שלכם תקועה? הנה 11 סיבות
>> למה נשים כל כך מפחדות ממשקולות?
>> רוצים לאכול פחמימות אבל פחות? הנה 5 טריקים שיסדרו אתכם

אנחנו מתכווצים לאורך היום

בין חוליות עמוד השדרה שלנו יש דיסקים שמטרתם לבלום זעזועים לאורך כל היום. אך ככל שהיום עובר, כך הדיסקים שלנו נהיים דחוסים יותר. אל דאגה, בזמן שאנחנו ישנים הם מקבלים את כל הנפח שלהם בחזרה, ולגבי כמה אנחנו מאבדים ביום מהגובה שלנו? זה בטח לא משהו שאפשר לראות מבחוץ, אבל אם תמדדו את עצמכם במ"מ, תוכלו למצוא שאתם אכן קצת נמוכים יותר בערב.

הראש שלכם מרעיש

חסר לכם קצת שקט? זה יכול להיות בגלל שיש לכם רעש בתוך הראש, פיזית. תסמונת כאבי הראש הנדירה (EHS) גורמת לאנשים מסוימים לשמוע קולות רמים בתוך הראש שלהם כשהם מנסים לישון. מדובר באיזושהי בעיה נוירולוגית שמקורה אינו ברור לחוקרים, אבל יש מספיק אנשים שדיווחו על בעיה שעצמם. אם אתם שומעים רעשים בלילה, אתם לא משוגעים, אבל זה באמת רק בתוך הראש שלכם.

החלבונים שלכם יודעים ללכת

יש המון עבודה שמתרחשת בגוף שלנו כל הזמן, הדנ"א שלנו משכפל את עצמו בעזרת חלבונים שהשגנו מהמזון שלנו, והתאים שלנו ממשיכים להתחלק ולהתחדש. אבל מה שהכי מעניין בתהליך הזה הוא חלבונים שנקראים קינזינים שהם חלבונים מוטוריים. מה זה אומר? שהם יכולים לעבור ממקום למקום בגוף ופשוט לגרור את החומרים שהם צריכים כדי לבנות תאים. מה אפשר לעשות עם המידע הזה? מדענים חושבים שדרך החלבונים המוטוריים האלה יהיה ניתן לרפא מחלות קשות כמו הנטינגטון או אלצהיימר. בכל אופן, זה דיי מדהים בפני עצמו, תראו את ההדמייה הזאת:

חלבון מוטורי (צילום: paradelle.files.wordpress.com/2015/12/i1tbl29.gif)
צילום: paradelle.files.wordpress.com/2015/12/i1tbl29.gif

יש נתיבים במוח

למוח שלנו יש נתיב מהיר ונתיב איטי, מה זה אומר? שהמידע שמגיע למוח עובר במהירויות משתנות בהתאם למסלול של הנוירונים שלנו. המוח עשוי מהמוני קשרים בין נוירונים, ולכל פיסת מידע יש מסלול מסוים שהיא צריכה לעבור בכדי שנוכל לעבד אותה. זה יכול להסביר למה לוקח לנו מלא זמן לקלוט דברים שאנחנו צריכים ללמוד למבחן, וכל כך מעט זמן להבין את מערכות היחסים המסובכות בבית האח הגדול – זה עניין של נתיבים.

אפשר לזהור בחושך

אנחנו יודעים שגחליליות זוהרות בחושך, ויש עוד חיות כאלה, אבל בני אדם? על זה עוד לא שמענו. מדענים יפנים הצליחו לצלם את הזוהר שפולטים בני אדם באמצעות מצלמה עם רגישות מיוחדת לאור. עם זאת, זה לא משהו שהעין האנושית יכולה להבחין בו, כך שאם בא לכם להרשים מישהו עם הזוהר שלכם, זה לא באמת יעבוד.

הכבד שלנו חזק במולטיטאסקינג

אם חשבתם שהמוח שלכם הוא מדהים (וברור שהוא מדהים), חכו עד שתבינו מה הכבד שלכם עושה. לכבד יש יותר מ-500 תפקידים ויכולות, למשל הוא יכול לאחסן ויטמינים, הוא מבודד זיהומים והוא מסנן את הדם שלנו. ואת כל זה הוא עושה בבת אחת, מה שגורם לו להיות קצת יותר פגיע למחלות. רוצים לשמור על הנכס הזה שלכם? פשוט תקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת, חיים בריאים זה כבד בריא.

(מקור)

>> אחת ולתמיד: מה גורם להתקרחות ואיך מטפלים בזה?